Izdvojeno: High End 2018 Munich – 1. dio

M.O.C., Munich – 10. do 13. 5. 2018.

High End Munich 2018 – najveći svjetski HIFI sajam, proteklog vikenda zatvorio je vrata. Dok očekujem službeni izvještaj organizatora s preciznim brojkama o broju izlagača, novinara i posjetitelja, već sad sa sigurnošću mogu zaključiti kako je ovogodišnji High End ponovno oborio sve rekorde.

Moje mišljenje temelji se na unaprijed najavljenim brojevima, ali i po gužvi već u četvrtak, kada je dan rezerviran uglavnom za novinare i distributere. U petak pak, hodnici su bili krcati, a u pojedinim sobama je bila takva gužva da nisam mogao ući. Da stvar bude gora, ili za organizatore bolja, u subotu i nedjelju se tek očekivala najveća navala. Na svu sreću, u subotu sam već tradicionalno zapalio za Zagreb.

U ovom dijelu osvrnut ću se na izlagačka mjesta gdje su se predstavili Sonus faber, Audio Research, Kuzma Ltd., Trafomatic Audio, dCS i McIntosh. Krenimo redom.

Sonus faber po prvi put je široj javnosti predstavio nove Aida zvučnike sa samog vrha ponude. Impozantni u svakom pogledu, zvučnici su bili spojeni na Dan D’Agostino elektroniku. O zvuku je teško govoriti jer je sustav bio smješten u otvorenom prostoru i nije bio namijenjen klasičnom sjedi/slušaj konceptu, nego više pasivno-prezentacijskom.

Izrada zvučnika je besprijekorna, što je i za očekivati od proizvođača ovog kalibra. Nadam se da će ih biti prilike čuti u punom sjaju. Negdje, nekad.

Na drugom kraju izlagačkog prostora nalazili su se zvučnici iz nove Sonetto serije. Iako se nova serija nalazi bliže početnim modelima, riječ je također o vrhunskoj izradi. U ponudi se nalazi više modela, namijenjenim klasičnim stereo sustavima, ali sustavima kućnog kina.

U istoj prostoriji nalazila se i Audio Research elektronika, od koje su najviše pažnje plijenila nova Reference 160M mono pojačala. Livio Cucuzza, čelni čovjek dizajnerskog tima Audio Researcha (i Sonus fabera), ističe kako je Reference 160M najljepše cijevno pojačalo koje je Audio Research ikad napravio. Moram priznati da uživo zaista izgleda impresivno, a s cijenom od oko 31.000 eura, koliko košta par, vrlo vjerojatno i dobro zvuči.

Kat niže, Kuzma Ltd. je predstavio novi gramofon, Stabi R. Kada sam posjetio tvornicu početkom godine, Franc Kuzma, vlasnik i glavni konstruktor, najavio je novi model i svjetsku premijeru na High Endu 2018, iako je izrazio sumnju oko toga hoće li stići završiti novi model. Cilj je ipak ostvaren, tako da se Stabi R našao na displayu. Riječ je o modelu koji upotpunjava ponudu između Stabi S i Stabi Ref modela. Osnovna baza s tanjurom može se koristiti u raznim konfiguracijama, ovisno o tome želi li kupac ubuduće koristiti jednu ili više ručki. Također može birati hoće li se baza naći u metalnom ili drvenom postolju. Cijene kreću od 7.100 eura.

Srdačan kao i uvijek, Franc Kuzma odvojio je vrijeme da porazgovaramo o novom modelu. Sudeći po reakcijama i tekstovima koje čitam ovih dana, Kuzma je ponovno digao prašinu i izazvao velik interes na High Endu.

Trafomatic Audio predstavio je cijevne uređaje vlastite proizvodnje. U sustavu s Tune Audio Avaton horn zvučnicima, našlo se Lara pretpojačalo i Pandora mono pojačala. Uspio sam porazgovarati i sa Sašom Čokićem, vlasnikom i glavnim konstruktorom tvrtke, ali sam zato propustio vidjeti, navodno najljepšu hostesu sajma. No, što je, tu je, zvuk je bitan, a sustav je, koliko sam uspio čuti, bio jedan od boljih iz horna zvučnika.

A kad smo već od dobrog zvuka na High Endu, onda treba čestitati dCS-u koji je ponovno složio sustav za kojeg su mnogi rekli da je među boljima. U srcu sustava nalazio se novi dCS Rossini CD/SACD player, Rossini DAC i Rossini vanjski Clock, dok je ostatak činio Dan D’Agostino Momentum Stereo izlazno pojačalo i Wilson Audio Alexia 2 zvučnici, sve povezano Transparent kabelima.

Na silent displayu nalazili su se ostali uređaji iz dCS ponude, među njima i referentna Vivaldi digitalna integracija, kao i ‘all in one’ Vivaldi playback system. Bilo je tu još nešto o čemu vam nažalost u ovom trenutku ne smijem pisati, ali bit će sve jasno na sljedećem Too Loud Festu.

Već nekoliko godina zaredom McIntosh daje sve od sebe da izlagačko mjesto učini posebnim. Možda ove godine nije bilo toliko atraktivno kako proteklih, ali McIntosh se potrudio pokazati većinu uređaja u ponudi, među njima i novo MA252 integrirano pojačalo. Prostor je pravi horor za fotografiranje jer podsjeća na tamnu komoru, ali zato tirkizno svjetlo iz McIntosh uređaja dolazi do punog izražaja. Iz kuteva prostorije svirali su mali RS100 integrirani audio sustavi, ali dovoljno snažni da bez problema zvukom ispune nekih 40-ak m2.

Dodatne fotografije pogledajte u priloženoj foto galeriji.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *