7 kompozicija za ispraćaj s ovog svijeta

Music-to-die-for-01

U redu, tema je možda morbidna, ali bože moj, ljudi smo i kao takvi svi prije ili kasnije odlazimo tamo odakle nema povratka. Osim toga, neka baci kamen onaj kome u nekom trenutku života nije palo na pamet koja bi bila idealna kompozicija za vlastiti ispraćaj. U svakom slučaju, razmišljam o tome od puberteta, odnosno od trenutka kada je glazba u meni počela izazivati hormonalne devijacije, a prva velika ljubav dala nogu. Kako god, ovo su moji kandidati, mojih 7 kompozicija za otići s ovog svijeta.

Continue reading

Brionvega Radiophonograph, model no. RR 126

brionvega-radiofonografo-rr-126Brionvega Radiophonograph, model RR 126. Foto: Sotheby’s.

Ovih je dana ugledna londonska aukcijska kuća Sotheby’s na licitaciji ponudila ‘sve u jednom’ audio sustav – Brionvega Radiophonograph, model RR 126 iz 1965. godine, konstruktora Piera Giacoma i Achilleja Castiglionija. Raspon procijenjene vrijednosti uređaja kretao se između 800 i 1200 funti. U konačnici je Brionvega Radiophonograph prodan za nevjerojatnih 257.000 funti i to samo iz jednog razloga.

Continue reading

Kako sam izgubio glazbu i zašto ju neću tražiti

Izgubljena-glazba-01

Ako pratite ovaj blog, vrlo dobro znate da sam audiofil. Isto tako znate koliko audiofili drže do svoje glazbene kolekcije. Ta kolekcija može imati 2 ili 2 milijuna naslova, ali to ne mijenja na činjenici da su audiofili prvenstveno zaljubljeni u zvuk, a tek potom u glazbu. Ako u ta 2 naslova ili u 2 milijuna, nalaze smisao toga što jesu, vrijednost kolekcije je neprocjenjiva i znači im sve – meni znači sve! Međutim, što se događa kada ta kolekcija nestane u sekundi?

Continue reading

Intervju: Raveen Bawa (DCS)

Pakrac, 1.2.2015. - Razgovor s Raveenom Bawom, direktorom prodaje
tvrtke DCS iz Velike Britanije.

DCS-Raveen-Bawa-01Raveen Bawa (DCS)

.

Prošlotjedna prezentacija DCS Vivaldi uređaja, održana u prostorijama Robertoshopa, bila je prilika da izmijenim nekoliko rečenica s Raveenom Bawom, direktorom prodaje britanske tvrtke DCS (Data Conversion Systems). Razgovor je dobrim dijelom otkrio drugu stranu medalje, odnosno objasnio zašto njihovi HIFI proizvodi postižu astronomske cijene.

Continue reading

Ja sam audiofil, tko sam ja?

Audiofil-01

Kad god naletim na neki članak ili javnu raspravu o tome kako su u stvari audiofili ljudi s posebnim potrebama, jer kako drugačije objasniti činjenicu da troše sulude novce na tamo neke zlatne kabele ili na pojačala za koja nitko nikad nije čuo, na prvu dobijem silnu želju da se uključim u raspravu ne bih li objasnio kako stvari zapravo stoje. Već sljedećeg trenutka odustanem jer ne vidim neki smisao objašnjavati vegetarijancu kako je tatarski biftek sjajna stvar.

Continue reading

Glazba na rebrima

x-ray-music-01

Prilično nevjerojatan i bizaran fenomen, neslužbenog naziva ‘glazba na rebrima’, dogodio se tijekom 50-ih godina u tadašnjem Sovjetskom Savezu i općenito, Istočnom bloku. Iza priče stoji bezgranična ljudska dovitljivost, ali i ogromna ljubav prema glazbi.

Continue reading

Intervju: Daniel Poulton

Razgovor s Danielom Poultonom, prodajnim menadžerom
tvrtke Cambridge Audio iz Velike Britanije

Dan-Poulton-00-Cambridge-AudioDaniel Poulton (Cambridge Audio)

.

Sjećam se dana kada još nisam ozbiljnije zagrizao u HIFI i kada se moje viđenje visokovjernog zvuka vrtjelo oko komercijalnih imena poput Pioneer, Sony, Marantz, Technics i Yamaha. Već NAD, Onkyo, Cambridge Audio, Rotel i drugi, predstavljali su za mene nepoznatu klasu uređaja. Kako su godine prolazile, postao sam svjestan o kakvim se proizvođačima radi, a tim više što sam dobio priliku čuti kako njihovi uređaji zvuče. Rado se sjećam tih ranih iskustava i dan danas na ta imena gledam s određenim poštovanjem.

Continue reading

10 albuma koji su ostavili dubok trag u meni

10-albuma-zbog-kojih-volim-glazbu

Ovih su dana na društvenim mrežama popularni tzv. izazovi kroz koje korisnici nabrajaju knjige, filmove, recepte i ostale stvari njima važne u životu. Nakon što napišu svoje favorite, nominiraju sljedećih 5 (ili više) korisnika za koje smatraju da bi također mogli navesti zanimljive naslove ili ono što se već od njih traži.

Glazba je također uključena te sam i ja prozvan od strane dvaju korisnika. S obzirom na to da se radi o osobama za koje znam da su duboko vezani uz glazbu, odlučio sam izazov prihvatiti i izjasniti se, ali ovdje – na Too Loud blogu.

Continue reading

Intervju: Jan-Eric Persson

Razgovor s Jan-Ericom Perssonom, osnivačem,
producentom i vlasnikom izdavačke kuće Opus 3

jan-eric-persson-opus-3-07

Po nekom viđenju stvari, sve glazbene izdavačke kuće trebale bi imati isti cilj, da publici putem nosača zvuka što vjernije prenesu izvedeno glazbeno djelo. Međutim, teorija govori jedno, a praksa često nešto sasvim drugo. Umjesto da svoj zadatak shvate ozbiljno i daju sve od sebe da krajnjem korisniku omoguće uvid u djelo onako kako je to glazbenik zamislio, većina današnjih izdavačkih kuća masakrira glazbeni tonski zapis jer je, eto, takav trend ili će se tako bolje čuti na slušalicama od 5 eura. U konačnici imamo glazbena izdanja od kojih neka nisu zaslužila da ikad ugledaju svjetlo dana.

Continue reading

Vrag leži u detaljima

BOSE-headphones-noise-canceling-00

Najnovija serija oglasa za Bose koju potpisuje Ogilvy & Mather agencija iz Johannesburga stavlja naglasak na slušalice s ugrađenim ‘Noise Canceling’ sistemom, odnosno sistemom poništavanja vanjske buke. I možda bi sve bilo OK, da se nije potkrao jedan detalj u posljednjem oglasu u seriji.

Continue reading