Multipak 2018 Pakrac

Pakrac, 1. 6. – 2. 6. 2018. – Reportaža s HIFI izložbe, održane u sklopu Multipaka, najveće regionalne multimedijalne izložbe.

Upornost, volja i velik entuzijazam ponovno su bili protagonisti još jedne dobro organizirane Multipak multimedijalne izložbe. U 6 dana, koliko izložba traje, obilježile su je mnogobrojna događanja poput radionica, video projekcija, predavanja, izložbi, koncerata i ostalih popratnih multimedijalnih sadržaja. Središnji dio Multipaka – HIFI izložba, održala se u petak i subotu, odnosno 1. i 2. 6. 2018., te je tema ove reportaže.

Prije nastavka spomenuo bih kako su i ove godine iza organizacije Multipak izložbe stali, Grad Pakrac, Muzej grada Pakraca, Gradska knjižnica Pakrac u suradnji s TZ Grada Pakraca i Robertoshop. Pri organizaciji pomogli su i ugostitelji, različita društva i volonteri. Koliko svi ozbiljno shvaćaju Multipak te što vide u jednom takvom događaju za grad i okolicu, možda najbolje govori podatak da gotovo nije bilo trgovačkog ili ugostiteljskog objekta u gradu koji plakatom ili banerom u izlogu, na pločniku ili na pročelju zgrade nije podržao Multipak.

U Pakrac sam stigao u petak negdje oko 18 sati. Nažalost, zbog poslovnih obaveza nisam mogao stići ranije. Došao sam u društvu Željka Rihe, prijatelja koji mi je nakon nedavno završenog High End sajma u Münchenu ponovno pružio logističku podršku kako bih što kvalitetnije obuhvatio izložbu. Ovo ne podrazumijeva samo vožnju i uživanciju u Mazdi Miati MX 5 sa spuštenim krovom, nego i informacije gdje se što nalazi ako mi nešto slučajno promakne.

Po dolasku nismo stigli do kraja popiti čašu domaćeg vina, a Božidar Savi, mastermind i glavni i odgovorni Multipak HIFI izložbe, uputio nas je u obližnji Lipik gdje nas je u Toplicama Lipik čekao smještaj. Moram priznati da sam prvi put saznao da ove toplice uopće postoje, a zatim se oduševio kako same toplice izgledaju. Uglavnom, dobili smo vrhunski smještaj u prekrasnom ambijentu.

Okej, ne bih se bunio da je prosjek godina posjetitelja osjetno niži, ali neću sad cjepidlačiti. Doduše, viseći natpis u hodniku već puno toga govori o publici i pravilima ponašanja u toplicama. Koliko god čudno zvučalo, samo ću dodati da mi je žao što nisam ponio kupaće gaće.

Ostavili smo stvari u toplicama i vratili se nešto kasnije u Pakrac, taman u vrijeme kada su se HIFI izlagači počeli okupljati u dvorištu Hotela Pakrac gdje je bila zakazana večera uz koncertni nastup. U jednom trenutku večera se pretvorila u prirodan spektakl. Zapuhao je snažan vjetar, dan se u sekundi pretvorio u noć, da bi se sljedeći trenutak obrušio prolom oblaka epskih razmjera, popraćen stotinama munja.

Teško je opisati osjećaj kada munje tako glasno praskaju da imate osjeća da će vam sljedeća sjesti posred ćela. Čak su članovi grupe Rockeri pogasili opremu i pobjegli s pozornice. Ono, da ne bi nekog ubila struja. Sve u svemu, sjedili smo ispod tende, uživali u dinamici o kakvoj HIFI sustavi mogu sanjati i nastavili jesti kao da je oko nas sunčano uz cvrkut ptica. A što sad, pa neće nam valjda 50 cm kiše po kubnom metru u minuti pokvariti raspoloženje?!

Pola sata kasnije, vrijeme se smirilo, sparina se vratila na velika vrata, tako da je malvazija mogla nastaviti nesmetano teći niz grlo. Vratili su se i članovi banda i party je potrajao do sitnih sati. Vratili smo se u toplice oko 2.30, što govori da nam je bilo odlično. Željko se valjda naplesao za 3 života, a ja napričao za jedan više.

Sutradan, odnosno, isti dan, ustajanje oko 8.30, tuširanje pa na kavu u obližnji kafić. Tamo su nas čekali Hermina Reicher i Luka Rstić iz tvrtke Multifizika. Luka je stigao u Pakrac kako bi još u petak održao predavanje o akustici. Nažalost, propustio sam predavanje, ali čujem da je bilo dobro. S obzirom na to tko je predavač, ne sumnjam.

I dok sam dolazio k sebi uz kavu, Željko je raspalio po bureku sa sirom. Navodno ne postoji bolji u ovom dijelu Hrvatske. I u to ne sumnjam, iako mi se želudac okretao već od same pomisli da tako rano u sebe strpam lisnato tijesto natopljeno uljem. Ponovno smo sjeli, ili bolje rečeno, legli u Mazdu i otišli u Pakrac.

Po dolasku krenuli smo redom, od Robertoshop trgovine gdje su se nalazila čak 4 sustava na dva kata. U donjoj etaži izlagao je Konus Audio. Predstavio je sustav u kojem su se nalazili zvučnici, integrirano pojačalo, DAC i gramofonsko pretpojačalo vlastite proizvodnje. Za digitalni izvor zvuka bio je zadužen 47 Labs CD transport, dok je za analogni, novi Kuzma Stabi R gramofon s Fuuga zvučnicom.

Kat više, u najvećoj prostoriji, svirao je sustav složen od Ascendo System M-S zvučnika, Trafomatic Audio Pandora mono cijevnih pojačala, Trafomatic Audio Lara pretpojačala i Trafomatic Audio Luna gramofonskog pretpojačala, Esoteric D-05/P-05 digitalne integracije i Kuzma Stabi M gramofona s Kuzma Reference VTA ručkom i Kuzma CAR-40 zvučnicom.

U sobi do, svirali su novi Focal Kanta zvučnici spojeni na Naim integrirano pojačalo. Za izvor zvuk odabran je Metronome Technologie CD transport. Cijeli je sustav bio povezan Sumic Audio kabelima.

U sljedećoj nalazili su se Yera zvučnici, proizvod još jedne domaće manufakture koju vodi Miljenko Jerić. Za elektroniku odabrana je Rega iz vrha ponude. U jednoj od najmanjih soba postignuta je vrlo visoka izložbena estetika.

Na suprotnom kraju hodnika Audio Cinema Art predstavio je sustav složen od Unison Unico 150 integriranog pojačala i Unison CD Due playera, Opera Callas zvučnika i novog Technics SL-1200GR gramofona s Roksan Corus 2 zvučnicom.

Nasuprot Robertoshopa, u info prostoru Turističke zajednice Grada Pakraca nalazio se tek jedan sustav, ali zato vrijedan pažnje. Makedonska tvrtka Teoharov predstavila je sustav složen od komponenti vlastite proizvodnje, od zvučnika, mono pojačala, pretpojačala i ožičenja.

Odmah prekoputa, u Muzeju Grada Pakraca, na 3 etaže nalazila se većina izlagača. No prije ulaska u muzej, prvo je u dvorišnom prostoru pala degustacija Zigante proizvoda i vina, kao i kupovina vinila. Na štandu Cedeterije nove ploče mogle su se kupiti s čak 30% popusta, što je hvale vrijedan potez. S dobrim sam popustom utrpao u Željkov gepek i butelju vina, tartufatu, maslinovo ulje te istarske fuže. Nek’ se nađe.

U prizemlju muzeja izlagao je Act Audio te predstavio 6C33 mono cijevna pojačala, RL-1 cijevno pretpojačalo i RCD-1 cijevni CD player vlastite proizvodnje. Pojačala su bila spojena na Vienna Acoustics Mozart Grand zvučnike.

Dok sam pokušao saznati tko stoji iza ponude gitarskih dodataka, Željko je zasjeo za volan nekog simulatora u suprotnoj sobi i gubio živce jureći 200 km/h. Kao da Mazda ne ide dovoljno brzo pa mu je još ovo trebalo. U svakom slučaju, dobra zabava.

Na prvom katu Audio Dream je predstavio Verity Audio Parsifal zvučnike u kombinaciji s Mark Levinson pretpojačalom i novim Gryphon Antileon EVO stereo izlaznim pojačalom. Ovo je ujedno bio po mom mišljenju jedan od boljih sustava cijele izložbe.

Dobar zvuk mogao se čuti i u sobi Intek Croatia, gdje su izlagači išli za jednostavnim, ali efikasnim HIFI rješenjem – aktivni ATC SCM40A zvučnici i Aurender A-10 glazbeni server s ugrađenim pretpojačalom. Međutim, ovdje je važnu ulogu odigrao još jedan uređaj u sustavu, a to je ruski Powergrip YG-1 strujni kondicioner. Marin Hrašćanec iz Intek Croatia izdvojio je vrijeme kako bi mi demonstrirao sam uređaj. Moram priznati da sam ostao iznenađen onim što sam vidio.

Naime, uz pomoć posebnog uređaja, mogao sam jasno vidjeti koliko je zagađena struja u muzeju. Na predočniku koji pokazuje od 000 do MAX, zagađenje je upravo bilo na MAX. Isti uređaj je pokazivao 000 kad ga je Marin spojio na Powergrip YG-1, što govori da je uređaj očistio struju od šumova i interferencija.

Da ne bi sad bilo začuđenih lica i pitanja, da kakva je to struja u muzeju, prilično sam siguran da je upravo takva dobrim dijelom u većini kućanstava. Pogotovo ako vam se u mreži nalaze zagađivači poput hladnjaka, klime, bojlera, pećnica i ostalih uređaja. Vaših i vaših susjeda.

DB Audio također je složio odličan sustav složen od Audio Solution Overture 205F zvučnika, Mastersound PHL 5 V2 pretpojačala, Ayon Scorpio mono cijevnih pojačala, Accoustic Arts CD playera 1 te Audio Analogue Puccini Anniversary integriranog pojačala. Iz ove sam sobe dobar zvuk djelomično ponio doma jer sam kupio nekoliko vinila u izdanju talijanske izdavačke kuće Foné, inače poznate po vrhunskih audiofilskih snimkama. Damir Boltek, vlasnik tvrtke DB Audio, također se pobrinuo za količinski i sajamski popust. Moj naklon.

Moram priznati da me ugodno iznenadio Korato koji je predstavio uređaje vlastite proizvodnje u kombinaciji s Harbeth zvučnicima. U manjoj prostoriji mogao se čuti čvrst, dinamičan i bogat zvuk. Žao mi je da se nisam stigao vratiti na još jedno slušanje.

Na drugom katu predstavio se Ubi-Q s uređajima i zvučnicima vlastite izrade. Nažalost, u trenutku kada sam ušao u sobu vladala je prilična gužva, a zraka gotovo da i nije bilo. Uspio sam opaliti tek koju fotku cijelog sustava i novog First One pojačala.

Mir Audio, također je predstavio uređaje i zvučnike vlastite proizvodnje. O zvuku ne mogu ništa napisati jer je zapelo negdje na relaciji laptop-DAC, a nažalost nisam imao vremena da se duže zadržim. No zvuk uređaja pamtim iz ranijih predstavljanja tako da ovo ne uzimam kao tragediju.

Najveća atrakcija HIFI izložbe nalazila su Gradskoj vijećnici, gdje se nalazila teška artiljerija Rotary Audija i BIS Audija. Pod tim mislim prvenstveno na nove Sonus faber Aida zvučnike, premijerno prikazane u Hrvatskoj. Dodatni ekskluzivitet daje činjenica kako je ovo tek drugo javno prikazivanje, odmah nakon minhenskog High Enda, najvećeg HIFI sajma u svijetu. Zvučnike su pokretala referentna McIntosh mono pojačala. Ostatak sustava činili su novi Kuzma Stabi R gramofon, referentno Audio Research pretpojačalo i gramofonsko pretpojačalo te dCS digitalni sustavi.

Uz mnoštvo ostalih McIntosh i Audio Research uređaja, na silent displayu nalazio se i novi MT2 McIntosh gramofon, kao i dCS Vivaldi One Playback System. No, velik interes izazvalo je i službeno predstavljanje Kuzma R gramofona i to ni više, ni manje, nego od samog Franca Kuzme, vlasnika Kuzma Ltd. tvrtke i glavnog konstruktora. Dio tog predstavljanja možete pogledati na Too Loud Facebook stranici.

Sljedeća stanica nalazila se nekih 200 metara dalje, gdje su u istoj zgradi izlagali Solaja Audio, SM Design, Marohei Cables i BFA. Solaja Audio je predstavio SA-SE215W cijevno pojačalo i SA-Grand Excellence pretpojačalo vlastite proizvodnje. Uređaji su bili dio sustava u kojem su svirali aktivni Tight Sounds Factory Speaker Model 8 zvučnici.

SM Design je pokazao gramofone vlastite izrade u sustavu s NAT cijevnom amplifikacijom i Sonus faber Serafino Tradition zvučnicima.

U zajedničkom nastupu, BFA (Beyond Frontiers Audio) je premijerno predstavio nova Monoblock pojačala, kao i integrirano pojačalo, dok je Marohei Cables predstavio novu seriju kabela. Za zvučnike su odabrani Marten Mingus Quintet zvučnici.

Nakon svega viđenog, ponovno je na red došla okrjepa, ali i tradicionalni Multigrah, nezaobilazan besplatan grah za sve posjetitelje. Kuhao se od jutra, a red je bio poduži. Tražio se spas od sunca pod trijemom i suncobranima, ali i kod lokalnog craft pivara koji je na štandu točio amber i pšenično pivo iz vlastite kuhinje.

Za vrijeme klope moglo se ustvari vidjeti koliko je dobra atmosfera na Multipaku. Kroz to dvorište svi su hodali amo-tamo, iz objekta u objekt, razgovarali, smijali se i zabavljali, jeli i pili ili pak odmarali u improviziranom kutku pod baldahinima.

Svemu tome pomoglo je vrijeme koje bilo sunčano i vruće, iako se u subotu očekivala grmljavina uz pljuskove. Na kraju od kiše nije bilo ni kapi. Sreo sam se s mnogim poznanicima, prijateljima, partnerima, uživao u razgovorima i žalio jer se bližio povratak u Zagreb.

Posljednja stanica bio je Hotel Pakrac koje je također bilo mjesto HIFI izložbe. Audiomodul je po starom dobrom običaju ponovno predstavio zvučnike vlastite proizvodnje koji ulaze u tešku ezoteriju. Iskreno, ne znam o kojem se modelu radi, ali iz razgovora s Kristijanom Škorjancem, konstruktorom zvučnika, saznao sam da su korišteni vrlo skupi dijelovi, među njima i zvučničke jedinice kakve je takoreći nemoguće naći na tržištu, dok se za cijenu ne pita. Međutim, izgleda je netko ipak pitao jer su zvučnici prodani tijekom izložbe.

Inače, zvučnike su tjerala VTL MB-450 Series III cijevna mono pojačala, dok se u ostatku sustava nalazilo novo Ayon Spheris III cijevno pretpojačalo s cijevnim vanjskim napajanjem i Cary Audio Design Classic CD 303T SACD player. Ovdje sam mogao čuti ogroman potencijal sustava i ne mogu prežaliti što se takva prilika neće ponoviti. Naime, valjda je jasno da iz ranije navedenih razloga gotovo nemoguće još jedanput realizirati ovakav rasni projekt.

U istoj sobi, na silent displayu nalazila se Supreme-Analog Tangenta 12” Reference gramofonska ručka, srpskog konstruktora Zorana Mihajlovića.

A kad smo već kod egzotike, onda valja spomenuti i sustav složen od JBL Everest DD67000 zvučnika, Trafomatic Audio Elysium cijevnih mono pojačala i pretpojačala, Audio Research elektronike, Studer magnetofona i Kuzma XL2 MKII gramofona s Kuzma Airline ručkom i 47 Laboratory MC Bee zvučnicom. Sustav ‘to die for’.

Posebna atmosfera mogla se osjetiti u sobi gdje je predstavljen Audio Note (UK) sustav. Ovdje je čak i izbor glazbe daleko odskakao od uobičajenih naslova kakvi se mogu čuti po HIFI sajmovima i prezentacijama. Za ovo zahvala ide prezenteru, Đorđu Cvijiću – Joeu, čiji se glazbeni svjetonazor očito preklapa s kulturom ispijanja čaja u kojoj je stekao status majstora, učeći ceremoniju pripreme od kineskih budističkih svećenika.

Auris audio predstavio je sustav kompletno složen od komponenti vlastite proizvodnje – integrirano cijevno pojačalo, CD transport, DAC i zvučnici. Ispred izlagačke prostorije, Auris je izložio i nekoliko modela cijevnih pojačala za slušalice, također vlastite proizvodnje.

Sigma Audio predstavila se skromnim, ali efektnim sustavom složenim od KEF kompaktnim zvučnika iz nove Q serije i Bluesound Powernode 2 integriranim pojačalom s ugrađenim DAC-om i streamerom.

Ako me pitate što je nabolje zvučalo, rekao bih da se generalno dobar zvuk mogao čuti na više mjesta. Ne bih kritizirao jer su izlagači pružili onoliko koliko su im uvjeti dozvoljavali. Ne bi bilo fer ikoga staviti na stup srama i javno reći da mu je sustav svirao loše. Treba ipak uzeti u obzir da je riječ o izložbi, prvenstveno pokazanog karaktera.

Nakon Pakraca, uslijedio je odlazak do Lipika i toplica. Pokupili smo prnje, ostavili ključeve sobe na recepciji te na samom odlasku kupili fantastičan sok od aronije iz lokalnog OPG-a. Krenuli smo za Zagreb prepuni pozitivnih utisaka. Rekao bih da ako organizatori ovako nastave, pred Multipakom je svijetla budućnost. Program je zaista odličan, atmosfera još bolja. A upravo zbog te atmosfere smatram da je ovo bilo najbolje izdanje Multipak izložbe do sada.

Ako volite glazbu, HIFI i općenito multimedijalni sadržaj, bacite sljedeće godine pogled na program Multipak izložbe. Uvjeren sam da ćete naći štošta toga zanimljivog što će vam dati dovoljan razlog da posjetite Pakrac i usput napravite dobar izlet. Sami ili obiteljski. Svi su dobrodošli.

2 thoughts on “Multipak 2018 Pakrac

  1. Zanimljiva reportaža.
    A kakva je bila ponuda na glazbenom jelovniku? Vidim na fotkama da je bilo nešto prodavača.

    • Ploče i CD-i mogli su se kupovati na više mjesta, s time da je bio veći izbor ploča. Što se tiče žanrova, bilo je svega, od rocka, jazza, klasike, filmske glazbe, itd. Za jedan takav događaj, sasvim solidna ponuda.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *