Recenzija: Yamaha A-S2200 integrirano pojačalo

Možda je ovu recenziju najbolje započeti pitanjem – biste li odvojili cca 3.000 eura za Yamaha integrirano pojačalo, pritom ciljajući na građenje ozbiljnog HIFI sustava? Nešto mi govori da bi se većina, ako ništa drugo, lagano počešala po zatiljku i okrenula glavu na drugu stranu, rastežući gornju usnu i stišćući jedno oko. Međutim, odgovor koji nudim u ovom tekstu, mogao bi ekspresiju lica znatno promijeniti, ali i općenito poimanje konzumne elektronike kakvu danas poznajemo, a u kakvu se Yamaha ‘pod normalno’ svrstava.

Naime, Yamaha, Marantz, Denon, Pioneer, Sony, Onkyo, Rotel, Technics… sve su to imena koja se vežu uz konzumnu, ili bolje rečeno, elektroniku za široke mase od koje nitko niti ne očekuje da tržištu ponudi nešto ozbiljnije, nešto što bi uopće mogao postati temelj vrhunskog HIFI sustava.

Ovo naravno ne pije vodu jer će se svi oni bolje upućeni u povijest HIFI-ja itekako sjetiti trenutaka u prošlosti kada su, upravo svi gore navedeni, uredno dijelili šamare mnogim ‘high-end’ proizvođačima HIFI opreme, govoreći im da sad sjednu, šute i pogledaju kako to tate rade. I zaista je tako bilo i zaista još uvijek neki uređaji iz tog doba predstavljaju nedostižnu granicu za mnoge današnje proizvođače. No činjenica je i ta, što ista ta imena uistinu uglavnom razvijaju i proizvode uređaje za mase i da su im takve, odgojne mjere, ustvari bile kratkotrajni izleti i demonstracije moći.

Međutim, vremena se mijenjaju, baš kao i samo tržište. Tu vlada sve nemilosrdnija borba tako da jedni drugima ulaze u dvorište pokušavajući preoteti kupca na sve načine. Sada imamo ‘high-end’ proizvođače koji odjedanput nude jeftinije, kvazi svima dostupne uređaje, ali i s druge strane ‘konzumne’ proizvođače koji pak pikiraju na kupce iz suparničkog tabora, nudeći uređaje koji debelo izlaze iz vlastite standardne ponude.

Primjera ima mnoštvo, od Rotela koji vraća legendarnu Michi seriju na tržište u obliku mono i stereo pojačala te pretpojačala po paprenim cijenama, preko Technicsa s nikad skupljim (ali i opako dobrim) gramofonima pa sve do Marantza i varijanti integriranih pojačala za čije je pojedine modele potrebno izdvojiti više od 9.000 eura. Imaju i ostali, gore navedeni, svoje pulene koji rade pomutnju u high-end segmentu, ali ću se za sada ovdje zadržati.

Yamaha modelima tranzistorskih integriranih pojačala A-S1200, A-S2200 i A-S3200, također se gura u high-end razred i to ne samo tehnologijom na koju se oslanja, već i zvukom.
A-S2200 integrirano pojačalo iz sredine ponude o kojem je ovdje riječ, uređaj je koji zaslužuje pažnju i priliku da se o njemu piše jer je u startu osmišljen kao kandidat za postati dio vrhunskog HIFI sustava.

A-S2200 već na prvi pogled ulijeva povjerenje i ostavlja dojam ozbiljnog proizvoda. Očit je odmak od ‘standardnih’ konzumnih uređaja, a tomu u prilog ide robusna izrada, taktilni osjećaj koji govori o precizno izvedenim kontrolama i vrhunski obrađenim dijelovima poput preklopnika i gumbi, kao i solidna težina uređaja od oko 23 kilograma.

Bočne su stranice obložene drvenim panelima, crno lakiranim u visokom sjaju. Pojačalo je smješteno na antirezonantne nožice, također izvrsno izvedene.

Iako izgledom bez greške podsjeća na Yamaha HIFI uređaje, ne samo iz aktualne ponude, nego i one iz prošlog stoljeća, iz gore navedenog opisa, osobno bih A-S2200 priklonio uređajima kakve smo danas navikli vidjeti u proizvodnom programu Luxmana ili čak Accuphasea. Doduše, ova dva su svijet za sebe, ali A-S2200 u svakom slučaju ima dodirnih točaka. VU metri izuzev dekorativne, baš i nemaju neku korisnu ulogu, ali su zato smješteni iza kaljenog stakla što je još jedan plus u kvalitativnom kontekstu.

Cjelokupni dojam zaokružuje i priloženi daljinski upravljač koji, osim što radi besprijekorno, izvrsno i izgleda. Inače se A-S2200 isporučuje u srebrnom ili crnom finišu.

S prednje strane nalazi se priključak za slušalice te odmah uz njega i gumb pomoću kojeg možete smanjivati gain (trim) za -6 dB, odnosno podići ga za +6 ili +12 dB. Zatim preklopnici za odabir zvučničkih izlaza te za uključivanje/isključivanje, odabir prikaza i prigušavanje VU metara. Slijede tonske kontrole i balans te gumb za odabir ulaza. Odmah pokraj nalaze se preklopnici za odabir MM ili MC phono sekcije te isključivanje (mute) zvuka. Konačno, najveći gumb namijenjen je regulaciji glasnoće.

Sa stražnje strane nalaze se zvučnički terminali, balansirani (XLR) i nebalansirani (RCA) ulazi, ulazi za phono, preklopnik za odabir automatskog gašenja pojačala, odnosno stavljanja u standby kada neko duže vrijeme pojačalo ne prima audio signal te priključak za strujni kabel. Tu su i trigger i remote ulazi koje obično rijetko tko koristi, ali kako se kaže – zlu ne trebalo. A-S2200 može poslužiti i kao samostalno pretpojačalo ili izlazno pojačalo, ali čisto sumnjam da će i to netko koristiti. Prilično sam siguran da će ga većina koristiti kao cjelovito, odnosno kao integrirano pojačalo.

Foto: Yamaha

Ispod haube nalazi se pozamašan toroidni transformator, štampane pločice s elektroničkim komponentama, četiri veća kondenzatora i dva hladnjaka na koje su spojeni izlazni tranzistori. Nominalna izlazna snaga iznosi 90 Watta na 8 Ohma, odnosno 150 Watta na 4 Ohma. U prijevodu bi to značilo da A-S2200 raspolaže dovoljnom snagom za pokretanje većeg broja zvučnika na tržištu.

Pojačalo sam spojio na KEF LS50 zvučnike s kojima je naprosto pjevalo, ali je isto tako pokazalo zavidne rezultate s Wilson Audio Sophia 3 zvučnicima. Doduše, s Wilsonima je bilo malo kašljucanja u nižim registrima gdje je izostala čvrstina i potpuna kontrola u bas području, pogotovo na većim glasnoćama, ali je zato sve ostalo proteklo van svih očekivanja.

Tu sad već dolazimo do onog najvažnijeg, a to je kvaliteta zvuka. Moram priznati da sam ostao iznenađen kako otvoreno, precizno i transparentno A-S2200 zvuči. U stvari, nisam ostao iznenađen, prije bih rekao šokiran jer takvo što nisam očekivao od pojačala ovog cjenovnog ranga. Slušao sam nenametljivo i vrlo uvjerljivo srednjetonsko područje, puno informacija i svježine. Vokalne izvedbe su bile opipljive, rekao bih prije svega, humane. Tu mislim na dojam da slušate organske vokale, bez anomalija ili bilo čega što bi vas smetalo.

Po mom sudu, ovo bi trebalo biti pri samom vrhu kriterija kod odabira bilo kakvog pojačala, bilo ono hibridno, cijevno ili tranzistorsko. Ako vokal zašteka, zaboravite, prije ili kasnije će vam to pojačalo krenuti ići na živce, a onda ćete mu tražiti zamjenu.

Nadalje, to srednjetonsko područje odlično je spojeno s ostatkom spektra, onim višim i nižim. Imate cjelovitu sliku bogate teksture i finih nijansi. A-S2200 može izvući detalje na površinu, pritom ih ne razbacujući uokolo, već će ih držati u skladu s ostatkom informacija.

S druge strane, A-S2200 ima dovoljno snage za odličan grip. Pojačalo je brzo, otvoreno, dinamično i ritmično. Odlikuje ga široka i duboka pozornica s vrlo preciznom slikom. KEF LS50 zvučnici, iako kompaktnog dizajna, vole potentna i rafinirana pojačala, a A-S2200 je upravo takvo. Snage za ‘drive’ ima na pretek, dok s druge strane omogućuje da se idealno sljubi s kvalitetama LS50 zvučnika, a jedno od njih se nalazi upravo tamo gdje i A-S2200 briljira, a to je – sredina.

Kuhinjski šefovi bi možda to sljubljivanje opisali kao spoj nekog vina i komada sira, gdje se u kombinaciji stvara senzacija okusa. Ovdje se taj hedonistički trenutak ne događa u ustima, već u ušima i podjednako izaziva užitak.

Sa zahtjevnijim zvučnicima poput Wilson Audio Sophia 3, kao što sam ranije napisao, stvar je zapela tek na nižim registrima i kod složenijih glazbenih djela pri većim glasnoćama. Uz KEF LS50 zvučnike, koji su se pokazali kao odlična kombinacija, dalje bih pri odabiru išao u smjeru zvučnika neutralnijeg karaktera. Od kompaktnog dizajna prvi mi na pamet padaju GoldenEar BRX, Bowers & Wilkins 705 Signature ili Fyne Audio F1-5. Od samostojećih, Paradigm Premier 800F ili Fyne Audio F502SP.

Kao i uvijek, za dobar zvuk kritičan će biti i odabir kabela koje ćete koristiti u sustavu za spajanje. Mnogim audiofilima, ali regionalnim proizvođačima kabela, pri spomenu na Transparent dobivaju mlade. Jednostavno ih ne mogu prihvatiti kao iole vrijedne kabele pa da su ne znam kako skupi ili jeftini. Moje je mišljenje sasvim suprotno i na Transparent gledam, odnosno slušam sasvim drugim ušima.

Balansirana (XLR) veza između Classe CP-800 DAC-a i A-S2200 pojačala bolje je funkcionirala s Transparent Musiclink Super MM2 nego sa Sumic Audio Ultimate 6 ili Cardas Clear Rev. 2 kabelima. Slična stvar se dogodila i sa zvučničkim kabelima gdje se ponovno Transparent, odnosno Musicwave Super MM2 pokazao boljim odabirom od Sumic Audio kabela i modela Overture 3.

Da ne bi bilo zabune, Sumic Audio, oba navedena kabela, upravo su fantastična, ali u ovom slučaju je Transparent bio bolji izbor. Čak sam i WAY Cables Harmony Plus maknuo nakon testiranja jer jednostavno nije legao. E, sad… i Sumic Audio i WAY Cables su kabeli sa srebrnim vodičima, dok su bakreni kod Transparenta, možda u tom grmu leži zec.

Dakle, za postizanje maksimalnog učinka u kontekstu vlastitog poimanja visokovjernog zvuka, preporučujem da se poigrate odabirom odgovarajućeg kabela, kako zvučničkih, tako i interkonekcijskih. Neće vam biti žao. Doduše, mogli biste izgubiti prilično vremena, ali ćete ga isto tako kasnije nadoknaditi uživajući satima i satima u dobrom zvuku.

Što se tiče phono sekcije i spajanja gramofona na A-S2200, tu su vam prilično vezane ruke. Naime, phono sekcija ne nudi nikakva dodatna podešavanja pa ste osuđeni na ono što je tvornički postavljeno (MC: 150 uVrms/50 Ohma, MM: 3.5 mVrms/47 kOhma). I dok s MM zvučnicom ne bi trebalo biti većih problema, s MC zvučnicom stvari su već kompliciranije. Dakle, ako planirate spajati gramofon s MC zvučnicom, prvo usporedite specifikacije pa vidite kako bi vaša zvučnica radila s tvorničkom postavkom phono sekcije pojačala. U mom slučaju, stvar je prilično dobro funkcionirala s Lyra Delos zvučnicom koja optimalno radi oko 150 do 200 Ohma, ali očito može i s nižim vrijednostima pružiti zadovoljavajuće rezultate.

Naime, premda nisam doživio u ovom slučaju zvukovnu nirvanu, zvuk s gramofona je još uvijek bio dovoljno involvirajući da posežem vinil za vinilom. Generalno nisam imao većih zamjerki jer sam kvalitetu zvuka u konačnici ipak promatrao kroz prizmu tražene cijene. Međutim, siguran sam da će mnogima već ugrađeno gramofonsko pretpojačalo poslužiti kao više nego dobra polazišna točka.

Na kraju A-S2200 zaista vidim kao dio vrhunskog HIFI sustava. Taj sustav neće biti jeftin, ali neće biti ni basnoslovno skup. Možda bi netko za tražene novce volio vidjeti ugrađen DAC ili podršku za Bluetooth, no tada bi stvar krenula put kompromisa i A-S2200 sasvim sigurno ne bi bio ono što je sad – izvrsno integrirano pojačalo.

Rafiniranog je zvuka, uvlači u glazbu, dinamično je i bogato u detaljima. Odlično je povezano po cijelom spektru, ima brzinu, grip, attack, živahnost i ritam. Ovo nije Yamaha kakvu poznajem od ranije. Ovo je je moderan koncept koji nudi otvoren i transparentan zvuk. Tko traži da ga periskom glade po ušima do sluša glazbu, može slobodno produžiti dalje. A-S2200 nema problema s tim da vas suoči s onime što se nalazi na snimci i da vam to zorno servira.

A sad, hoće li to vama odgovarati ili ne, drugi je par rukava. Meni odgovara i baš zato A-S2200 nagrađujem Too Loud Star Highlight nagradom, a vama savjetujem da prilikom nabavke novog pojačala u ovom ili čak višem cjenovnom rangu, obavezno stavite A-S2200 na popis.

Ako ste se propustili nagraditi za Božić, podsjećam da je u veljači Valentinovo – dan zaljubljenih. A čim vi čitate ovaj tekst, znam da ste zaljubljeni u zvuk. Dakle, evo nove prilike.


Cijena: oko 3.300 eura

Uređaj ustupio:
Nove boje zvuka
Ul. Grada Vukovara 52
10000 Zagreb
Tel. 01 233 7619


Sustav za testiranje:

Zvučnici: Wilson Audio Sophia 3, KEF LS50
Izlazno pojačalo: Pass X250.5
Pretpojačalo: Pass XP-20
D/A konverter: Classé CP-800 Rev. 2
Analogni izvor: Kuzma Stabi S PS MKII/Kuzma 4Point 9/Lyra Delos
Phono pretpojačalo: Audio Research Reference Phono 2SE
Digitalni izvor: MacBook Air, Audirvana 3.5
Digitalni izvor (CD transport): Marantz CD6000 OSE LE
Digitalni kabel (USB): Nordost Blue Heaven
Digitalni kabel (AES/EBU): Z Audio Spider (XLR)
Digitalni kabel (COAX): Profigold (RCA)
Zvučnički kabeli: Transparent Musicwave Super MM2, Transparent The Wave Gen. 5
Interkonekti (XLR): Transparent Musiclink Super MM2, Transparent Musiclink Plus MM2, WAY Cables Harmony+, Sumic Audio Ultimate 3, Cardas Clear
Interkonekti (RCA): Marohei Cables CT Reference, Sumic Audio Overture
Strujni kabeli: Transparent Reference Power Cord Gen. 5, Revelation Audio Labs Passage CryoSilver Reference, Audioquest NRG-2, Audioquest NRG-3, Wireworld Stratus
Strujna letva: Supra MD06-EU MKII
Audio dodaci: Stillpoints Ultra SS, Stillpoints Mini
Audio police: Rondo Spirit Custom
Zvučnički stalci: KEF Performance
Soba: Akustički tretirana, 8,5×3,8×2,8 m

12 misli o “Recenzija: Yamaha A-S2200 integrirano pojačalo

  1. prije nekih 14 godina kad sam sebi kupio prvi pravi hi fi nasjeo sam na marketing yamahe ,masa samog pojačala,sam izgled yamahe iznutra i izvan,neke njihove ostale marketinške spike i rekao sam sebi nikad više ,ta yamaha je jedna teška prevara,više vrijedi nekih 50 ,60 kvalitetnih wati na 8 ohma nego sva snaga i težina yamhinih pojačala,istog mišljenja sam i za DALI zvučnike,te dvije marke nisu skupe ali njihovi proizvodi ne vrijed ni toliko

    • Ivane, govorite o Yamahi od prije 14 godina. Ova nema veze s tim modelima. Dajte si truda pa bacite uho na neki od modela, bilo A-S1200, A-S2200 ili A-S3200. Mogli biste drastično promijeniti mišljenje.

  2. Imao sam prilike čuti recenzirano pojačalo. Nema puno veze s napisanim. Plošni, sterilan zvuk, neovisno o zvučnicima, izvoru i ožičenju.
    Vjerujem da LS50 zvuči dobro jer je upravo par takvom uređaju. Vrhunski PR koji je od uređaja niže klase (zvukovne, ne cjenovne) napravio dogmatsku ikonu koju nitko ne želi zadržati dulje vrijeme kod sebe nego redovno idu u oglasnik debelo ispod cijene.
    Osim recenzenata. Oni ih, ne znam čime (pretpostavljam samo) drže kao – referencu.
    Ova Yamaha je u kontekstu cijene čisto bacanje novca. Imamo cijeli niz uređaja na domaćem tržištu za takav ili sličan novac (često i manje) koji doista sviraju glazbu.

  3. Janez “Ova Yamaha je u kontekstu cijene čisto bacanje novca. Imamo cijeli niz uređaja na domaćem tržištu za takav ili sličan novac (često i manje) koji doista sviraju glazbu.”
    Oprostite ali mene zanima koji su to uređaji koje spominjete da su bolji od ove yamahe,čisto radi lakšeg odabira pojačala u budućnosti.
    lp i sve najbolje u 2022!

    • Dario, ne obaziri se previše na Janeza. Nije mu ovo prvi put da dolazi ovamo onanirati jer eto, nema što pametnije raditi u životu. Najčešće su takvi ljudi sami sebi najveći teret u životu, tužni su i u principu mi ih je žao. Za sada ga puštam, vidjet ćemo dokle.

  4. Poštovani, baš mi je drago da ste recenzirali Yamahu i da ste pozitivnog mišljenja. Vlasnik sam modela A-S2100, jako sličnog ovom novom i ja sam prezadovoljan. Nije to prva i jedina Yamaha koja je bila u mojim rukama, a nadajmo se i ne zadnja. :D
    Znam biti tužan/ljut kada pročitam negativne komentare na Yamahine proizvode, ili slične npr Denon. Nažalost nemamo svi mogućnost imati, a kamoli probati nešto bolje/skuplje ali zato s ovim što imamo guštamo punim plućima, rekao bi slobodno da guštamo i više nego nego neki pojedinci s basnoslovno skupim uređajima. Pozdrav i svake najbolje želim u Novoj godini.

    • Hvala lijepo, Ivane. Nažalost, stereotipi su najčešće prepreka da se napravi korak naprijed u ovom sportu. Ako je Yamaha u pitanju, onda to a priori znači prosjek. Naravno da to tako nije, u što sam se vlastitim ušima uvjerio. Uređaj je odličan, a vjerujem da su takvi i A-S2100 i A-S3200. Lijepi pozdrav!

  5. Osobno posjedujem model as1200 i mogu reči samo da je to pojačalo sa dobro pogođenim ostatkom sustava jako dobro ugođeno zvučno.Ja sam ga spojio sa jeftinijim profi zvučničkim kablom Canare 4s11 i sinergija je odlična sa prirodnim timbrom i tonalno ugodno ušima,jednostavno kada snimka bude na visokoj razini kvalitete nema se šta zamjeriti.Istina je što kaže recenzent u opisu da neki kablovi ne sjednu,to sam najviše osjetio sa posrebrenim bakrom ali sa čistim bakrom bude sve ugodnije i prirodnije.
    Svima sve najbolje u novoj 2022oj i nek se audio nirvana nađe u svakom domu istinskog audiofila,pozz.

  6. Pozdrav
    Ne znači ako neki uređaj tipa yamaha nekome nije sjeo na uho da uređaj ne valja,nekome će biti odličan sve zavisi o ukusu a o tome se nemože raspravljati,poštujte recenzije ljudi koji su se naslušali uređaja u životu i koji znaju što je hi end zvuk i uživajte u daljnjim recenzijama!
    Sretna nova 2022 svim čitateljima too loud bloga kao i autoru.

  7. @At, Kondo ili Vjeran, kako želiš… Zaboravljaš da možeš mijenjati imena i nadimke, ali ne i IP adresu. Sasvim jasno u WP-u vidim odakle dolaze komentari. Dakle, savjetujem ti da potražiš stručnu pomoć. Čovjek koji mijenja identitet i sam sa sobom razgovara, nije dobro. Žao mi je, ali ja ti tu ne mogu pomoći, no postoje ljudi i institucije koje mogu. Sretno.

    P. S. Tvoj posljednji komentar je zadržan i neće biti javno dostupan. Naravno, to ne znači da ga neću predočiti pravnim i zakonskim tijelima ako se vrijeđanje i maltretiranje nastavi.

  8. Grazie della bella recensione, possiedo Yamaha A-S2200 con ProAc response d15 ed è un eccellente amplificatore molto godibile e ben costruito, l’ho confrontato con Accuphase e-280 con ProAc response d30 (twitter a nastro) e Yamaha l’ho trovato migliore specie in gamma media e bassa.

    • Ciao Massimo,

      thank you for visiting my blog and for your comment. That Yamaha is a real gem, especially if you find matching speakers. I didn’t hear Yamaha/ProAc combination, but It’s not hard to imagine that they’re an excellent choice for long-term enjoyment in music.

      Grazie! :)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)