Što su u HIFI-ju ‘high-end’ uređaji i gdje su im granice? Jesu li to, tehnološki gledajući, oni napredni ili pak enormno skupi? Ili su to možda oni koji se zvukom najviše približavaju idealu tj. uzorku kakvom čujemo u prirodi? Već sama ova pitanja dovoljna su da se odgovori razvuku na stotine stranica. Međutim, koji put je odgovor prilično jednostavan i stane u svega tri uređaja.
Esoteric je već odavno etablirana japanska tvrtka koja gravitira među audiofilima kao proizvođač HIFI uređaja beskompromisnog inženjeringa, vrhunske izrade i superiornog zvuka. Možemo mi do prekosutra razglabati o topologijama, ukusima i podrijetlu, ali je neosporna činjenica da se mnogima već na sam spomen imena Esoteric, u očima čita – respekt.
Taj, respekt, nije došao slučajno i posljedica je, ne samo bezbroj pozitivnih recenzija renomiranih audio novinara i tisuće kupaca diljem svijeta, nego i svih onih koji su se u nekom trenutku susreli sa zvukom Esoteric uređaja i duboko mu se naklonili. Među njima sam i ja, što je ujedno to i glavni razlog zašto sam gotovo instinktivno reagirao i potvrdno prihvatio ponudu Denisa Krmića, vlasnika Audio cinema art trgovine, inače ovlaštenog Esoteric distributera, da testiram navedene uređaje koje su i mnogi posjetitelji prošlogodišnjeg TOO LOUD FESTA također mogli vidjeti i čuti.
Esoteric Grandioso S1 i C1 na TOO LOUD FESTU 2018
Esoteric, baš kao i Accuphase ili Luxman, jedan je od lidera današnje produkcije japanskih high-end uređaja koji pretendiraju na sam vrh kada je HIFI u pitanju. Status high-end proizvođača opravdavaju time što pomiču granice konstantno ulažući u tehnološki razvoj, implementirajući i unaprjeđujući nove tehnologije. Esoteric ne staje u mjestu i opetovano traži način kako da vrhunsko postane još bolje.
Ovdje čak nije toliko izražen naglasak na tradiciju kako to, recimo, naglašavaju spomenuti Accuphase i Luxman, vjerojatno najveći rivali domaćeg terena i vječiti trn u oku. Naglasak je na vrhunsku tehnologiju u službi visokovjernog zvuka i tu se Esoteric ističe kroz inovativna rješenja koja često konkurenciju bacaju na koljena. Ako samo bacite pogled na famozni i patentirani VRDS-Neo CD/SACD mehanizam za čitanje medija, bit će vam jasno o kakvom je ovdje igraču riječ. Već sam taj dio K-01X CD/SACD uređaja o kojem ovdje pišem teži više od 5 kilograma, dok s bazom na koju je učvršćen oko 12. Inače, cijeli je uređaj težak 31 kg. Što ste ono rekli, koliko je teško vaše pojačalo? Aha, stvarate polako sliku, odlično, tek sam počeo.
Nađe li se picajzla među čitateljima koja će se zapitati, zašto baš K-01X kad je aktualan model K-01Xs, odgovor je – taj je bio dostupan, a razlika nije u širem kontekstu frapantna, tako da i dalje prati referentne uređaje iz ponude tj. Grandioso S1 stereo pojačalo i Grandioso C1 pretpojačalo. Doduše, nažalost, niti Grandioso K1 CD/SACD player sa samog vrha nije bio dostupan za testiranje čime bi se zaokružila ‘Grandioso’ priča, ali ponavljam, nema tu ‘entry level’ uređaja koji šepaju. Već onaj početni predstavlja, ne samo alat za uživanje u zvuku, nego i ozbiljan izdatak pa tako i K-01X SACD player.
No, da složim kocke ispočetka i objasnim što tu imam. Priznajem, pomalo sam euforično krenuo u tekst i vjerujem da sam kod nekih stvorio nejasnu sliku o čemu ustvari pišem.
Dakle, Grandioso predstavlja najbolje iz ponude tj. referentnu seriju Esoteric uređaja. U toj se seriji nalaze S1 stereo izlazno pojačalo i C1 pretpojačalo (nalaze se još i M1 mono pojačala, P1X SACD transport i Fi1 integrirano pojačalo). K-01X CD/SACD player svojevrstan je uljez u ovoj kombinaciji jer iznad njega postoji ranije naveden K-01Xs CD/SACD player. Međutim, kao što sam napisao, taj, uvjetno rečeno, hendikep, nipošto ne umanjuje sveukupan dojam komponenti u zajedničkoj sprezi, ali i u pojedinačnom testiranju.
Grandioso S1 je tranzistorsko i potpuno balansirano stereo pojačalo sposobno isporučiti 150 Watta po kanalu na 8 Ohma, 300 na 4 Ohma i 600 na 2 Ohma. Dakle, inicijalna će se snaga po potrebi učetverostručiti, ali štos je u tome što će na takvom opterećenju, gdje impedancija zvučnika pada na 2 ili niže Ohma (to su oni dinamički zvučnici, često opisani kao zajebani), pojačalo i dalje ostati stabilno u radu s dovoljnom rezervom snage. Ovo se najviše čuje pri većim glasnoćama i reprodukcijama materijala sa složenim bas sekvencama.
Esoteric Grandioso S1 stereo pojačalo
S druge strane, zdravih 150 Watta, uvrh je glave za pokretanje većine današnjih zvučnika. Znam, Dan D’Agostino sa svojim kilowatt i pol snažnim Relentless pojačalima vjerojatno se ne bi složio, ali o tom, potom.
U pojačalo su ugrađeni probrani i vrhunski dostupni dijelovi, dok je dobar dio rađen isključivo za Esoteric pa tako i transformator. Pojednostavljeno rečeno, kupovinom S1 pojačala, zapravo ste kupili dva zasebna pojačala, svako za jedan kanal, koja dijele napajanje u istom kućištu. Maksimalno je smanjen broj komponenti i pojednostavljena je arhitektura kako bi se što više ‘očistio’ put po kojem se kreće audio signal, a što direktno utječe i na razinu šuma.
Hladnjake pojačala nećete vidjeti jer se nalaze unutar samog kućišta. Naizgled ‘kockastog’ oblika, otkriva besprijekornu CNC obradu i pjeskareni finiš. Nešto slično dosad sam vidio samo kod britanskog dCS-a iz referentne serije Vivaldi digitalnih uređaja, čitaj – ajme majko skupih. Ako baš nekog zanima i razmišlja o tome hoće li pojačalo po kupovini samostalno nositi i namještati, odgovor je – neće. Pojačalo bez sanduka u kojem se isporučuje teži 47 kilograma. Što ste ono rekli, koliko je teško vaše pojačalo? Bez brige, ovo će se pitanje do kraja recenzije postaviti još nekoliko puta.
Sa stražnje strane možete spojiti pretpojačalo ili neki drugi izvor s ugrađenim pretpojačalom ili varijabilnim izlazom putem RCA (nebalansiranim) ili XLR (balansiranim) kabelima. Moj savjet, samo potonje uzmite u obzir. No, kako god odlučili, morat ćete svoj izbor potvrditi RCA/XLR sklopkom na poleđini pojačala. Također možete odabrati režim rada u kojem će se nakon nekog vremena tj. uslijed nedostatka primljenog audio signala, pojačalo samo uključiti ili ostati aktivno. Tu je i kontrola LED intenziteta na prednjoj ploči. Za goste na najjače, za slušanju i guštanje, na najslabije. Jasno, odvojiv strujni kabel ostavlja prostora za unaprjeđenje zvuka, ali to je trenutno svjetlosnim godinama udaljena tema.
Esoteric Grandioso C1 pretpojačalo
C1 pretpojačalo sastoji se od dva dijela. Onog glavnog, upravljačkog i vanjskog napajanja koje služi tome da audio signal biva izuzet utjecaja napajačkog sklopa. Pretpojačalo je također potpuno balansiranog ustroja i ne nudi vatromet ulazno/izlaznih priključaka, ali tu je uglavnom sve što vam je potrebno za povezivanje vanjskih uređaja. Dakle, 5 ulaza (3 XLR i 2 RCA) i 2 izlaza (RCA i XLR). No, tu su i specijalni ulazi, odnosno strujni izlazi za povezivanje glavne jedinice s vanjskim napajanjem. Jedno bez drugog ne ide i zajedno teže okruglih 50 kilograma. Što ste ono rekli, koliko je teško vaše pojačalo?
Eh, da… jedna vrlo važna stvar. Ako ste skloni unaprjeđivanju zvuka putem strujnog kabela, imajte na umu da ih C1 koristi dva. Da, da… i ovo su ustvari odvojeni uređaji u istim kućištima. Drugim riječima, ako se Japanci nisu zajebavali, isto se očekuje i od vas.
Izrada je na nivou pojačala tako da je i tu prisutna vrhunska ‘metalurgija’. Taktilni osjećaj ravan je onom kakvog doživljavate s Accuphase i Luxman uređajima. Dajem zvučnicu gramofona ako se u tome ne natječu. U gumbima nema lufta mikro milimetra, sve je do boli precizno pa čak i prekidač za napajanje uređaja koji je perforiran i savršeno uklopljen u napajački uređaj. Mnogi će audiofili doživjeti orgazam već samim dodirom, ali to je česta pojava u HIFI-ju na koju normalni ljudi gledaju u čudu. Bez brige, i ti normalni imaju svoj trenutak kada, primjerice, glancaju svog limenog ljubimca iz vikenda u vikend. Dakle, sve je okej, Zemlja se i dalje okreće, ništa strašno. Osobno bih radije danima okretao potenciometar Esoteric pretpojačala, nego volan Lamborghinija.
Što se tiče K-01X SACD playera, u nekoj bolesnoj varijanti, bit će dovoljno već samo slušanje otvaranja i zatvaranja ladice uređaja. U redu, karikiram, ali ta senzacija bešumnog mehanizma zaista frapira i odskače on ustaljenog zvuka 99,99% dostupnih CD playera na tržištu. E sad će netko tu reći – CD, SACD, WTF!? Tko to uopće danas sluša, zar to nije mrtvo!? Nije.
Postoji ogroman broj glazbofila i audiofila (molim da se ovo raščlani), bogate fonoteke koji nisu do kraja čuli što im upravo njihova fonoteka ima za reći. To, što netko smatra da je The Doorse već čuo milijun puta ili da zna Pink Floyde napamet, ne znači što su ustvari ti isti Floydi ili Doorsi onomad snimili i što je netko stavio na nosač zvuka. Često se tu, najčešće, barata površnim informacijama i zahvaljujući izdavačkim kućama koje su se ispočetka primila tih mastera i napravili posao kako spada, ali i alatima koji su u stanju reproducirati snimljeni materijal, samo djelo i senzacija slušanja dobiva potpuno novi smisao.
Dakle, K-01X SACD player u stanju je izvući najsitniji detalj s CD/SACD medija i ako je u pitanju dobro obrađen materijal o kakvom sam pisao u prethodnom odlomku, rezultat je spektakularan i beskrajno zabavan. Nemoguće je sakriti osmijeh na licu slušajući što ste svih ovih godina propuštali čuti.
S druge strane, K-01X SACD također je i D/A pretvarač na kojeg možete spojiti računalo kao izvor zvuka. Na raspolaganju su koaksijalni, optički i USB digitalni ulazi. Uređaj može služiti i kao CD/SACD transport ako se pokaže potreba za boljim D/A pretvaračem od onog ugrađenog. Iskreno, čisto sumnjam u takvu konfiguraciju, ali audiofili su čudna bića pa je sve moguće. Uglavnom, tu su RCA i XLR digitalni izlazi.
Što se tiče samog ugrađenog D/A konvertera, podržava gotovo sve moguće visoko rezolutne digitalne audio zapise, izuzev MQA. Na raspolaganju su i 4 digitalna filtera uz PCM i DSD obradu signala. Po želji korisnika mogu se i isključiti.
U srcu uređaja ugrađen je visoko precizan VCXO clock za najprecizniji mogući prijenos signala u digitalni sklop, inače originalno razvijenog za referentnu Grandioso P1/D1 kombinaciju transporta i D/A pretvarača.
Nakon ovog kraćeg opisa uređaja, vjerujem da većinu zanima – kako to svira?
Uređaje sam testirao pojedinačno i grupno. Svaki od njih pokazao se kao punokrvan high-end uređaj za najbolje rezultate. Čak mi je teško napisati da se, primjerice, Pass XP-20 pretpojačalo vlastitog sustava bolje snašlo s Grandioso S1 stereo pojačalom ili pak Grandioso C1 pretpojačalo s Pass X250.5 stereo pojačalom, također vlastitog sustava. Ne kažem da navedene kombinacije zvuče identično, naprotiv, ali kako god kombinirao, dobio sam vrhunski zvuk.
Pojedinačno gledajući, Grandioso S1 je za par klasa bolje pojačalo od Pass X250.5. Tu nema dvojbe. Zvuči dinamičnije, čvršće, brže i otvorenije. S Wilson Audio Sophia 3 zvučnicima izlazio je na kraj bez ikakvih naznaka gubitka snage ili kontrole. No, ono što mu prije svega daje prednost, jest bolja ujednačenost u frekvencijskom spektru. Daleko od toga da to Pass radi loše ili, čak bolje rečeno, neispravno, nego se jednostavno Grandioso S1 bolje razvlači od-do i ne dozvoljava da mu u tom rasponu nešto nedostaje.
Gotovo je zabavno gledati dimenzijama malu kocku, ili kvadar, kako hoćete, koji izgledom ne ostavlja dojam brutalnog pojačala za koje treba viljuškar da bi se prenio u stan, a takvih na tržištu ima na pretek, i na kojem ne vidite hladnjake koji izgledom prijete, a opet u sebi sadrži moćnog snagatora sposobnog da se ulovi u koštac s bilo kakvim zvučnicima normalne konstrukcije. E, sad, ako imate kakve zaguljene Apogee zvučnike ili sl., Grandioso S1 lagano zaobiđite. Ustvari, u tom slučaju zaobiđite sve osim elektrana.
Dakle, u ovozemaljskom svijetu, ako želite čuti kako se Grandioso S1, ili bilo koje drugo pojačalo, ponaša u bas području, posegnite za albumom, Bob Marley & The Wailers, In Dub Vol. 1, gdje se nalazi dub verzija antologijske pjesme Jamming, ovdje navedene kao Jamming Version. Budete li čuli muljanje, stopljene bas frekvencije ili izostanak srednjetonskog i visokotonskog područja te konačno, izostanak široke i duboke pozornice, znajte da vam se pojačalo (a možda i čitav sustav, uključujući i prostoriju u kojoj slušate) nalazi u velikim problemima.
S druge strane, budete li čuli precizan, čvrst i snažan bas, široku i duboku pozornicu punu ‘reggae ukrasa’ u ostatku spektra, imate posla s vrhunskim pojačalom kao što je Grandioso S1. Nemojte ovo olako shvaćati i pomisliti da se radi o banalnom glazbenom materijalu. Pojačajte, poslušajte pa zatim slobodno ostavite komentar na dnu ovog teksta.
Daljinski upravljači kakvi i dolikuju high-end HIFI uređajima. Izrađeni iz komada aluminija, ergonomični i savršeno precizni.
Drugi primjer su složena orkestralna djela, vjerojatno i najbolji primjer što neko pojačalo može, a što ne. Kada krene krešendo i kada se u trenutku spoje svi instrumenti simfonijskog orkestra, ako od šume ne vidite stablo, zaboravite na potpuni doživljaj, odnosno na koncert u sobi. Drugim riječima, odlika vrhunskog pojačala je ta, što neće dozvoliti maskiranje i preklapanje instrumenata, nego će zadržati stabilnu sliku pa da ne znam kako glasno slušate.
Ako, primjerice, prve violine vuku kompoziciju, druge prate, trublje iz pozadine podižu tenziju, fagoti i oboe daju određenu mistiku, timpani iz daljine daju dramatiku, a tu još sudjeluju viole, kontrabasi, činele, harfa i ostali instrumenti koje sve jasno u tom trenutku možete čuti bez da se naprežete, tada zaista imate pred sobom high-end pojačalo. Što bi se reklo, na muci se poznaju junaci, a tu je Grandioso S1 naprosto briljirao. I ponavlja se ista priča i podastire dokaz, da nije baš sve u veličini (sva sreća da supruga ne čita blog), nego u pametnoj konstrukciji, tj. u inženjeringu.
Finale Mahlerove 5. simfonije odličan je uzorak, nazovimo ga tako, koji neće oprostiti, ne samo pojačalu, nego čitavom sustavu ako se stvari pretvore u kašu. No, tu će ipak pojačalo odigrati ključu ulogu jer ta sila strahovito promjenjivog audio signala nije lagan zalogaj i često sam čuo kako se tu baš pojačala guše. Sirota kleknu, gledaju u nebo i mole za oprost. Grandioso S1 ne moli ništa, već samo radi ono zbog čega je u prvom redu i napravljen.
E, sad, Grandioso C1 pretpojačalo vodilo je mrtvu bitku s Pass XP-20 pretpojačalom i tu je već rezultat bio vrlo neizvjestan. Oba uređaja su izvanserijska i svaki s vlastitim adutima vuče na svoju stranu. Da ne kažem da je Pass pretpojačalo viša stepenica od samog Pass izlaza i zaista predstavlja ozbiljnu prepreku bez obzira na cijenu. Ne kažem da nema boljih, ima, ali ih do Grandioso C1 nisam čuo u vlastitom sustavu, odnosno ovo je prvo pretpojačalo koje se pokazalo kao ravnopravan suparnik.
Ako vas, dok ovo čitate, zanima koja su to pretpojačalo koje sam slušao u svom sustavu i iz kojih proizlazi napisano, evo ih par, onako, iz glave a koje pamtim kao izvrsna i koja se mogu bez srama javiti za riječ. Dakle, Accoustic Arts Tube Preamp 2 MKII, McIntosh C2500, Audio Research LS26 i Classe CP-800. Potonje dan, danas koristim kao DAC jer je ugrađen u pretpojačalo, a da ne kažem da je kao pretpojačalo CP-800 debelo podcijenjen uređaj koji se često gura u neki mid-fi, gdje mu nipošto nije mjesto. Dakle, to su četiri koja jako dobro pamtim, ali po mojim ušima ipak nisu u istoj ligi u kakvoj se nalazi Grandioso C1 ili XP-20.
Uredu, idemo sad konkretno, pro et contra. Grandioso C1 izrazito je detaljno i precizno pretpojačalo. Tonski gledajući, ne unosi neki svoj zvukovni pečat i to mu je možda najveća vrijednost. Drugim riječima, s C1 nećete dobiti toplinu, hladnoću i sl. anomalije koje ustvari govore o koloraciji. Neutralnog je karaktera i pruža jasan uvid u ono što slušate. To postiže, uz ranije navedenu detaljnost i preciznost, velikom rezolucijom i izvrsnom separacijom instrumenata. Ono gdje se pokazao boljim naspram Pass XP-20 pretpojačala jest bolja prezentacija samih instrumenata na pozornici. XP-20 ih blago gura naprijed, dok su kod C1 nešto povučeniji pa samim time slika biva opuštenija i ugodnija za slušanje. S druge strane, XP-20 finije opisuje instrumente u smislu timbra i rafiniraniji je u visokotonskom području.
Što se tiče širine pozornice, tu su negdje, gotovo podjednaki, ali zato nisu po pitanju mirkodinamičkih otklona, gdje C1 ipak dajem prednost. To se može, primjerice, jasno čuti u kompoziciji Coral para mi Pequeño y Lejano Pueblo, Dine Saluzzija, s albuma Cité de la Musique (ECM, 1997.). Ovaj genijalan album već sam spominjao u ranijim recenzijama i doista može poslužiti kao odličan materijal želite li čuti je li vaš sustav ili neka komponenta kadar prenijeti ispravan timbar instrumenta, ocrtati pozornicu, dočarati dubinu, iznijeti najfinije detalje na površinu te kako diše upravo po pitanju mikrodinamike. C1 sve navedeno odrađuje besprijekorno.
Pogled na napajačke kabele izdvojenog napajanja C1 pretpojačala. Tu nema potrebe za ikakvom nadogradnjom jer je teško zamisliti bolje.
Nadalje, C1 odlikuje mirnija i tamnija slika, vjerojatno uzrokovana nižom razinom šuma. Pišem, vjerojatno, jer nisam mjerio. Kao prvo, nemam čime, a kao drugo, i da imam, brojevi na papiru često ne otkrivaju pravo stanje tj. onog što čujete. Nažalost, nema dva ista, osim onih vulgaris, strujna kabela pa ne mogu napisati je li C1 osjetljiv na izmjenu strujnih kabela. Možda je tako i bolje. No ono što mogu napisati, jest da C1 neće oprostiti slušanje lošeg materijala. Takav će ostati upravo – loš, dok će dobar dobiti priliku da pokaže koliko zapravo jest dobar.
Svakako bih naveo i to da je po pitanju izrade C1 stotine milja ispred XP-20. To ide do te mjere da mi je pomalo neugodno dodirivati XP-20 nakon C1. Tu se moram Japancima nakloniti do poda.
C1 je nedvojbeno izuzetan uređaj kojim ćete beskrajno uživati u glazbi. U kombinaciji sa S1 stereo izlazom čini cjelinu kojoj je teško odoljeti. Nešto više o ovome na samom kraju.
Šećer na kraju ovog teksta je K-01X SACD player koji zaokružuje cijelu priču oko ovog Esoteric kompleta. S obzirom na to da može reproducirati glazbu sa SACD i CD medija te da služi i kao D/A pretvarač, nameće se logično pitanje – što zvuči najbolje? Odgovor nije jednostavan jer razlike postoje i sve ovisi o tome što se odabrali.
Kao prvo, na tržištu postoji more hibridnih SACD/CD izdanja gdje je razlika između formata na jednom mediju prilično velika. Drugo, također nije isto jeste li odabrali neki visoko rezolutan audio zapis sumnjivog porijekla ili ‘običan’ FLAC superiorne produkcije. Dakle, nije nužno ići za brojevima u obliku bita i frekvencije, nego za kvalitetnim materijalom za kojeg znate da iza njega stoje provjerene izdavačke kuće te renomirana producentska i snimateljska imena.
Jedno takvo je bez ikakve dvojbe Jan-Erik Persson iz švedske nezavisne izdavačke kuće Opus 3 Records. Tu ako, primjerice, posegnete za Opus 3: 40th Anniversary Celebration albumom, možete očekivati minorne razlike u zvuku između SACD-a i CD-a jer oba zvuče superiorno. Suprotno tome, ako bacite uho na album Soultrane, Johna Coltrane u SACD/CD izdanju Mobile Fidelity Sound Laba, očekujte bolji zvuk sa SACD-a, nego s CD-a.
Generalno gledajući, K-01X SACD player izrazito je rezolutan. Već sam napisao da je u stanju izvući najsitniji detalj iz audio zapisa i to je zaista tako. Užitak ga je slušati jer ništa ne naglašava već jednostavno servira ono što se nalazi u zapisu. Vremenski je usklađen tako da glazba biva prezentirana u prirodnom protoku tj. ima fantastičan ‘flow’. To je nešto što jednostavno osjetite dok slušate glazbu u nekom visokorezolutnom sustavu. Ništa vas ne smeta, već vas uvlači u srž glazbe gdje nezasitno tražite, još.
Kao D/A pretvarač također se pokazao kao punokrvni high-end uređaj. Igrom slučaja, K-01X SACD našao se kod mene u isto vrijeme kada i Accuphase DP-750 MDSD SACD player o kojem sam pisao na stranicama bloga. S obzirom na to, da je i Accuphase DP-750 MDSD SACD player i D/A pretvarač, mogao sam napraviti zrelu usporedbu. Da stvar bude bolja, gotovo identično koštaju.
Oba uređaja kao D/A pretvarači predstavljaju apsolutni vrh današnje audio industrije i tu odlučuju finese, ili ako baš hoćete, izgled samih uređaja. Drugim riječima, možete mlatiti praznu slamu do besvijesti, ali na kraju dana imate zvukovno vrlo slične D/A pretvarače sposobne za najviše dosege. Oba su moj Classé CP-800 poslali na klečanje u kut sobe i rekli mu da tamo ostane sve dok ne napuste stan.
Na samom kraju da se osvrnem na sva 3 uređaja u zajedničkoj sprezi tj. kao komplet koji se sam po sebi nudi po sistemu, ključ u ruke. Upravo tako, ako ih nekim slučajem nabavite odjedanput, a za što ćete odvojiti ogroman novac, dobit ćete cjelovit i fantastičan komplet za najzahtjevnije audiofile i sredstvo za beskrajno uživanje u zvuku. Osobno mi je teško ozbiljno shvatiti nekoga tko će ovakav Esoteric okarakterizirati kao ‘japanski’, tranzistorski, topli, hladan ili bilo koji drugi način koji ustvari govori o stereotipima, a ne o suštini i kvaliteti zvuka. Ako ste duboko u HIFI-ju, volite zvuk i glazbu odlazite na koncerte, poučavate i uspoređujete, tada ćete bez ikakve sumnje ove uređaje smjestiti među najbolje koje ste čuli.
Ne znam koliko ste teški na bankovnom računu i ne znam koliko su teška vaša pojačala, ali znam da sva tri uređaja zaslužuju bezrezervnu preporuku i najvišu Too Loud Star nagradu.
Cijene:
Grandioso C1 pretpojačalo: oko 40.200 eura
Grandioso S1 stereo pojačalo: oko 30.200 eura
Grandioso K-01X SACD player: oko 24.000 eura
Uređaje ustupio:
Audiocinema Art
Mesnička 9
10000 Zagreb
Telefon: +385 1 4847 875
Sustav za testiranje:
Zvučnici: Wilson Audio Sophia 3, KEF LS50
Izlazno pojačalo: Pass X250.5
Pretpojačalo: Pass XP-20
D/A konverter: Classé CP-800 Rev. 2
Analogni izvor: Kuzma Stabi S PS MKII/Kuzma 4Point 9/Lyra Delos
Phono pretpojačalo: Audio Research Reference Phono 2SE
Digitalni izvor: MacBook Air, Audirvana Plus 3
Digitalni izvor (CD transport): Marantz CD6000 OSE LE
Digitalni kabel (USB): Nordost Blue Heaven
Digitalni kabel (AES/EBU): Z Audio Spider (XLR)
Digitalni kabel (COAX): Profigold (RCA)
Zvučnički kabeli: Transparent Musicwave Super MM2, Transparent The Wave Gen. 5
Interkonekti (XLR): Transparent Musiclink Super MM2, Transparent Musiclink Plus MM2, WAY Cables Harmony+
Interkonekti (RCA): Marohei Cables CT Reference
Strujni kabeli: Transparent Reference Power Cord Gen. 5, Revelation Audio Labs Passage CryoSilver Reference, Audioquest NRG-2, Audioquest NRG-3, Wireworld Stratus
Strujna letva: Supra MD06-EU MKII
Audio dodaci: Stillpoints Ultra SS, Stillpoints Mini
Audio polica: Rondo Spirit Custom
Zvučnički stalci: KEF Performance
Soba: Akustički tretirana, 8,5×3,8×2,8 m
Nebojša,posljednji si Mohikanac Hi-fi-a.Bravo za recenziju,bravo za tvoj blog u svemu,guštam čitati(nažalost samo čitati)Pozdrav tebi i gospođi,konačno si i nju objelodanio.Samo tako dalje…
Sad si me s Mohikancem baš nasmijao! Što da ti kažem… Uživam slušati, pisati o tome što čujem i podijeliti s čitateljima bloga. Hvala ti na pohvalama, a gospođi ću prenijeti pozdrav i nadam se da se uskoro vidimo. Pozdrav!
Nisam shvatio i ne mogu iscitati iz hrpe rijeci dali su ovi uređaji uspjeli oživiti glazbu u tvojoj sobi i uvjeriti te da ne slusas uređaje i reprodukciju, nego oživljeni glazbeni događaj.
Po meni kad se takvo sto desi, izrazi poput rezolucije , frekvencijske ujednacenosti, kontrole itd. postaju suvišni pa i pomalo otrcani.
Inace svaka cast na volji.
Pa sam sa stolice kad sam vidio cijenu uređaja….mogu samo citat i plakat,,
:-)
Zašto bi plakao i padao sa stolice?
Impresivno je jedino da je danas normalno da jedno LINIJSKO pretpojacalo(dakle nema ni neki svamirski phono stejđ kakvog nije macji kašalj konstruirati i proizvesti) konkurira cijenom nekom odlicnom(Tesla npr)automobilu od preko tonu i pol u koji je garantirano ugurano kudimamo više inženjeringa, radnih sati, materijala.
Meni to nema nekog smisla.
Može, nađi mi novu Teslu u Europi za 40k€ da ju odem kupiti. Može i model 3…
Ma bilo koji automobil za 40000 jura, nevermind.
Glupo uopce komentirati.
Ha čuj, glupo ili ne čitam što pišeš…
OK, moje mišljenje da ovakvi uređaji spadaju u istu kategoriju kao i skupi satovi.
Mislim da je sad jasnije i bez daljnje potrebe za objasnjavanjem stavova.
Za sve 3 komponente mozes kupit Teslu a i za Teslu mozes kupit jedno 5 Clia..itd..
virujem da svira vrhunski ali cijene su davno otisle van svake pameti
Povratni ping: TOO LOUD STAR – Najbolje u 2019. godini - Too Loud
Povratni ping: Recenzija: Luxman D-10X SACD/CD player - Too Loud