Prvi pogled: Novi stari HIFI sustav Marijana Baxe

Ako nešto duže pratite Too Loud blog, sjetit ćete se da sam o Marijanu Baxi već pisao na stranicama bloga. Tada sam dobrim dijelom objasnio o kakvom je čovjeku riječ i o kakvoj se strasti radi naspram HIFI-ja. Nakon posjete u Zagrebu, ovog puta sam potegnuo sjevernije, do Čakovca, gdje se posljednjih godina Baxa preselio i gdje je u drugačijim uvjetima ponovno složio svoj HIFI sustav. Preseljenjem se puno toga značajno promijenilo, ali je jedna stvar, ona najvažnija, ipak ostala ista.

U sustavu se i dalje nalaze zvučnici vlastite izrade na temelju famoznih Lumen White Whiteflame zvučnika, vintage Crown cijevna mono pojačala, modificirano Audio Research LS-22 pretpojačalo, Krell SACD Standard te Merkally, gramofon vlastite izrade temeljen na legendarnom Micro Seiki RX-1500 modelu.

Na njemu se nalaze dvije ručke, Eminent Technology ET2 tangencijalna zračna ručka (kompresor se nalazi u podrumu) s Transfiguration Phoenix zvučnicom i SEAC Double Knife-Edge pivot ručka s Koetsu Rosewood zvučnicom.

Tu je još i modificirana verzija EAR Yoshino phono pretpojačala sa Stevens & Billington step up transformatorima. Sve je povezano Nordost i Kubala Sosna kabelima te još nekim modelima kojima nažalost nisam zapamtio ime.

U prikrajku su se nalazili magnetofoni, 2 od ukupno 6 (ako se ne varam), koliko ih Baxa trenutno posjeduje. Slušanje traka ovog puta smo odgodili za neku drugu priliku, baš kao i slušanje digitalnih formata. Svu smo pažnju usmjerili na analogni izvor tj. na gramofon.

No, što se to značajno od zadnje posjete promijenilo? Prostorija. Naime, prostorija u kojoj se sluša glazba sada je drugačija u dimenzijama, po širini manja, po visini viša i općenito akustički različita. Međutim, Baxa je uspio pomiriti, ili bolje rečeno, uskladiti odnos prostorija/zvučnik, tako da je uz nekoliko akustičkih zahvata postigao prilično linearan zvuk. A upravo je ta linearnost rezultirala izvrsnom zvučnom pozornicom, preciznošću i dobrim odzivom u frekvencijskom opsegu.

Slušali smo uglavnom klasična djela, tek nešto sitno jazza na kraju. Malo je reći da sam u par sati, uz kavu serviranu u servisu kakvog odavno nisam držao u rukama, uživao od prve do posljednje minute. Bio sam obuzet zvukom kakav se rijetko čuje iz HIFI sustava, a kakav se čuje u koncertnim dvoranama. Drugim riječima, slušao sam visokovjeran zvuk koji uvlači u samu srž glazbe.

Bio je to zvuk pun fantastične dinamike, bogate teksture, živ, opipljiv i transparentan. Gledao sam u taj gramofon i sustav, i nisam se mogao načuditi onome što slušam. Na kraju sam se mogao samo nakloniti i odati priznanje velikom znanju i strpljenju koje se krije iza ovakvog spektakularnog zvučnog rezultata.

Ako volite HIFI kao takav i uživate u zvuku, tada preporučujem da se ne zanosite konceptima, komponentama i tko zna čime. Baxin sustav je zreli dokaz da se na kraju dana samo jedna stvar valorizira, a to je – visokovjeran zvuk. A sad, je li on iz horni, dinamičkih, elektrostatskih ili inih zvučnika, s cijevnim ili tranzistorskim pojačalima, iz ovih ili onih komponenti, tako je nevažno.

Nažalost, priložene fotografije ne mogu dočarati zvuk, ali će zato tu ostati zauvijek kao podsjetnik na druženje koje ću još dugo, dugo pamtiti.

2 komentara na objavi “Prvi pogled: Novi stari HIFI sustav Marijana Baxe

  1. Hvala ti Nebojiša za zaista lijep i prijateljski napis o onome što si kod mene vidio i doživio. Sva ta oprema koju si slikao vrijedi samo toliko koliko nas je uspjela teleportirati u prošlost, u neke najbolje svjetske koncertne dvorane a svirali su nam najpoznatiji svjetski orkestri i solisti. Neprocijenjivo.
    Bez toga bila bi sva ta oprema samo hrpa lima žica i drveta.

    • Tu se nema što dodati, osim da ti se još jednom zahvalim na gostoprimstvu i glazbenim preporukama. Mozart i Grieg već su na putu.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *