Prezentacija novih Sony 4K HDR projektora u Ascommu

Sveta Nedelja, 17. do 19. 10. 2017. – Predstavljanje novih Sony 4K HDR projektora za kućno kino.

Nakon nedavno završene iz IFA-e u Berlinu, najvećem svjetskom sajmu potrošačke elektronike, najnoviji Sony 4K HDR projektori za kućna kina, preselili su se u Svetu Nedelju, odnosno u Ascomm, gdje su se ovih dana održale prezentacije projektora. Dobio sam pozivnicu i nisam zažalio što sam se odazvao.

Prezentacije su bile individualnog karaktera, što znači da su distributeri i ponovno jedan bloger, bili pozvani da se kroz tri dana u dogovorenom terminu upoznaju s mogućnostima novih projektora.

S obzirom na to, da otkako sam doma montirao projektor i filmsko platno te time drastično podigao kvalitetu gledanja filmova i koncerata, sa zanimanjem pratim što se novo nudi na tržištu projektora. Osim toga, tehnologija nezaustavljivo napreduje i niste se još okrenuli, a ono što imate doma već je za mirovinu.

Novi Sony projektori – VPL-VW260ES, VPL-VW760ES i VPL-VW360ES

U svojoj demonstracijskoj prostoriji, Ascomm je predstavio 3 nova 4K HDR projektora za kućna kina. Riječ će o modelima VPL-VW260ES (5.000 eura), VPL-VW360ES (7.000 eura) i VPL-VW760ES (15.000 eura), namijenjenim naprednijim kućnim kinima.

Ostatak prezentacijskog sustava čine Denon AVR-X4200W višekanalni receiver, Artcoustic PA 750 pojačala snage za subwoofere, Sony UBP-X1000 ES 4K Ultra HD Blu-ray player, Atmos konfiguracija Artcoustic zvučnika i ClearPix2 White 1.0 projektorskog filmskog platna dijagonale 4 metra (!). Dio ozvučenja, centralni, lijevi i desni zvučnik, kao i subwooferi, skriveni su iza platna. Materijal je isprepleten što omogućuje maksimalnu propusnost zvuka uz minimalan gubitak (svega 1 dB), dok je zadržana linearnost po cijelom frekvencijskom opsegu. Iza samog platna nalazi se još jedno crno, tzv. Stoplight Black backing, koje onemogućuje da se bilo kakva reflektirana zraka vrati na platno i tako degradira sliku.

Na demonstraciju se našao video materijal snimljen u 4K tehnologiji. Gledao sam isječke iz dokumentarnih i igranih filmova te par iz video igara. Naposljetku i standardan Full HD materijal (1080p), digitalno naduzorkovan (upscaling) na 4K (2160p).

Prezentacija je krenula od najslabijeg modela, VPL-VW260ES. Generalno gledajući, slika je bila vrlo dobra, detaljna i bez ikakvih zamućenja na rubovima. Međutim, bio je primjetan nešto slabije izražen kontrast uz izostanak detalja u tamnijim dijelovima. Rekao bih da za najbolji prikaz VPL-VW260ES traži gledanje u potpuno zatamnjenoj prostoriji. Vanjski izvori svjetla oslabit će prikaz na samom platnu. Naime, u Ascommu je tada dolazilo vanjsko svjetlo s drugog kraja etaže, tako da je zamračenje bilo na nekih, prema slobodnoj procijeni, na 80%.

No, sasvim druga priča s modelom VPL-VW360ES. Već je u prvim sekundama bilo kristalno jasno kako je riječ o klasi iznad. Izvrstan dinamički raspon, slika prepuna detalja u cijelom spektru pa tako i u onom najtamnijem dijelu, prirodne boje i oštrina koja u pojedinim video materijalima, nativno snimljenim u 4K, na trenutke stvara 3D efekt. Zapanjujuće, a pogotovo ako uzmete u obzir o kakvoj je dijagonali riječ. Bonus u cijeloj priči je taj, što je slika uz isti vanjski izvor svjetla i dalje bila izvrsna. Manju sam sumnju izrazio prilikom prikaza najsvjetlijih dijelova, što se kasnije u usporedbi s najskupljim modelom pokazalo utemeljenim.

Najviše sam očekivao od najskupljeg modela, VPL-VW760ES, i rekao bih da su očekivanja ispunjena. Na prvu slika djeluje inferiorno naspram prethodno opisanog modela jer je tamnija. Nema onog ‘wow’ efekta i tjera čovjeka na da se zapita što tu košta više nego dvostruko. Međutim, pažljivijim gledanjem zaključio sam kako je slika u stvari brilijantna. U čemu je kvaka? Kao prvo, slika je najdetaljnija od sva tri modela. Ovo se posebno moglo vidjeti u najsvjetlijim dijelovima gdje je bio cjelovit prikaz za razliku od prethodnog modela koji je te informacije u slici jednostavno izostavio.

Nadalje, detalji su se vidjeli i u teksturi tkanine i to je djelovalo, bez pretjerivanja – frapantno. Uz to, od sva tri modela, ovaj je pokazivao najuvjerljivije boje. Teško je odoljeti takvom neutralnom tj. prirodnom prikazu. Loša strana je to, što i ovaj, poput prvog modela, također zahtjeva gledanje u potpuno zamračenoj prostoriji kada dolaze do izražaja detalji i dinamički raspon u tamnim dijelovima.

Međutim, gdje osobno pišem najveću ocjenu VPL-VW760ES modelu? Pišem u činjenici kako sam ga usporedio s vrhunski složenim HIFI sustavom. U takvom, slušanje glazbe nikad nije naporno jer je sustav prvenstveno lišen izobličenja, glazba ima prirodan tijek u ispravnom vremenskoj domeni, a zvuk je uravnotežen u cijelom frekvencijskom opsegu. Drugim riječima, ništa ne strši i ta homogenost uvlači slušatelja u srž glazbe.

Slična je stvar i ovdje. S ovom projektorom užitak gledanja video materijala, pogotovo filmova, postaje apsolutno vrhunski doživljaj. Riječ je o vrlo ozbiljnom uređaju, nažalost i iste takve cijene. Vrijedi li više nego dvostruko od prethodnog opisanog modela? Ako mene pitate, vrijedi. Međutim, o tome uvelike ovise i osobne preferencije. Valja imati na umu da se često, kada su audio i video uređaji u pitanju, kvalitativni pomaci, iako manji, plaćaju konkretne novce. To je tako i to je činjenica od koje ne možete pobjeći. Ono što pak možete napraviti jest, da sami podvučete crtu i odlučite isplati li vam se dodatno ulagati.

Da ne bi bilo zabune, sva su 3 modela vrhunski projektori. Da sam prisustvovao prezentaciji samo početnog modela, ne bih krio zadovoljstvo prikazanim. No, zahvaljujući jedinstvenoj prilici da se na jednom mjestu, u istim uvjetima, usporedi čak tri modela, daje priliku za ovakav opis.

Karlo Bruči, voditelj projekata

Ne mogu završiti tekst, a da ne istaknem Karla Bručija, voditelja projekata u Ascommu, prvenstveno kao izuzetno ugodnu osobu za razgovor, a zatim i kao profesionalca u poslu. Ovdje nije riječ o prodavaču američkog stila prodaje koji će vam uvaliti svemirsku teflonsku tavu u 5 minuta, uvjeravajući vas da bez nje vaš život nema smisla, nego o izvoru korisnih informacija ispričanih na razumljiv način. Tehnička potkovanost je neosporna i nadilazi daleko moje shvaćanje problematike kada su u pitanju kućna kina, ali nakon sat i pol, koliko sam proveo u Ascommu, masa stvari je bila jasnija.

Na kraju bih još jedanput podsjetio na to, da će Ascomm biti prisutan na nadolazećem Too Loud Festu, gdje će predstaviti još veću zvijer, Sony VPL-VZ1000ES, laserski 4K projektor ultra kratke projekcije. Svakako ih posjetite u sobi 918 na 9. katu.


 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *