HIGH END 2019 Munich: WAY Cables, Egglestonworks, BFA, Supreme Analog, Wilson Audio

M.O.C., München – 9. do 12. 5. 2019.

U posljednjem dijelu reportaže s najvećeg svjetskog HIFI sajma, osvrnut ću se na još nekoliko izlagača i HIFI sustava, ali i na ono najvrjednije zbog čega svake godine odlazim u München – susret s prijateljima i poznanicima.

Kao i prošle, i ove se godine dogodio susret sa srdačnom ekipom iz WAY Cables manufakture. Iskoristio sam priliku za kraći razgovor s jednim od vlasnika tvrtke i glavnim konstruktorom, Miroslavom Nune Popovićem koji je istaknuo kako ove godine premijerno predstavljaju nove referentne kabele – Endless.

WAY Cables – Endless zvučnički kabeli

Uz to predstavljene su i unaprijeđene verzije postojećih serija kabela, Silver 4 MKII, Poetry i Harmony. Nove verzije nose u nazivu sufiks ‘plus’.


Miroslav Nune Popović (lijevo)/WAY Cables

WAY Cables mogli smo čuti u dvije sobe, međutim posebnu pažnju mi je privukao sustav u kojem su bili u kombinaciji s Egglestonworks zvučnicima. U četvrtak su svirali novi dvosistemski Nico EVO (5.000 USD/par sa stalcima), dok u petak samostojeći The Kiva (15.500 USD/par) zvučnici. U nekom trenutku bili su spojeni i The Emma EVOlution (5.500 USD/par), ali ih nažalost nisam uspio čuti.

WAY Cables/Egglestonworks/Doshi/Pre-Audio

Dakle, s Doshi elektronikom, cijevnim V3.0 mono pojačalima (s ugrađenim KT150 cijevima), pretpojačalom i gramofonskim pretpojačalom te Pre-Audio gramofonom s tangencijalnom ručkom, sustav je pružio izvrsnu kvalitetu zvuka, posebice s manjim Nico EVO zvučnicima koji su se bolje snašli u akustičkim uvjetima. Uravnotežen, odmjeren, precizan i detaljima bogat zvuk vukao je na duže slušanje. Pogledajte u videu što je o novim kabelima i sustavu rekao sam Miroslav Nune Popović.

U jednoj od hala u prizemlju, u kojima među štandovima iz godine u godine niču zatvoreni prostori uslijed nedostatka raspoloživih soba na katovima, našao se i onaj u kojem su zajednički izlagali BFA (mono pojačala snage, pretpojačalo), Supreme Analog (gramofonska ručka), Extreme Audio sa Sigma Acoustics MAAT zvučnicima (150.000 eura/par) i Tourbillon Braccio Singolo gramofonom.

Extreme Audio/BFA/Supreme Analog/Tourbillon

I ovdje sam uspio napraviti kraći razgovor sa Zoranom Mihajlovićem, vlasnikom tvrtke Supreme Analog i glavnim konstruktorom nove 12″ ručke Supreme Analog Tangenta koju je predstavio na sajmu, te Boškom Pješčićem, vlasnikom BFA (Beyond Frontiers Audio) i konstruktorom cijevnog pretpojačala (Tube Preamplifier), mono pojačala (Monoblock) cijevnog DAC-a, predstavljenih na sajmu. Pogledajte u videu što kažu o nastupu na High Endu.

U relativno malom izlagačkom prostoru nalazili su se ogromni Sigma Acoustics MAAT zvučnici, ali bez obzira na to, sustav je radio odlično. Slušao sam klasičnu glazbu komornog sastava i to je zaista zvučalo vrlo uvjerljivo s velikom dozom involviranosti. 

Wilson Audio Sasha DAW zvučnici

Ne mogu a da još jedanput ne spomenem nove Wilson Audio Sasha DAW zvučnike (oko 40.000 eura/par) koji su svirali u dva sustava i naprosto briljirali u oba. Očito je znanje pokojnog Dave Wilsona uspješno preneseno na sina Daryla koji, ne samo da nastavlja tamo gdje je otac stao, nego pomiče granice i stvara nove reference. Čak nije stvar u tome da osobno favoriziram Wilson Audio, nego su zaista izvrsno radili. Apsolutno transparentan zvuk s pin-point preciznom pozornicom i enormnom rezolucijom.

Ako slušate iste zvučnike s potpuno različitom elektronikom i zvuče dobro, onda ipak ima nešto u tim zvučnicima, Rekao bih da ima puno i da će se bez obzira na visoku cijenu prodavati jako dobro. U stvari, koliko čitam, već se prodaju. Jasno, ne u Hrvatskoj.

High End ne bi bio High End kada ne bih susreo mnoge prijatelje i znance. Bez obzira na veličinu sajma, svake godine odvojim vrijeme da porazgovaram s ljudima koji dolaze na sajam iz cijelog svijeta pa tako i iz naših krajeva. Volim čuti što se zbiva u industriji, kakvi su trendovi u drugim država i iskreno se iznenadim kada čujem da su izlagačka mjesta na sajmu postala preskupa čak i za zapadnjačke prilike.

Međutim, sve se vrti oko ponude i potražnje, a upravo je potražnja toliko velika da su mnogi izlagači ove godine ‘izvisili’ po pitanju izlagačkih mjesta. Tu su alternative u obliku obližnjeg Marriott hotela koji u isto vrijeme kada se održava High End, također okuplja ‘odbjegle’ izlagače, ali koliko čujem, sve je slabije organiziran. Ipak se zna gdje se vodi glavna riječ.

 Božidar Savi (lijevo)/Rotary Audio

James Henriot (u sredini)/Whest Audio, Frank Neu (desno)/Fidelity Magazine

Standardna ekipa iz Zagreba na High Endu, Denis Fileš (krajnje lijevo)/Audiofil klub Hrvatska, Zvonimir Vukovojac (lijevo)/DrZ laboratorij, Srđan Lasić (u sredini), Tomislav Odak (desno)/Nove boje zvuka

 Zoran Mihajlović (desno)/Supreme Analog

Sigma Audio ekipa – Goran Marković, Daniel Modrić, Rycky Stalman i Igor Marinić

Raven Bawa (lijevo)/dCS, Liam Davison (desno)/dCS

Angela Cardas Meredith/Cardas Audio

Nadam se da ste sa zanimanjem pratili reportaže s High End sajma. Obuhvatio sam tek jedan dio i nadam se da je jasno kako bih za cjelovitu reportažu potrošio mjesec dana na pisanje. Osim toga, pred nama su nova HIFI događanja o kojima će također biti riječ. Prvo nam predstoji Multipak u Pakracu, a onda i dosad najveći TOO LOUD FEST 2019.


 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *