Moram priznati da sam se posebno razveselio kada sam saznao da bih mogao testirati Classé uređaje iz nove Delta serije. Naime, uz Classé me vežu pozitivna iskustva, ali i sjećanje na vrijeme kada sam ozbiljnije zagrizao u svijet HIFI-ja. S obzirom na to da je tvrtki, takoreći, do jučer visjela neizvjesna budućnost i prijetilo zatvaranje, raduje me činjenica da Classé nastavlja s radom i proizvodnjom, a sudeći prema novim uređajima, itekako ima što ponuditi.
Kanadski Classé već je nešto više od 40 godina prisutan na HIFI sceni i odavno se etablirao kao proizvođač HIFI uređaja i to u višoj klasi. Štoviše, neki primjerci svojevremeno su predstavljali rasne primjere high-end HIFI uređaja. Kompaniju je 1980. godine osnovao David Reich. Stvorio je niz legendarnih izlaznih pojačala, kao i pretpojačala s oznakom DR (David Reich) u nazivu modela. Audiofili starijeg kova koji su imali iskustva s DR modelima i danas će posvjedočiti kako je riječ o izvrsnim uređajima. David Reich zadržao se 11 godina na čelu Classéa, kada ga je Mike Viglas, njegov poslovni partner i suosnivač, uspio izbaciti iz vlastite tvrtke da bi kasnije kupovinom izgurao i ostale investitore te tako postao jedini vlasnik.
Kao uspješan poduzetnik, Mike Viglas zgrče milijune prodavši tvrtku B&W grupi, 2001. godine. U istoj su se tada nalazili Bowers & Wilkins i Rotel. Nakon što je 2016. godine B&W grupa prodana EVA Automation investicijskom fondu iz Silicijske doline, budućnost Classéa postala je vrlo neizvjesna.
Zaustavljen je daljnji razvoj, kao i proizvodnja te je malo tko mogao prognozirati što će s tvrtkom dogoditi. Čak su postojale naznake da će se tvrtka u potpunosti zatvoriti. U to vrijeme nastali su prvi prototipovi nove Delta serije, međutim sve je to stalo uslijed navedenih poslovnih promjena.
Konačno, 2018. godine Sound United grupa, u kojoj se nalaze Denon, Marantz, Polk, Definitive Technology, HEOS, i Boston Acoustics, kupuje Classé i tada dolazi period svjetlije budućnosti jer se nastavio razvoj tako da su konačno novi uređaji dorađeni i pripremljeni za plasman za tržište. Classé Delta Stereo izlazno pojačalo i Classé Delta Pre pretpojačalo plodovi su tog dugotrajnog procesa.
No, vratimo se malo unazad, u vrijeme dok je Classé bio dio B&W grupe i kada se na tržištu pojavila prva Delta serija uređaja. Bio je to važan iskorak za Classé jer je ponudio, ne samo izgledom, nego i zvukom, odlične uređaje za relativno prihvatljive novce, a pogotovo u usporedbi s ostalim high-end HIFI proizvođačima.
Pozitivne recenzije, nagrade i oduševljenja korisnika stizali su sa svih strana. Od renomiranim audio portala, časopisa, specijaliziranih foruma, itd. U to isto vrijeme uspio sam se dokopati Classé CAP-2100 integriranog pojačala. Kao i ostali uređaji iz, tada nove Delta serije, i CAP-2100 je izgledom daleko odskakao od konkurencije. Prema zaobljenoj prednjoj strani kućišta možda se jedino novozelandski Plinius mogao usporediti, premda je meni Classé djelovao daleko sofisticiranije i kvalitetnije finiširan. CAP-2100 ustvari je pod istim krovom držao CP-500 pretpojačalo i CA-2100 izlazno pojačalo. Naravno, uz neke restrikcije naspram odvojenih komponenti.
Sjećam se koliko sam bio oduševljen tim integriranim pojačalom i koliko je zvukom odskakalo od svih prethodnih integriranih pojačala koje sam imao, počevši od Rotel RA-1060 pa do Pathos Logos integrirca.
Oldies but goldies – Classé Delta CA-2200 izlazno pojačalo, CP-500 pretpojačalo i CDP-102 CD/DVD-A player u kombinaciji s Gamut L5 zvučnicima i Kimber ožičenjem
Nešto kasnije, zamijenio sam CAP-2100 za odvojenu kombinaciju, CP-500 pretpojačalo i CA-2200 izlazno pojačalo (najjače stereo pojačalo u seriji). Bila je to već ozbiljna kombinacija kojoj se pridružio i Classé CDP-102 CD/DVD-A player. Za jači player, model CDP-202, nisam imao dovoljno love, ali sam iskoristio jednu drugu priliku pa nakon par godina kupio CP-800 pretpojačalo s ugrađenim DAC-om, a CD player prethodno prodao. Kasnije sam prodao i CA-2200 izlazno pojačalo, ali sam do današnjih dana zadržao CP-800 i uredno ga koristim. Doduše, više ne kao pretpojačalo (sada je tu već neko duže vrijeme Pass XP-20), ali kao DAC da.
Kroz slušaonu mi je prošlo zaista mnogo uređaja i različitih DAC-ova, međutim CP-800, bez obzira što je ‘običan’ hi-res DAC (ne podržava DSD ili MQA) i dalje zvukom odolijeva zubu vremena i muči mnoge moderne DAC-ove. Svakako valja napomenuti da sam ga u nekom trenutku nadogradio originalnom tvorničkom komponentom koja ga je pretvorila u Rev 2, odnosno MKII verziju te značajno unaprijedila kvalitetu zvuka.
Kad sve zbrojim i oduzmem, uz Classé me zaista vežu pozitivna iskustva pa je tim bila veća želja da čujem što može ova nova Delta. A ta nova Delta, izgledom se minimalno razlikuje naspram prethodnih modela. Najupečatljivija je promjena finiša kućišta, koja je umjesto srebrne u kombinaciji s crnom, sada boje antracita. CP-800 i Delta Pre, izuzev boje finiša, gotovo da se ne i razlikuju, dok je na Delta Stereo izlaznom pojačalu primjetna ugradnja VU metara kojih prije nije bilo na izlaznim pojačalima. Međutim, to su vidljive razlike izvana. Iznutra pak, kao i sa stražnje strane, riječ je o kompletno drugim uređajima od onih kakve sam nekad imao.
Classé Delta Stereo izlazno pojačalo
Delta Stereo, jednim se dijelom oslanja na prethodnu seriju izlaznih pojačala, model CA-2300, kao i mono pojačala, CA-M300 i CA-M600. Naime, već tada je pasivno hlađenje pojačala zamijenila tzv. ‘ICTunnel’ tehnologija, odnosno Intelligent Cooling Tunnel. Riječ je o hlađenju tranzistora ventilatorom. Umjesto da su smješteni, kao kod većine pojačala, na pasivne hladnjake, tranzistori su smješteni na unutrašnji tunel kroz kojeg struji zrak. Time je postignuta bolja disipacija topline, izbjegnuti su pasivni hladnjaci, optimizirana je radna temperatura, a cijeli je rad praćen i reguliran pomoću ugrađenih mikroprocesora. Uz izmjene i na samoj topologiji, značajno je skraćen put audio signala te je pojačalo takoreći lišeno šumova i distorzija.
U novom Delta Stereo pojačalu, napravljena su dodatna topološka unaprjeđenja. Između ostalog, odabrani su još kvalitetniji dijelovi te su korištene 6-slojne štampane pločice (ručno postavljene). Tu su sad i specijalne Navcom anti-vibracijske noge, kao i odabir kompletnih Furutech Rhodium priključaka. Već po izgledu, pojačalo ostavlja dojam high-end uređaja, a po težini od nešto više od 46 kilograma, svakako spada među teškaše. S obzirom na to da imam visoko mišljenje o dizajnu još o staroj Delta seriji, ova mi se čini još ljepšom, upravo zbog tog antracit finiša.
Na pojačalo možete spojiti pretpojačalo putem balansirane (XLR) ili nebalansirane (RCA) veze te dva para zvučničkih kabela. Tu su još i ethernet, RS-232, trigger, update USB te CAN BUs priključci. Potonji služi za povezivanje i međusobnu komunikaciju više Classé uređaja spojenih u isti sustav. U rad se pušta putem preklopnika, smještenog s prednje strane.
Novost u obliku u građenih VU metara u izlazno i mono pojačala, oku djeluje ugodno, ali tu više manje i priča oko toga završava. Ne očekujte neki precizan instrument koji će vam nešto realno govoriti o radu pojačala. VU metri više služe kao dekorativni element i ako mene pitate, niti najmanje ne smetaju. Naprotiv.
Classé Delta Pre preptpojačalo/digitalni procesor
Što se tiče Delta Pre pretpojačala, tu su daleko veća unaprjeđenja napravljena naspram CP-800 modela. Kao prvo, sada je prisutan ‘full hi-res’ DAC, tako da podržava i DSD (64, 128, 256), ali ne i MQA. Kompletno je redizajniran sustav regulirana glasnoće pa se korisnik sada može kretati ka tišem ili glasnijem u koracima od 0,25 dB. Nadalje, ugrađeno je MM/MC gramofonsko pretpojačalo. Ono se moglo ugraditi i u prethodni model, CP-800, ali nažalost ne bez servisnog zahvata i po cijeni gubitka ethernet priključka.
I dalje je Delta Pre snažan digitalni procesor (ali ne automatski DSP), koji korisniku omogućava intervenciju u frekvencijskom opsegu kroz parametrički ekvilizator. Imate li izmjerene vrijednosti u prostoriji u kojoj slušate glazbu, možete korigirati ‘špiceve’ i ‘rupe’, nastale uslijed neravnomjernog odziva kroz frekvencijski opseg. Delta Pre također nudi tzv. ‘Digital Bypass’ koji zaobilazi digitalne sklopove kada se koriste analogni ulazi tj. uređaji. Naravno, tu je ‘Pass-thru mode’, kojim se zaobilazi sklop prepojačala i tada uređaj služi samo kao DAC. Dobra stvar je i ta, što možete na Delta Pre spojiti dva subwoofera te im možete odrediti donju reznu frekvenciju. Obično na samim subwooferima možete birati gornju, ali ne i doljnju reznu frekvenciju a koja zapravo najčešće radi probleme u zvuku.
Touch screen, koji je još davnih dana Classé prvi u svijetu implementirao u HIFI uređaje (prije prvog iPhonea!), prisutan je i u novom Delta Pre pretpojačalu. Uz veću razlučivost, dodirom prsta korisniku se nude mnogobrojne opcije. Od biranja i konfiguriranja ulaza i izlaza, namještanja i kreiranje više predložaka postavki, ovisno kako ćete uređaj koristiti, prilagođavanja MM ili MC zvučnici gramofona pa sve do odabira intenziteta displaya.
Korisniku se zaista nudi more opcija, ali sam uvjeren da će budući korisnici najviše upravljati putem smartphonea ili tableta kroz Classé iOS ili Android aplikaciju. Spajanje na ethernet je ovdje ‘must’ jer vam je time omogućeno upravljanje glazbenim datotekama pohranjenim na NAS ili na neki drugi računalni server unutar kućne mreže.
A kad već spominjem spajanje, Delta Pre doslovno nudi čitavu vojsku priključaka, ovakvih i onakvih. Gotovo je nemoguće zamisliti neku vezu koja ovdje nije prisutna. Dakle, sve je tu – USB, XLR/RCA (5 ulaza i 5 prilagodljivih izlaza), COAX (čak 3 ulaza), AES/EBU, ethernet, phono, CAN BUS, optika (također 3 ulaza), triggeri i mrežni priključak. Čak je moguće opciono ugraditi i 4 HDMI ulaza.
No tu pjesmi nije kraj. Naime, s prednje strane uređaja, uz mrežni prekidač, tipku za ulazak u izbornik te još jedan USB priključak, tu je još i 3,5 mm priključak za slušalice. Da, u Delta Pre je ugrađeno i pojačalo za slušalice. Ovime Delta Pre zaokružuje svestranu priču i predstavlja vrlo rijetku zvjerku u svijetu HIFI-ja.
Classé Delta Stereo izlazno pojačalo i Classé Delta Pre pretpojačalo testirao sam pojedinačno i kao komplet. Moram priznati da bih bio sretniji da sam umjesto Delta Stereo dobio Delta Mono pojačala na testiranje, ali to je više stvar osobne znatiželje, da ne kažem audiofilske obijesti. Evo, nije me sram priznati da me koji put i to obuzme.
Kako god, Delta Stereo pojačalo, sa svojih 250 Watta po kanalu na 8 Ohma (500 Watta na 4 Ohma), prije svega se pokazalo kao izuzetno stabilno pojačalo u radu. Bez ikakvih problema i trunke znoja vozio je Wilson Audio Sophia 3 zvučnike. To se osjetilo u nižim registrima i pri naglim prelascima tj. dinamičkim otklonima, posebice u orkestralnim djelima. Naglasak je na ‘gripu’ i brzini, kada primjerice bas naglo opali, ali se već sljedećeg trenutka zaustavi poput jurećeg bolida koji se zabio u betonski zid. Nema istitravanja, zadrški ili nečeg sličnog.
Taj isti bas djeluje moćno, precizno i artikulirano, a da stvar bude bolja, ide duboko, zaista duboko. Ovo me podsjetilo na Dan D’Agostino pojačala koja imaju slične odlike kada je bas u pitanju. Međutim, bas se u svom autoritetu nije nikad odlijepio od ostatka frekvencijskog opsega. Baš naprotiv, izvrsno je spojen sa srednjetonskim područjem.
Pojačalo diše punim plućima, mirno je u radu i ničim ne odaje da se muči bez obzira kakav mu glazbeni materijal gurali pod nos. Čak se ni ne grije pretjerano, bez obzira na činjenicu što prvih 12,5 Watta radi u A klasi. Ovo sve govori da je sustav hlađenja očito dobro riješen. No ovdje moram upozoriti na to, da ugrađeni ventilator nije potpuno bešuman. Daleko od toga da se čuje poput onih, ugrađenih u osobna računala, ali pri vrlo tihim dionicama, sasvim sigurno ćete ga čuti. Ovaj, uvjetno rečeno nedostatak, vrlo se lako rješava.
Dovoljno je pojačalo odmaknuti što dalje od slušače pozicije, tako da već na 3,5 do 4 metra udaljenosti ne postoji nikakva šansa da ga čujete u radu. Ako pretpostavimo da će se ovakvo pojačalo naći u kombinaciji sa zvučnicima većih gabarita, onda je za očekivati da će se i cijeli sustav naći u većoj prostoriji pa zaista nema bojazni od upliva zvuka ventilatora u zvuk onoga što slušate. Dakle, ako ga planirate smjestiti u prostoriju od 15-ak kvadrata, uzmite ovaj podatak u obzir.
Osim mirne slike i tamne pozadine, Delta Stereo krasi vrlo detaljna i raskošna pozornica. Nešto što moj CA-2200 (200 Watta po kanalu na 8 Ohma, 4 Watta na 4 Ohma) ni blizu nije imao u ovoj mjeri. Dubina je impozantna, dok širina virtualno pomiče bočne zidove. Uz to, slika je vrlo precizna. Karakterom pomalo naginje na analitičku stranu, ali kako će se kasnije pokazati, ključan je odabir odgovarajućeg pretpojačala. Pass XP-20 to nije bio jer se nisam mogao oteti dojmu pomalo sterilne prezentacije bez obzira čime Delta Stereo hranio.
S druge strane, bolje se snašao Delta Pre kao pretpojačalo s Pass X250.5 izlaznim pojačalom, nego obrnuto, Pass pre i Classé izlaz. No, baš kao i u slučaju kada sam svoje Classé CP-800 pretpojačalo koristio u kombinaciji s Pass izlazom, nešto me je u zvuku svrbjelo pa sad CP-800 koristim samo kao DAC u pass-thru konfiguraciji. Tek nabavkom Pass XP-20 pretpojačala su stvari došle na svoje mjesto.
Svakako valja uzeti u obzir i to da Classé Delta Pre nudi tonske kontrole, odnosno ekvilizacijske mogućnosti pa se korisnik može i tu poigrati ne bi li mijenjao karakter zvuka. Osobno se time nisam igrao iz jednog drugog razloga.
Naime, prije nekog vremena posjetio me Mario Pavetić (Blackwood), kako bi napravio mjerenje frekvencijskog odziva Wilson Audio Sophia 3 zvučnika u mojoj slušaoni. Napravio je to zato što Mario radi na novim zvučnicima, a kako postoji ideja da se danas sutra nađu kod mene na testiranju, zanimalo ga je hoće li se uklopiti u moju kvadraturu tj. u sobu. Testiranje nije bilo opsežno, ali dovoljno informativno da se stekne određeni dojam.
Mjerenja su rađena pomoću REW softwarea (Mac OS) i Umik-1 mikrofona iz pozicije slušatelja. Rezultati su pokazali izvrstan frekvencijski odaziv Sophia 3 zvučnika u prostoru te minimalne razlike između samih zvučnika. Prilažem i grafikone, vjerujem da ćete ih i sami uspješno protumačiti.
S obzirom na dobivene rezultate, zaista ne postoji neka posebna potreba da prtljam po tonskim kontrolama ili da radim dodatnu ekvilizaciju.
Dakle, s Delta Pre u igri, sasvim druga situacija i ponovno sam, prvenstveno samom sebi, još jedanput dokazao da se pretpojačala i izlazna pojačala najbolje ponašaju kada potječu iz iste kolijevke. Drugim riječima – daj dite materi. O ovome sam nešto opširnije pisao u posljednjoj recenziji.
U nekom sam trenutku, Delta Pre testirao i kao ‘stand alone’ DAC, također u pass-thru modu i napravio direktnu usporedbu s CP-800 koji također, ponavljam, koristim samo kao DAC. Delta Pre se oslanja na par AKM 4497 DAC čipa (po jedan za svaki kanal), koji rade u dvostruko diferencijalnom modu. Nadmoćno je pokazao koliko je napredan uređaj gotovo u svim parametrima, tehničkim i zvukovnim. Naprosto je briljirao rezolucijom i suptilnim iznošenjem detalja. Ima tu sposobnost da vas povuče u glazbu i natjera vas da se zagledate duboko u glazbeni predložak.
Odaberete li kvalitetne DSD snimke, poput Another Time – The Hilversum Concert (Resonance Records, 2017.), Billa Evansa, mogli biste doživjeti pravu zvukovnu ekstazu. Sve je tu, počevši od ispravnog timinga, ritma, dinamike, pa sve do bogate teksture i sjajne prezentacije. Kada se sve to spoji u cjelinu, pred sobom imate zagarantirane sate i sate vrhunske audiofilske predstave.
No, teško da će netko iskeširati toliku lovu samo da bi djelomično koristio uređaj. Mislim, trenutno to upravo ja radim s CP-800, ali nemojte pomisliti da me ne stegne u grlu kad pomislim na tu činjenicu. Jedino što me tješi jest to, kako se bavim testiranjem uređaja, imam uvijek dva vrhunska pretpojačala na raspolaganju.
Dakle, najbolje sam rezultate dobio kada sam spojio Classé Delta Stereo izlazno pojačalo i Classé Delta Pre pretpojačalo. Tada je to bio, što bi se reklo – match, made in Heaven. Ne samo da je nestala ta neka analitičnost i povremena sterilnost, nego se prezentacija okrenula u sasvim drugom smjeru. A tu sam sad već bilježio daleko prirodniji karakter, fluidniji zvuk, ispravniji timbar instrumenata i općenito neutralniji karakter.
Zvuk je bio izrazito čist, moćan, ogroman, a opet s druge strane, nije bio veći od života. Vjerujem da znate na što ciljam. To je ono kada se nešto, iz silne želje da iskaže, naprosto u tom iskazu pretjera. Imamo slučajeve gdje su konstruktori imali potrebu da pokažu kako bi trebao bas zvučati na nekom pojačalu vlastite izrade pa na kraju ispadne da samo to i ima. Ili recimo, kod horna zvučnika također imamo primjere gdje se traži ‘life-like’ zvuk pa posljedično Leonard Cohen na HIFI sajmu proguta prvi red posjetitelja kad otvori usta.
Novi i stari daljinski upravljač Classé Delta pretpojačala/procesora – Jedinu razliku čini boja tipke za osvjetljenje ostalih tipki na upravljaču, sve ostalo je identično. I dalje je riječ o konkretnom komadu aluminija solidne težine
Ovdje je baš sve na svom mjestu i bezgranično sam uživao slušajući kombinaciju novih Delta uređaja bez obzira na izvor zvuka. To uključuje je slušanje gramofona jer je iznenađujuće kvalitetno gramofonsko pretpojačalo ugrađeno u Delta Pre. Namještanje omogućava prilagodbu MM ili MC zvučnicama (low i high output) u prilično širokom rasponu, tako da tu ne bi trebalo biti problema prilikom kupovine nove zvučnice ili namještanja trenutne.
Prisutna je vrlo niska razina šuma i to je ono što se čuje i što dobrim dijelom utječe na kvalitetu zvuka. Moram priznati da ovdje nisam previše očekivao, ali sam se ugodno iznenadio koliko je ugrađeno gramofonsko pretpojačalo dobro. Naime, zvuk je vrlo otvoren, transparentan i detaljan, ali ujedno i smiren i protočan. Određene sam restrikcije primijetio u bas području, kao i u iznošenju najfinijih detalja. Ovdje sasvim sigurno nije sve do kraja rečeno, ali valja ipak uzeti u obzir da će ugrađeni phono zvukom zadovoljiti većinu korisnika ovakvog uređaja i nikako na njega ne treba gledati kao ‘modni’ dodatak.
U kombinaciji s Kuzma Stabi S MKII gramofonom, Kuzma 4Point 9 ručkom i Lyra Delos zvučnicom, Delta Pre mi je pružio sate ugodnog slušanja vinila, među njima i jednog domaćeg izdanja – Chui ovu glazbu (Dancing bear, 2017.), u izvedbi Chuija i Jazz orkestra Hrvatske radiotelevizije. Album je instrumentalno bogat, dramatičan, rekao bih – pun je glazbe i zvuka. I baš zato što je toliko zanimljiv, ostat će mi u dobrom sjećanju prezentacija i dinamika albuma. Orkestralni dio odrađen je vrlo dobro, bez zagušenja, tako da su pojedine kompozicije zadržale smislenu strukturu. Ako još niste i bez obzira imate li gramofon ili ne, preporučio bih slušanje ovog albuma jer je dostupan i u CD formatu te na Apple Music streaming servisu.
Kako Delta Pre podržava i Apple AirPlay, lako se pretvara i u streamer. Ovo je još jedan plus i dobrodošla karakteristika za sve one iOS korisnike koji imaju pohranjenu glazbu u mobilnim uređajima i računalima ili je žele streamati s istih uređaja. Osobno ovdje vidim prednost u svakodnevnoj upotrebi i za nekritičko slušanje. Više je stvar nekog komoditeta, kada iz džepa izvučete smartphone i prebacite zvuk nekog video zapisa na zvučnike sustava.
Generalno gledajući, Classé Delta Stereo izlazno pojačalo i Classé Delta Pre pretpojačalo čini istinsku high-end HIFI kombinaciju. Godinama sam slušao audiofile kako Classé nije pravi high-end igrač iz ovih ili onih razloga. A stvarni razlozi takvom stavu nisu se nalazili u zvuku, nego u činjenici da je tada novu Delta seriju Classé prodavao u količini koja je ‘pravim’ high-end proizvođačima predstavljala mokre snove. Za to postoje dva razloga.
Prvi, malo tko se mogao nositi promidžbenim budžetom kakvog je imala B&W grupa, a koja se svojski potrudila objasniti svekolikom audiofilskom i inom pučanstvu da Bowers & Wilkins zvučnici u referentnoj seriji najbolje idu, upravo uz Classé. I drugi, uređaji nisu koštali ruku i nogu, a što je prvi preduvjet da postanu dostupni većem broju kupaca.
Jasno, nešto što ima predznak ‘masovne’ proizvodnje (iako daleko od proizvodnje jednog Denona, Marantza, Yamahe, Sonyja i sl. proizvođača) i nije (pre)skupo, ne može biti high-end pa da ne znam kako dobro zvuči.
Sada su se stvari radikalno primijenile u svakom smislu. Pozitivno je to što je, još jedanput naglašavam, riječ o ozbiljnim HIFI uređajima, ali koji nisu za svakoga. Namijenjeni su iskonskim uživateljima u zvuku, ljubiteljima glazbe i svima onima kojima nije strano prigrliti mogućnosti modernih uređaja, posebice kakve nudi Delta Pre. Smatram da se isplatilo pričekati jer je Classé ponovno napravio značajan iskorak u svojoj proizvodnoj liniji i tržištu ponudio uređaje koje nikoga neće ostaviti ravnodušnim.
Nažalost, negativno je to, što se taj nesretni i neizvjesni vremenski odmak, odrazio na cijenu uređaja pa sad oni koštaju gotovo dvostruko od prethodnih modela. Međutim, kad sagledam što sam sve čuo i što sve nova Delta serija nudi, još uvijek je to ravnomjerna utrka s ostalim high-end HIFI proizvođačima. Po pitanju cijene, doduše, s nekima debelo gubi utrku i teško da će te milijunske igrače ikad prestići. No, s druge strane, iste te će dobro namučiti po pitanju kvalitete zvuka. Vrlo vjerojatno, neke i prestići.
Možda bih najbolje mogao ovu recenziju sumirati pitanjem – da li bih zamijenio svoju Pass pre/izlaz kombinaciju s novom Classé Delta? Odgovor je – bih, i to bez problema. Iako zvukom nisu iste, svaka na svoj način uvlači u glazbu i uspješno stvara iluziju osjećaja prisustva živoj izvedbi. I vjerujete, nije to stvar nostalgije. Još sam premlad za takve stvari.
Cijene:
Classé Delta Stereo – 14.200,00 eura
Classé Delta Pre – 11.000,00 eura
Uređaje ustupio:
Sonus art
Šarengradska 1
10000 Zagreb
Tel. +385 1 4813 025
Sustav za testiranje:
Zvučnici: Wilson Audio Sophia 3, KEF LS50
Izlazno pojačalo: Pass X250.5
Pretpojačalo: Pass XP-20
D/A konverter: Classé CP-800 Rev. 2
Analogni izvor: Kuzma Stabi S PS MKII/Kuzma 4Point 9/Lyra Delos
Phono pretpojačalo: Audio Research Reference Phono 2SE
Digitalni izvor: MacBook Air, Audirvana 3.5
Digitalni izvor (CD transport): Marantz CD6000 OSE LE
Digitalni kabel (USB): Nordost Blue Heaven
Digitalni kabel (AES/EBU): Z Audio Spider (XLR)
Digitalni kabel (COAX): Profigold (RCA)
Zvučnički kabeli: Transparent Musicwave Super MM2, Transparent The Wave Gen. 5
Interkonekti (XLR): Transparent Musiclink Super MM2, Transparent Musiclink Plus MM2, WAY Cables Harmony+, Sumic Audio Ultimate 3, Cardas Clear Rev. 2
Interkonekti (RCA): Marohei Cables CT Reference, Sumic Audio Overture 3
Strujni kabeli: Transparent Reference Power Cord Gen. 5, Revelation Audio Labs Passage CryoSilver Reference, Audioquest NRG-2, Audioquest NRG-3, Wireworld Stratus
Strujna letva: Supra MD06-EU MKII
Audio dodaci: Stillpoints Ultra SS, Stillpoints Mini
Audio police: Rondo Spirit Custom
Zvučnički stalci: KEF Performance
Soba: Akustički tretirana, 8,5×3,8×2,8 m
Povratni ping: High End 2022 Munich: Bowers & Wilkins, Pathos, Denon, Marantz, Polk, Classé, Q Acoustics, Lyngdorf - Too Loud
Poštovani!
Pročitao sam vašu recenziju vrhunskih Classé uređaja te sam primijetio da ste svojevremeno imali u svome posjedu i stariji model, Classé CAP-2100.
To je sada uređaj star možda i 15-ak godina. Koje je sada vaše mišljenje o njemu i može li se on ‘oduprijeti’ moderni(ji)m današnjim uređajima u smislu prihvatljivog zvuka te što mislite o njegovom mogućem funkcionalnom stanju obzirom na godine?
Unaprijed hvala na odgovoru.
Vjekoslav Kovačić, Karlovac
Pozdrav Vjekoslave,
isprike na kasnijem odgovoru. CAP-2100 itekako može i danas pružiti vrhunski zvuk. Ako je dobro očuvan i još nabavljiv po prihvatljivoj cijeni, vrlo lako se može pretvoriti u odličnu kupovinu. Mana je, ako to tako možemo nazvati, izostanak ugrađenog DAC-a, phona, BT-a i sl.
Pozdrav.
Bio sam vlasnik DR-8 izlaza prije cca 20 godina.
Ukratko, prodaja toga je bila najveća greška što se hife tiće. To pojačalo je bilo toliko robusno i trajno napravljeno da vjerojatno i dan danas radi bez greške. Zvuk tog pojačala je bio fantazija i mogao je tjerati “teške” zvučnike bez trunke znoja. Danas tražim po SH tržištu DR8, DR-15 ili DR25
Za ovo kasnije nakon Davida Reicha se nebi kladio.