Na testu: iFi Micro iPhono2 gramofonsko pretpojačalo

Otrov se drži u malim bočicama. Bar tako kaže stara poslovica, a ako je suditi po novom iFi Micro iPhono2 gramofonskom pretpojačalu kojeg sam nedavno testirao, ta poslovica itekako ima smisla.

iFi je relativno novi igrač u svijetu HIFI-ja. Tvrtka sa sjedištem u Southportu (Velika Britanija) tek je 2012. godine krenula s radom, međutim, uspjela je u vrlo kratkom roku podići prašinu na audio tržištu i privući pažnju na sebe. Moram priznati da je kao proizvođača nisam ozbiljno shvaćao i da je u mojim očima bio još jedan brzopotezan izvor kojekakvih audio gadgeta namijenjenih manje zahtjevnim korisnicima. No, tu sam se prevario.

Naime, iFi uređaji su vrlo brzo počeli dobivati mnogobrojne nagrade i pozitivne recenzije uglednih portala i novina, ali ono daleko važnije, iskustva samih korisnika govorila su o tome kako je riječ o odličnim uređajima vrlo korektne cijene.

Osnovna ponuda iFi uređaja dijeli se na D/A pretvarače (DAC), različite dodatke kojima se unaprjeđuje zvuk s digitalnih izvora, gramofonska pretpojačala, strujna napajanja, lifestyle grupu koja obuhvaća mini HIFI sustave, zvučnike i dodatke slušalicama te grupu u kojoj se nalaze kabeli, adapteri i mini audio police. Ukupno, nešto više od 30 artikala nalazi se u ponudi.

Meni je pažnju najviše privuklo Micro iPhono2, MM/MC gramofonsko pretpojačalo jer sam već o prvoj verziji pročitao hvalospjeve na više strana. Ova nova, navodno nudi značajan iskorak u kvaliteti zvuka naspram prethodne što je još više u meni pobudilo interes da se osobno uvjerim o čemu je riječ.

Iako minijaturnih dimenzija, Micro iPhono2 nudi bogat izbor mogućnosti namještanja, tako da je zaista teško zamisliti neku MM ili MC zvučnicu kojoj ne biste mogli prilagoditi Micro iPhono2 pretpojačalo. Raspon pojačanja signala iznosi od 36 do 72 dB, dok je naveden dinamički raspon od čak 106 dB (90 dB u prvoj verziji). Ovih 72 dB osigurava dovoljno pojačanje signala iz low-output MC zvučnica bez potrebe za step-up transformatorom. Pretpojačalo radi pod konstantnim strujnim opterećenjem tj. u A klasi, a što bi trebalo osigurati neutralan i prirodan zvuk. No, o tom – potom.

Micro iPhono2 nudi namještanje različitih impedanci, ovisno o tome koristite li MM ili MC zvučnicu, međutim nudi i odabir 6 ekvalizacijskih krivulja: RIAA – Standardna ekvalizacijska krivulja za sve ploče izdane nakon 1980. i neke nakon 1950. Decca – London, Deutsche Grammophon, Archiv, EMI, Argo, NAB i druge. Columbia/CBS – Epic, EMI (ploče izvorno izdane pod etiketom Columbia). eRIAA – za suvremene zapise s prekomjernim faznim-pomakom i stišavanjem visokih frekvencija (high-frequency roll-off), IEC: RIAA – s IEC podzvučnim (subsonic) filterom i eRIAA/IEC – napredna RIAA s podzvučnim (subsonic) filterom.

Najvjerojatnije ćete u 90% slučajeva koristiti RIAA ekvalizacijsku krivulju jer predstavlja danas opće prihvaćen standard, ali ako posegnete za nekim starijim izdanjima, posebice klasičnih djela, dodatne krivulje itekako igraju važnu ulogu. U ovom, ali i u daleko većem cjenovnom razredu, teško je naći gramofonsko pretpojačalo koje nudi takav odabir.

Sva namještanja vrše se putem preklopnika na donjoj strani kućišta, izuzev osnovnog odabira ekvalizacijske krivulje koji se nalazi sa stražnje strane. S obzirom na to da je riječ o minijaturnim preklopnicima, uz uređaj se isporučuje plastični dodatak sličan odvijaču. S iste strane navedene su vrijednosti tako da sam postupak odabira ne predstavlja veći problem. Naravno, pod pretpostavkom da znate što radite te da pratite upute proizvođača zvučnica i ostatka komponenti sustava.

Za napajanje se koristi vanjski strujni adapter, što pak ostavlja prostora za dodano unaprjeđenje zvuka kupovinom nekog boljeg adaptera. Jedno takvo, iFi već ima u ponudi pod nazivom iPower. Riječ je o strujnom adapteru s aktivnim prigušivanjem šuma, namijenjenom ne samo Micro iPhono2 pretpojačalu, nego i nizu drugih uređaja, zahvaljujući odabiru različitog izlaznog napona.

Manja zamjerka ide na raspored ulaznih i izlaznih konektora, smještenih na suprotnim stranama kućišta. Za neke korisnike to bi mogao predstavljati problem prilikom smještaja na, ili u audio policu.

Micro iPhono2 namjestio sam za Lyra Delos zvučnicu i testiranje je moglo krenuti. Slušao sam vinile različitih žanrova, uglavnom se zadržavajući na novijim izdanjima, recentnim i remasterima. Posegnuo sam i za nekolicinom starijih gdje je do izražaja došlo namještanje upravo različitih ekvalizacijskih krivulja. No, za ovo priliku tu neću ulaziti u dublju analizu, nego ću se osvrnuti na opći zvukovni domet Micro iPhono2 gramofonskog pretpojačala.

Do trenutka testiranja imao sam prilike slušati u svom sustavu Clearaudio Nano, NAD PP 2e, Sound Carrier Number Nine, McIntosh MP100, Parasound JC-3 Jr., Audio Research PH5, Audio Research PH7, Konus Audio Vinyle 300MC te Audio Research Reference 2SE koji je na kraju (ipak) postao dio vlastitog sustava.

Dakle, tu imamo raspon gramofonskih pretpojačala od 150 do 14.000 eura, koliko je otprilike svojevremeno koštao Audio Research REF 2SE. Ako napišem da se Micro iPhono2, gledajući u svjetlu cijene, najviše približio Audio Research REF 2SE-u, možda već u startu dovoljno govori koliko je dobar.

Taj vražji Micro iPhono2 stavio mi je velik broj upitnika nad glavu, tjerajući me na razmišljanje, je li to moguće?! Je li moguće da tako jeftin uređaj sadrži takve odlike i da u nekim segmentima parira basnoslovno skupom gramofonskom pretpojačalu?

Da, moguće je. Micro iPhono2 zaista briljira u određenim dijelovima i tu nema spora. Kao prvo, u stanju je rekreirati veliku zvučnu pozornicu koja se rasteže u zavidnu širinu i dubinu. Nadalje, vrlo je detaljan i precizan. Uz sve to, krasi ga izvrsna dinamika i niska razina šuma.

U radu se pokazao smirenim, bez nekakvih trzavica i neugodnih iznenađenja. Pružio mi je vrlo transparentan zvuk, uvjerljivog timbra instrumenata uz sjajnu dozu involviranosti. Da, Micro iPhono2 vas može uvući u glazbu i to baš zato što ništa tijekom reprodukcije ne smeta pa se možete u potpunosti prepustiti glazbenom materijalu.

Odlična tonska uravnoteženost osjeća se kroz cijeli frekvencijski spektar. Zvučna slika djeluje logično, nema onog guranja slike naprijed, gdje se primjerice vokal ističe u prvom planu, unoseći vam se u lice, dok instrumenti ostaju tamo negdje, iza. S druge strane, užitak je slušati orkestralna djela u kojima su grupe instrumenata ‘zacementirane’ na pozornici. Nema preklapanja ili ‘plivanja’, tako da vam je čas jedan instrument lijevo pa zatim malo bježi udesno. Takve anomalije itekako mogu utjecati na ukupan dojam jer tijekom slušanja zvuk tjera na nepotrebno procesiranje i analizu koja odvraća pažnju od samog djela.

Gledajući u apsolutnim kriterijima, i kad ga već uspoređujem s višestruko skupljim uređajem, Micro iPhono2 pati od suptilnog iznašanja detalja na površinu, gdje se može dogoditi da izostane finesa pojedinog instrumenta kao što je to, primjerice violina. Prisutan je i izostanak informacija u nižim registrima, iako moram priznati da Micro iPhono2 začuđujuće duboko zadire u bas područje. Tu krajnje mogućnosti uređaja dolaze do izražaja, ali ponavljam, ovo je realan okvir i u cjenovnom kontekstu u kojem se Micro iPhono2 nalazi, teško da se navedeno može prihvatiti kao negativna kritika.

Koliko god izgledom djelovao neugledno ili veličinom neozbiljno, Micro iPhono2 nije igračka i traži određeni angažman. Traži da ga namjestite i stavite u idealnu simbiozu s ostatkom gramofonske integracije, posebice sa zvučnicom. Međutim, jednom kad stvorite takve preduvjete, bit ćete nagrađeni superiornim zvukom.

Također ga nemojte promatrati kao neki entry level uređaj te mu sukladno tome tražiti partnera u gramofonu istog ili sličnog cjenovnog razreda. Osobno ovako povoljno cijenu vidim u proizvodnji na dalekom istoku, ali i u činjenici kako je ipak riječ o proizvođaču koji se tek probija na tržište. Ustvari, kada malo bolje razmislim, cijela me priča podsjeća na OPPO, čiji su DVD, zatim i Blu-ray uređaji, svojevremeno doslovno pomeli konkurenciju, kako kvalitetom, tako i cijenom. Danas je OPPO obustavio proizvodnju tih uređaja, ali im paradoksalno cijena na second hand tržištu vrtoglavo raste. Skuplji su nego kada su se proizvodili i nalazili u slobodnoj prodaji. Nadam se da se takvo što neće ponoviti s iFijem.

Ako ste u potrazi za gramofonskim pretpojačalom kojim želite zaokružiti gramofonsku integraciju i postići zavidan zvuk, iFi Micro iPhono2 naprosto mora biti u krugu ozbiljnih kandidata. Riječ je o pravoj maloj senzaciji na HIFI tržištu i apsolutnoj ‘best-buy’ prilici. Može li bolje? Naravno da može. Međutim, to, bolje, budite spremni platiti debelo više. Nažalost, ja to najbolje znam.


Cijena: oko 580 eura

Uređaj ustupio:
Audiocinema Art
Mesnička 9
10000 Zagreb
Telefon: +385 1 4847 875


Sustav za testiranje:

Zvučnici: Wilson Audio Sophia 3, KEF LS50
Izlazno pojačalo: Pass X250.5
Pretpojačalo: Pass XP-20
D/A konverter: Classé CP-800 Rev. 2
Analogni izvor: Kuzma Stabi S PS MKII/Kuzma 4Point 9/Lyra Delos
Phono pretpojačalo: Audio Research Reference Phono 2SE
Digitalni izvor: MacBook Air, Audirvana Plus 3
Digitalni izvor (CD transport): Marantz CD6000 OSE LE
Digitalni kabel (USB): Nordost Blue Heaven
Digitalni kabel (AES/EBU): Z Audio Spider (XLR)
Digitalni kabel (COAX): Profigold (RCA)
Zvučnički kabeli: Transparent Musicwave Super MM2, Transparent The Wave Gen. 5
Interkonekti (XLR): Transparent Musiclink Super MM2, Transparent Musiclink Plus MM2, WAY Cables Harmony
Interkonekti (RCA): Marohei Cables CT Reference
Strujni kabeli: Transparent Reference Power Cord Gen. 5, Revelation Audio Labs Passage CryoSilver Reference, Audioquest NRG-2, Audioquest NRG-3, Wireworld Stratus
Strujna letva: Supra MD06-EU MKII
Audio dodaci: Stillpoints Ultra SS, Stillpoints Mini
Audio polica: Rondo Spirit Custom
Zvučnički stalci: KEF Performance
Soba: Akustički tretirana, 8,5×3,8×2,8 m

Jedan komentar na objavi “Na testu: iFi Micro iPhono2 gramofonsko pretpojačalo

  1. Hoće to s današnjim phono preampovima Nebojša. Kod mene je vrlo sličan Musical Fidelity V-LPSII (s vanjskim V-PSUII napajanjem) nadsvirao (i istisnuo) višestruko skuplji Accuphase AD-9!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *