Pisati o kabelima možda je najnezahvalniji zadatak kad su u pitanju karike HIFI lanca. Direktni su krivci za mnoge žustre rasprave, kako u svijetu audiofila, tako i van njega. Jedna se strana, gotovo religijski zaklinje u važnost kabela, dok druga gleda na cijelu priču s prstima gurnutim duboko u grlo. Pa ipak, vjerujem da se svi slažu u jednom – da nema kabela, ne bi bilo ni zvuka.
Ako se smatrate normalnim, dakle neaudiofilom, i taman ste kupili pristojno pojačalo, CD player i par zvučnika, vrlo vjerojatno ćete krenuti u prvi elektro dućan i zatražiti par kabela da cijela stvar prosvira. Kupit ćete normalne kabele, normalne cijene za normalne ljude. Dakle, kupit ćete obične audio kabele, u narodu poznatije kao – cablitus vulgaris domesticus. To su ti, za povezivanje HIFI komponenti i amen – nema dalje! Doći ćete doma, spojit ćete uređaje i sreći neće biti kraja. Štoviše, prilično sam siguran da se nikad nećete zapitati može li bolje. Naravno da može i to je upravo tema ovog teksta.
Dok se u drugoj polovini prošlog stoljeća HIFI kao takav razvijao, kabeli su još uvijek stajali na margini i nitko im nije, pa čak ni audiofili, pridodavao osobitu važnost. Međutim, netko je u nekom trenutku skužio da se zvuk drastično mijenja promjenom određenog kabela u HIFI sustavu pa je cijela stvar poprimila novu dimenziju.
Tada se sve vrtjelo oko, uvjetno rečeno, osnovnih kabela, odnosno oko interkonekcijskih i zvučničkih, dok o strujnim nije bilo ni najmanjeg spomena. Naravno, niti o digitalnim jer tada digitalije nije ni bilo. Kao god, prvi pioniri započeli su negdje krajem ’70-ih i početkom ’80-ih izrađivati specijalizirane audio kabele, danas poznatije kao HIFI kabeli. Kako je vrijeme prolazilo tako su rezultati bili sve bolji i bolji, ali za neko čudo, nitko do dan-danas nije izmislio egzaktnu formulu po koji bi se radili sveprimjenjivi tj. univerzalni HIFI kabeli.
A nije ju izmislio zato što je previše nepoznanica u igri kako biste dobili pravu stvar. Induktivitet, kapacitet i otpor (LCR), tri su glavna zlikovca koji već desetljećima zadaju glavobolje svim konstruktorima HIFI kabela. Mijenjanjem vrijednosti jednog faktora, mijenja se i druga, mijenjanjem druge, mijenja se pak treća i tako u krug. Kada biste vrijednosti ta tri faktora uskladili s ostatkom HIFI sustava, teoretski biste imali idealne kabele bez obzira na cijenu. Kako niti jedan konstruktor ne može znati što vi od HIFI uređaja imate doma, vodilja ka krajnjem rezultatu nalazi se sasvim negdje drugdje.
S druge strane, audiofilima ne preostaje ništa drugo do li isprobavanja različitih kabela, nedoglednog preštekavanja, osluškivanja i tapkanja u mraku sve dok ‘i ćorava koka ne nabode zrno’. Tada je to, to i u skladu s vlastitim financijskim mogućnostima i poimanjem visokovjernog zvuka, audiofil može reći da je kupio ‘pravi kabel’. Naravno, mir u kući traje sve do onog dana dok u sustav ne uđe novo pojačalo, zvučnik, player ili neka druga HIFI komponenta, a onda sve ispočetka.
Međutim, postoje proizvođači koji su ipak nekako uspjeli konstruirati HIFI kabele koji dobro rade u većini slučajeva. Često je riječ o proizvođačima s dugogodišnjim iskustvom u istraživanju i proizvodnji HIFI kabela. Audioquest, Kimber, Wireworld, Straightwire, Van Den Hul i drugi, samo su neki od svjetski poznatih proizvođača s više od 30 godina iskustva. Dosad su prodali na milijune kilometara kabela diljem svijeta i ako pogledate recenzije audio novinara i korisnika, većina će se složiti oko toga kako je riječ o odličnim kabelima koji su dobro ‘sjeli’ u mnoge HIFI sustave. Sad se tu nameće pitanje – kako su u tome uspjeli?
Izrada HIFI kabela uključuje istraživanja, različita mjerenja, ispitivanja i dosta eksperimentiranja. Izborom kvalitetne sirovine za izradu kabela (najčešće je riječ o bakru i srebru visoke čistoće), kombiniranjem različitih debljina presjeka vodiča, upotrebom odgovarajućih dielektrika, geometrijom i ostalim, postignuti su rezultati koji se više-manje mogu kvalitetno implementirati u većinu HIFI sustava.
Moje iskustvo govori, da što je to rješenje univerzalnije, tim više kabel košta. Naslušao sam se svakakvih kabela, srebrnih i bakrenih, karbonskih i aluminijskih. Da kojim slučajem drvo prenosi audio signal, vjerojatno bih i takve slušao. Bilo je tu zaista izvrsnih kabela koji čak i nisu koštali previše, ali kad god bih se dokopao kabela koji bi me oborio s nogu zvukom, čim bi se pridigao, ponovno bi me složio na tlo cijenom.
Riječki Marohei Cables, iza kojeg stoji Maro Filičić, vlasnik tvrtke i glavni konstruktor, pripada skupini manufakturnih proizvođača čiji se kabeli temelje na vlastitim rješenjima proizašlim dugogodišnjim iskustvom u proučavanju problematike. Za Marohei Cables sam prvi put čuo negdje početkom ove godine kada mi je prijatelj spomenuo kako je Sonus Art uzeo u distribuciju Marohei Cables strujne kabele. Isti taj prijatelj mi je spomenuo i to, kako se navodno radi o odličnim kabelima koji zaista čine kvalitativnu razliku u zvuku.
Nedugo nakon toga, u svibnju, upoznao sam Maru Filičića na Multipak 2015 izložbi gdje je predstavljao svoje kabele u partnerstvu s Audiomodul zvučnicima. Rekao sam mu da sam čuo sve najbolje o njegovim strujnim kabelima te izrazio želju kako bih ih volio testirati u vlastitom sustavu. Takva se želja ubrzo pretvorila u dogovor da testiram sve vrste najboljih kabela koje Marohei Cables ima u ponudi. Par tjedana kasnije, na kućnu adresu mi je došla veća kutija u kojoj su se nalazili interkonekcijski, zvučnički, strujni i digitalni kabeli.
CT Reference interkonekt, RCA (VPC 350 €)
Umjesto klasične pletenice s 3 vodiča, primijenjena je kombinirana upletena geometrija kako bi se postigla bolja raspodjela otpora po čitavom kabelu. Korišteni vodiči su od monokristalnog 7N srebra (99,999987 Ultra Purity OCC), različitih debljina presjeka i dodatno termički obrađenih i tretiranih. Kao dielektrik je u najvećoj mjeri, oko 85%, korišten zrak, dok ostatak čine Mulberry svila u kombinaciji s teflonom i silikonskom gumom. Dielektrička konstanta iznosi 1,1 do 1,2, dok su otpori između vodiča gotovo nemjerljivi.
Kapacitet između centralnih pinova manji je 15 uF, a induktivitet 0,4 uH. RCA konektori se proizvode po vlastitim specifikacijama od telirium bakra, pozlaćeni su a kontakti su isključivo mehanički, bez lemljenja. Završni omotač je također upletenica koja sadrži 40 niti Mulberry svile. Svi se kablovi mogu naslanjati i pratiti napajačke kablove jer su dvostruko oklopljeni i zaštićeni od utjecaja magnetnog polja, a također imaju i RF zaštitu.
CT Reference interkonekt, XLR (VPC 350 €)
XLR varijanta razlikuje se u samim priključcima (Neutrik) koji su u ovom slučaju lemljeni WBT lemom s 4% srebra te u završnom, crnom snake skin omotaču koji zamjenjuje svilu. Inače su karakteristike kabela identične RCA varijanti.
SSR SE interkonekt, XLR (VPC 250 €)
Kabel spiralne konstrukcije, prilagođen sjevernoj hemisferi (spirala u smjeru kazaljke na satu). Okej, ovakvo što prvi put čujem i ne mogu a da se ne zapitam – znači li to da ako SSR SE interkonekt kupi Čileanac, može očekivati različite rezultate u identičnom sustavu i prostoriji od, primjerice, Norvežanina? Nadam se da će sam konstruktor u komentarima ponuditi odgovor. Kabel se sastoji od 2 vodiča, hot-cold i dvije mase. Korištena je ista kvaliteta srebrnih vodiča kao i u Reference modelu te identični dielektrici.
COAX Digital, RCA (VPC 150 €)
75-Ohmski digitalni kabel od srebrnih vodiča punog presjeka, istovjetne kvalitete kao Reference modeli. Dielektrik je 85% svila i 15% teflon. Svileni vanjski omotač.
Signature III zvučnički kabel, banana/vilica (VPC 1.200 €)
Zvučnički kabel izrađen od srebrnih vodiča iste kvalitete i čistoće kao i u Reference seriji inetrkonekta, debljine 2,5 mm2 u spiralnoj konstrukciji (20 vodiča po kabelu, različitih debljina). Baza su zrak i svila, dok se za drain također koristi srebro. Teflonski tubing je raznih dijametara, ovisno o promjeru žice. S jedne su strane kabeli terminirani s vilicama (pojačalo), a s druge bananama (zvučnici), iako je preporuka proizvođača gola žica na oba kraja.
AIR SE III strujni kabel (VPC 250 €)
Osnovu čini UPOCC Halogen Free bakar (99,99%) u konstrukciji od 3 mm2 za strujne vodiče i nešto deblje uzemljenje. Dielektrik su 85% zrak i 15% svila. Završni sloj obuhvaća trostruki teflon, silikonsku gumu i svilu. Kabel se standardno isporučuje s Oyaide konektorima, ali se prema želji kupca mogu staviti i Furutech konektori.
AIR Signature (CT Reference) strujni kabel (VPC 450€)
Za razliku od SE modela, Signature također koristi UPOCC Halogen Free bakar (99,99%), ali u izmijenjenoj geometriji te s drugačijim omjerom dielektrika. Ovdje zrak zauzima 80, dok svila 20%. Završni sloj također obuhvaća trostruki teflon, silikonsku gumu i svilu.
Testiranje je trajalo nekoliko tjedana. U tom sam periodu svaki kabel samostalno testirao da bih u konačnici u sustav stavio kompletno Marohei Cables ožičenje. Krenuo sam od strujnih kabela, zatim prešao na interkonekte, digitalni, da bih na kraju završio testiranje sa zvučničkim kabelima. Ne, nema nikakvog posebnog razloga zašto sam išao baš tim redoslijedom. Koristio sam različit glazbeni materijal, pop, jazz, klasiku, ethno, rock, blues, folk, itd. Nisam se fokusirao samo na najbolje snimke koje posjedujem, nego sam birao i glazbu za koju znam da ako je ispravno reproducirana, može izazvati emotivnu senzaciju.
Iako postoje zagovornici teze da strujni kabeli ne mogu utjecati na kvalitetu zvuka, osobno sam se više puta uvjerio u suprotno. Svaki strujni HIFI kabel koji sam u sustav uključio, bez obzira na cijenu, utjecao je na zvuk. Stvar je u tome da se ta promjena nije nužno morala okarakterizirati kao bolja. Isto tako, uvjerio sam se u više navrata da postoje uređaji, poput vlastitog Pass X250.5 izlaznog pojačala, koji u manjoj mjeri ili gotovo uopće ne reagiraju na promjenu strujnog kabela.
Očito je napajački sklop samog pojačala drugačije (bolje?) riješen od svih pojačala koje sad dosad imao. Iskreno, ne znam, mogu samo nagađati, ali je činjenica da sam svašta isprobavao te da su samo Sumić Black Hole Ultimate (oko 3.500 €) i upravo Marohei CT Reference uspjeli napraviti značajan pomak u zvuku spojeni na Pass X250.5. Štoviše, u trenutku testiranja imao sam oba na raspolaganju tako da se usporedba ne temelji na sjećanju, nego na direktnoj usporedbi. Razliku čine nešto više izražena dubinska perspektiva i tamnija pozadina kod Ultimate kabela. Naravno, treba uzeti u obzir i višestruko veću cijenu Sumić audio kabela čiji Furutech konektori koštaju kao čitav Marohei Cables CT Reference strujni kabel.
Nešto slabiji model, AIR SE III, također se pokazao kao odličan kabel na pojačalu. Možda kvalitativna razlika u zvuku nije bila toliko izražena kao kod skupljeg modela, ali također zavrjeđuje visoko mjesto na ljestvici.
Međutim, oba Marohei strujna kabela pokazali su pravu snagu spojena na Classé CP-800 Rev II pretpojačalo/DAC. Naprosto je bilo beskrajno zabavno slušati kako sa snimke detalji iskaču na površinu te kako se zvučna pozornica uvećala u svim smjerovima. Ovdje se to izvrsno pokazalo kroz kompoziciju Towards the light, Pat Metheny i Brad Mehldau kvarteta s istoimenog albuma (Nonsuch, 2007.). Protok glazbe nalikovao je ispijanju najfinije rakije koja ne peče, već samo klizi niz grlo. Možda neobična usporedba, ali vjerujem vrlo slikovita. Nakon sjajnih Colibri Labs Guru Signature i Z Audio Spider strujnih kabela koje sam također testirao, ponovno sam se zapitao zar je moguće da jedna pasivna komponenta poput strujnog kabela napravi takav dar-mar u sustavu.
CT Reference interkonekt je možda najbolji kabel koji Marohei Cables ima u ponudi. Otvorenog je karaktera, detaljan, uglađen i uravnotežen po cijelom spektru. S kabelom ovakvog kalibra glazba poprima opipljiv karakter. Ne znam ni sam koliko sam se puta vraćao kompoziciji Nostalghia, Françoisa Couturiera (Nostalghia: Song for Tarkovsky – ECM, 2006.) u kojoj je izvrsno prenesena atmosfera same kompozicije kroz rafinirane i vrlo ispravno prenesene tonove instrumenata.
U usporedbi s Transparent Music Wave Super interkonektom (oko 1.600 €) zaostaje tek u veličini pozornice te u nešto skromnijem iznošenju detalja u visokotonskom području. Razlike su u zvuku suptilne, dok su u cijeni drastične. Kabel ovakvih zvučnih karakteristika obično košta daleko više. Usudio bih se čak napisati da ako ste u potrazi za istinskim high-end interkonektom, obavezno bacite uho na CT Reference dok mu se cijena nije promijenila. Apsolutni best-buy i dokaz kako za vrhunski HIFI kabel ne morate niz liticu gurnuti člana obitelji sa životnim osiguranjem.
Sljedeći na redu našao se SSR SE interkonekt koji je ostavio nešto slabiji dojam. Daleko od toga da je riječ o lošem kabelu, već o tome da se kabel u stvari našao u nezavidnoj situaciji. Naime, CT Reference je toliko dobar, da ga treba uspoređivati s daleko skupljim kabelima pa je usporedba s bilo čim slabijim nekako nepravedna. Ovo samo govori kakav je Maro Filičić napravio posao s CT Reference.
No, SSR SE itekako može iznenaditi, pogotovo u tonskom balansu koji je također odličan. U svom audiofilskom stažu, naslušao sam se raznih srebrnih kabela i moram zaključiti kako sam zadovoljstvo uglavnom pronalazio kod komercijalnih i renomiranih proizvođača. Čast izuzecima poput Sumić Audio kabela, ali generalno gledajući, uvijek je bila prisutna receptura s istim okusom – čvrst bas i prenaglašeni visoki. Na svu sreću sa SSR SE modelom to nije slučaj tako da nešto povučeniji karakter od referentnog modela neću uzeti kao veću manu, a pogotovo ne u kontekstu tražene cijene koja je više nego korektna.
Naspram COAX Digital kabela moram priznati da sam ostao ravnodušan. Koristio sam ga kao vezu između OPPO DV-HD981 playera u ulozi CD transporta i Classé CP-800 Rev II kao D/A pretvarača. Ne kažem da je loš, nego da jednostavno nije napravio nikakvu zvukovnu promjenu u mom sustavu. Naravno to ne znači da neće u nekom drugom, ali ovdje moram naglasiti da bez obzira koliko sam se trudio, nisam uspio čuti razliku između Bandridge Profigold kabela vlastitog sustava i Marohei COAX Digital kabela.
Od svih testiranih kabela, Signature III zvučnički kabel je ostavio posebno pozitivan dojam kod mene. Riječ je o izuzetnom kabelu najviših zvukovnih dometa. Lakoća kojom se informacije glazbenog zapisa prenose ili još bolje rečeno, ispravnost, naprosto frapira. Osim što se zvučna pozornica razmahala u punom sjaju, Signature III je unio punoću u zvuku. Teško mi je secirati spektar jer je kabel izvrsno balansiran i glazbu čini homogenom, čini ju cjelovitom.
Slušajući Overture to Candide, (Leonard Bernstein, dir. Eiji Oue – Reference Recordings, 1999.), mogao sam osjetiti sve dinamičnost orkestralne izvedbe koja je disala punim plućima. Instrumenti su se jasno ocrtavali u prostoru, dok je slojevitost izvedbe poprimila organski oblik. Sustav je dobio na brzini, attacku i bogatoj teksturi. Iskustvo za pamćenje i jako dobar dokaz koliko vrhunski zvučnički kabel može vrijediti u sustavu. Ako sam dosad obilježio Marohei Cables kao izvrsne kabele, onda Signature III izlazi iz tih okvira i zaslužuje da ga se uvrsti među najbolje od najboljih.
Na kraju bih zaključio kako mi je izuzetno drago da sam dobio na testiranje još jedan domaći proizvod, odnosno više njih, koji dokazuju da zaista imamo kandidate za svjetsku utrku na najduže staze. Ono što pak nemamo, jest ekonomska podloga koja bi takve projekte podržala i konačno progurala.
Proizvođači su, nažalost, prepušteni sami sebi i svojim mogućnostima što je u stvari prava tragedija. Marohei Cables izlazi na tržište s izuzetno korektnim cijenama, gotovo nezamislivim u svijetu high-end HIFI uređaja i komponenti. Hoće li se to u skoroj budućnosti promijeniti ili neće, ne znam, ali zato znam kako je ovo u stvari fantastična prilika da se za relativno malo love provučete i zakoračite u svijet ozbiljnog HIFI-ja.
Sustav za testiranje:
Zvučnici: Wilson Audio Sophia 3
Izlazno pojačalo: Pass X250.5
Pretpojačalo/DAC: Classé CP-800 Rev. 2
Izvor zvuka: Mac Mini (Mid 2010/Maverics), OPPO DV-981HD (CD transport)
Software: Fidelia, Audirvana Plus
Zvučnički kabeli: Transparent Musicwave Super MM2
Interkonekti: Transparent Musicwave Super MM2 (XLR)
Digitalni kabeli: Z Audio Spider AES/EBU (XLR), Nordost Blue Heaven USB
Strujni kabeli: Audioquest NRG-2, Audioquest NRG-3, Wireworld Stratus
Strujna letva: Supra MD06-EU MKII
HIFI polica: Rondo
Soba: Akustički tretirana, 8,5 x 3,8 x 2,8 m
I kakav je to zaključak? Zaključak bez zaključka ! Da li bi kupio kupio neki od tih “hrvatskih kandidata za svjetsku utrku na najduže staze” i zamijenio vlastite main stream kablove smiješnih karakteristika, ali zapadne proizvodnje.
Lp, Pero
Nigdje nisam naveo da trenutno imam lošije kabele od Marohei Cablesa, stoga ne vidim svrhu zašto bih mijenjao. A da li bih inače kupio? Bih, zašto da ne?! Kako sam nedavno nabavio gramofon, trenutno mi nedostaje par interkonekta između gramofona i phono stagea koji bi pratili uloženo. CT Reference mi se nameće kao izvrsno rješenje. Međutim, ako imaš nešto u tom cjenovnom razredu i zvukovno bolje, javljam se za slušanje.
Do tada, lijepi pozdrav!
Čini mi se a je Pero ipak u pravu.
Ovo je Transparent nomenklatura: plus, SUPER, ultra, reference, XL, opus i Magnum. Dakle ti uspoređuješ najbolje kablove “hrvatskih kandidata za svjetsku utrku na najduže staze” sa kablovima koji su drugi od dna po Transparent nomenklaturi. Vrlo hrabro!
citiram: “Nigdje nisam naveo da trenutno imam lošije kabele od Marohei Cablesa!”. To baš i nije pohvalno, za Marohei Cables, ako se ovako pogleda, jer super serija Transparenta je skoro pa samo dno u obitelji Transparent kablova, a po tvome je to bolje !!!!
Tako da je ostalo rečeno uistinu suvišno. Pogotovo ovo
” Ono što pak nemamo, jest ekonomska podloga koja bi takve projekte podržala i konačno progurala.”
Objasni mi molim te tu rečenicu .
Pozdrav V.
Greetings V.
Marohei Cables sam uspoređivao s onim što imam. Osobno smatram da su Transparent kabeli općenito vrh ponude HIFI kabela. Nadalje, Transparent kao takav nema loše kabele tako da to dno koje spominješ je za dobar dio proizvođača gornji limit. Naravno, postoje i oni koji se neće sa mnom složiti i to me ni najmanje ne smeta jer je potpuno legitimno.
Međutim, kako ja vidim, usporedba Marohei Cablesa i Transparenta ide na čast Marohei Cablesu jer uspoređivati se s najboljima nikako nije stvar sramote. Naprotiv.
Zdrava ekonomska podloga omogućit će uspješno kucanje na vrata raznih Ministarstva, fondova i sličnih ustanova koje bi eventualno prepoznale izvozni potencijal. Vidiš li takvu u Hrvatskoj? Niti ja ne vidim.
Nisu samo domaći proizvođači kabela u pitanju, nego i pojačala, zvučnika, itd. Imamo zaista sjajne HIFI proizvode koji se ne mogu nikako probiti na domaće i strano tržište. Zahvaljujući kroničnom nedostaju sredstava, svi su osuđeni na to da su ujedno konstruktori, dizajneri, marketinški stručnjaci, distributeri i tko zna što još.
Ako svojim odabirom i pisanjem mogu bar malo promijeniti tu sliku, ne vidim razlog zašto takve proizvode ne bih podržavao i uspoređivao s najboljim, a tim više što su uistinu vrhunski.
Lijepi pozdrav!
Poštovanje svima,
odlucio sam se na sudjelovanje u komentiranju iz jednostavnog razloga da pojasnim nekoliko bitnih stvari!
Osobno se kao konstruktor nisam nikada uspoređivao s niti jednim poznatim ili nepoznatim brandom niti kanim to učiniti.Ako sam tjekom razvojnog procesa određenog tipa kabela na završnom testu koristio npr. Nordost- Odin,ili Aural,neki od najboljih Transparenta,onda sam to uradio zbog toga da slušno osjetim gdje sam u cijeloj toj priči ;) Inače imam samo jednu želju, a to je da proizvodim i prodajem najbolje moguće žice koje sam u stanju napraviti,a da krajnji kupac ne mora dizati kredit da bi si tako nešto sebi priuštio. Nikada nikome ne sugeririram da kupi bilo koji moj proizvod,niti ću to ikada napraviti.
Jedino što mogu je izraziti želju da pravi ljubitelj dobrog zvuka uzme neki od proizvoda,spoji ga svoj sustav i donese objektivan sud! Naknadno ću pojasniti par ,po mom mišljenju, zanimljivih detalja.
Hvala,
Lp
Ovo … “….usporedba Marohei Cablesa i Transparenta ide na čast Marohei Cablesu jer uspoređivati se s najboljima nikako nije stvar sramote. Naprotiv” …
je maestralni spin i vjerojatno ni sam nisi svjestan kako ti je to palo na pamet.
Priznajem da sam čak i ja ostao na sekundu zbunjen.
Marohei cables, su gotovi proizvodi i nikakva nazovi ministarstva tu ne mogu pomoći.
To je, koliko ja vidim, manufaktura koja je tržištu dala sve, od certificiranog OCC srebra, mulberry svile i egipaskog pamuka i sate i sate ručnog rada i odabira. Čak su dečki i kutije za kablove napravili. Jedino im se može pomoći tako da se ti gotovi proizvodi prepoznaju ponajprije na siromašnoj domaćoj nazovi hifi sceni.
Jer, ako se samo bloga radi bloganja i slika radi slikanja (popraviti bokeh na fotografijama!) izjave iza kojih se ne stoji i djelima tipa :
“Od svih testiranih kabela, Signature III zvučnički kabel je ostavio posebno pozitivan dojam kod mene. Riječ je o izuzetnom kabelu najviših zvukovnih dometa…..” >
> ali hvala lijepo ja ću sebi ostaviti entry level Transparent…., za moj pojam nemaju nikakve težine i ne pomažu nikome. Uopće nisu produktivne.
Treba stati iza mišljenja kao gosp. Škorjanec , koji je stao iza kvalitete Marohei kablova i njima kompletno ožičio svoj veliki zvučnički projekt. To je pravi i pošteni pristup, a ne tamo neka blogerska “tapšanja po ramenu”!
O, baš bih volio čuti taj Transparent na tim zvučnicima i u NAT sustavu u Esplanade, a ne na Passu i Sophiama.
Tako da…. to sve skupa ne drži vodu.
Lp, V.
Tvoji komentari izlaze iz okvira pristojne komunikacije tako da ne vidim bilo kakvu svrhu da ti odgovaram. Štoviše, ubuduće će takvi pokroviteljski i bezobrazni komentari biti brisani.
Hiljadu mu kablova!
Meni je osobno jako zanimljivo kako baš uvjek najskuplji/najljepši kabeli iz tzv referens/ultimat/enivrseri serije u svakom sistemu zvuče najbolje. S tehničke/logičke strane to nebi nužno trebalo biti tako. Možda ako g.Maro ima volje da pojasni kako je i po čemu zaključio da je nešto *referentno* u odnosu na nešto drugo? Po zvuku, uloženom trudu i vremenu, cijeni materijala, ljepoti,…ili nečem pedesetom. Ako je po zvuku, onda bi ga molio da kaže u kojem sistemu i pod kojim uvjetima je kabel testiran, i u odnosu na što? Odnosno što je bila *referenca prije reference*? Dali bi isti *zvučni pečat* (ako postoji) kabel trebao imati u svim sistemima i zašto, ili je to individualno?
Slijedom tog razmišljanja, još da dodam kako se uopće ne slažem s tvojim stajalištem kako svjetski *brendirani* kabeli dobro *sjedaju* u većinu sistema. Prije bi rekao da ljudi padaju na brend/marketing i zadovoljni su bez pravog uvida u priču koja im se servira.
– Yebga, to je Transparent, to radi tak i tak, i to mora da je dobro!
Ja osobno kad bi i vjerovao u kabele, i kad bi se već odlučio baciti toliku lovu u vjetar, 1001 puta radije bi s tom lovom platio g.Maru da mi frče kabele *na uho* i to na moje uho, doma, u poznatom sistemu. Ali eto to sam ja…
A da ne ispadnem totalno gunđalo, već neko vrijeme je u pripremi posudba Marohei strujnih kabela iz SonusArta o kojima dva audiofila koja držim velikim znalcima neopterećenim brendom, pričaju u superlativima. Tvrde da u njihovom sistemu rade čujnu promjenu u zvuku i to na bolje. Ništa me ne košta ponovo probati, pa ak šljaka, reko:
– Ajde da se i ja s 220 puknem u venu :-)
A ak ne šljaka, zveknem si jedan Tensilen! Kako reče životom išamarana i vidno drogirana gospođa u reklami: Oooozbiljna razlika!!!
Analogni izvor zvuka gramofon Clearaudio s duplom bazom,ručka unify carbon black,ortofon mc7500 zvučnica. Cd player Krell evolution 505, classe 102,Meridian 08, intrgrirana pojačala Mark Levinson no 585,Pathos Classic Remix,Pathos Classic Mk3,T+A -V10 ,Gryphon Callisto 2200,Arcam,Marantz itd. nema smisla ni spominjati. Predpojačala Unison Research,NAT Megnetostat reference,NAT Magnetostat Reference SE, Monoblokovi Krklec -Sound Carier monoblokovi V-t-4c,
NAT SE2SE,NAT New magma.Zvučnici Audiomodul,T+A TCI2E,T+A LGR,Revel ultima studio,B&W 802,802D,800D, DIAOASON Adamantes 2.
Ovo je ooprema na kojoj se testiraju kablovi!
Hvala na djelomičnom odgovoru.
Impresivno!
Sad me još više zanimaju odgovori na moja pitanja.
Lp
Zadržavamo pravo da na takva pitanja ne odgovaramo, jer to nije praksa ni kod velikih zvučnih imena! Pri samom pokretanju cijele proizvodnje bili smo svjesni činjenice da ćemo u svojoj zemlji naići na najjači otpor i neutemeljeno kritiziranje. Iz tog razloga,prva odluka koju smo donjeli je bila da ćemo se izvozno orijentirati sa preko 90% proizvoda! Ovih 10% je povjereno SonusArt-u i Audio Epilogu.
Na kraju, radimo i custom proizvode,tako da sa zadovoljstvom prihvaćamo izazov da napravimo kompletno ozičenje za Vaš sustav ;) Na našoj web stranici imate kontakt e-mail i napišite što bi željeli :)
Sa ovim završavamo sudjelovanje u raspravi i idemo na posao!
Lp
Povratni ping: Na testu: Marohei Cables Maduro S kabeli - Too Loud
Povratni ping: Recenzija: Marohei Cables Statement interkonekcijski i zvučnički kabeli - Too Loud
Povratni ping: Recenzija: Marohei Cables Statement Special Edition kabeli - Too LoudToo Loud