Prezentacija Magico M7 zvučnika

Ljubljana, 26. 10. 2024. – Ubiqaudiolab Showroom

Kako postoje skupocjena, odnosno luksuzna roba poput satova, automobila, odjeće ili namještaja, tako postoji i luksuzna HIFI oprema. U takvoj je kategoriji besmisleno tražiti odgovor na pitanje vrijedi li ta roba tražene novce ili ne. Daleko je lakše i smislenije prihvatiti činjenicu kako na ovom svijetu, jednostavno postoje – bogati ljudi. Takvima luksuz nije stran i mogu si bez većih napora priuštiti sve ono o čemu običan puk tek može sanjati.

Međutim, to ne znači da se i taj običan puk, a kakvom i sam pripadam, ne može iskoristiti jedinstvenu priliku kako bi se upoznao s luksuznim proizvodima te time stekao vrijednost u novom iskustvu i stvaranju jasnije slike zašto takve stvari cijenom odlaze u stratosferu.

Magico M7 zvučnici nalaze se u referentnoj M seriji, odmah iza M9 modela, ujedno i najboljeg u ponudi. Ispod M serije, nalaze se još S i A serija zvučnika. Već početni model u A seriji pripada grupi high-end audio proizvoda. Drugim riječima, Magico nema ‘best-buy’ ili “budžet” zvučnike za širi krug audiofila. M7 je četverostazni samostojeći zvučnik s ugrađenih šest vlastito razvijenih zvučničkih jedinica. Kabinet je gotovo u cijelosti izrađen iz aluminija, dodatno obložen karbonskim plohama. Tehnološki gledano, M7 je primjer korištenja moderne i najbolje dostupne tehnologije u svakom segmentu. Impresivan je i podatak kako svaki zvučnik teži 239 kilograma.  

Među luksuzne proizvode ubrajaju se i Magico M7 zvučnici, koji s (europskom) cijenom od 525.000 eura jasno daju do znanja da će ih tek rijetki uspjeti vidjeti i čuti, a kamoli kupiti. Kada sam dobio poziv na prezentaciju zatvorenog tipa, dakle, tek za mali krug ljudi, nije bilo previše razmišljanja o tome hoću li se odazvati ili ne.

Povrh svega, bilo je riječ o prezentaciji koja se odvijala u akustički kontroliranim uvjetima i gdje se zaista mogao slušati zvuk na nivou kakvog je teško postići na događajima poput HIFI sajmova, javnim prezentacijama i sl.

Koliku vrijednost vidim u stjecanju takvog iskustva, možda dodatno govori i to, što sam sa sobom poveo sina. Sa svojih osamnaest godina već se naslušao dobrog zvuka, počevši od mog sustava i svega što sam doma dovlačio na testiranje i slušanje, pa do mnogobrojnih sustava na TOO LOUD FESTU na kojem mi svake godine pomaže.

“Sine, slobodno se nasloni na zvučnik za fotkanje.” – “Ne, hvala… dobro je i s rukama u džepovima.”

Dakle, uz vrlo vrijedno zvučno iskustvo, ovo je nešto što će mu pomoći i u razvoju zrelijeg stava o društvenim i ekonomskim razlikama. Dodatno sam mu objasnio da mora studirati, naći posao i dobro zarađivati, a sve kako bi jednog dana starom kupio takve zvučnike. Sad bar zna koliko koštaju.

U Ljubljanu smo stigli oko 14 sati, taman kako bismo bili prvi gosti u Ubiqaudiolabu, zauzeli najbolja mjesta i prepustili se slušanju glazbe po izboru Igora Kantea. Igor je odličnu glazbu, odnosno materijal iz kojeg sam mogao evaluirati zvuk u određenim segmentima, ali i u cjelini. Bilo je tu kompozicija koje su me lansirale drito u dvoranu na rock koncert, ali isto tako na solo vokalne i instrumentalne izvedbe.

E sad… valja naglasiti kako sam ustvari slušao cjelovit sustav i da ne mogu napisati da su za opći dojam zaslužni isključivo Magico M7 zvučnici. Tjerala su ih Ubiqaudiolab UBIQUITOUS Mono pojačala, a tu je još bilo 300B Ubiquitous hibridno pretpojačalo, Aurender W20SE Network Transport, Aurender MC20 Master Clock, dCS APEX DAC, Nordost Q Base Reference strujni distributor, HSE Swiss Master Line 7 gramofonsko pretpojačalo, Dohmann Audio Helix One gramofon s Reed 5T ručkom, sve smješteno na Finite Elemente Pagode Carbon Edition audio policu i povezano, između ostalih, Transparent Magnum Opus interkonektima i zvučničkim kabelima. Cijeloj su se sviti pridružili i šest REL Reference No. 31 subwoofera u “line array” konfiguraciji.

Ubiqaudiolab UBIQUITOUS Mono pojačalo – 800 W po kanalu na 8 Ohma više je nego dovoljno za stabilan rad i potpunu kontrolu zahtjevnih zvučnika poput Magico M7. 

High End društvo (s vrha lijevo naniže) – HSE Swiss Master Line 7 gramofonsko pretpojačalo, 300B Ubiquitous hibridno pretpojačalo, Aurender MC20 Master Clock, Aurender W20SE Network Transport, Nordost Q Base Reference strujni distributor, dCS APEX DAC i Finite Element Pagode Carbon Edition audio polica.

HSE Swiss Master Line 7 gramofonsko pretpojačalo – Ako se pitate kako izgleda egzotika u HIFI-ju, ovo je konkretan primjer. Tek oni, najzagriženiji audiofili znaju o čemu je riječ, ali je upitno koliko ih je imalo prilike čuti Master Line 7 u svom sustavu. Znam da ja nisam.

Dohmann Audio Helix One gramofon s Reed 5T ručkom – Zvuk s analognog izvora nismo slušali, ali čisto sumnjam da bi to pridonijelo bitno drugačijem ukupnom dojmu.

Umjesto da sad navodim cijene pojedinih komponenata, navest ću grubu cijenu cijelog sustava koja se kreće oko nevjerojatnih 1.000.000 eura (slovima: milijun). I koliko god se u sustavu nalazile referentne i najskuplje komponente različitih proizvođača, valja imati na umu kako pola tog iznosa odlazi na Magico M7 zvučnike.

@tooloudblog An insane high-end audio system with Magico M7 speakers (525,000€) and six REL Acoustics Reference No. 31 subwoofers (8,200€/each) and the overall price tag more than 1,000,000€ is something to experience before dying! . . . #hifi #highendhifi #audiophile #highfidelity #luxuryhifi #stereosound #highend #tooloudblog ♬ original sound – Too Loud

Što se tiče samog zvuka i generalnog dojma, mogu napisati kako sam slušao apsolutno vrhunski sustav po svim kriterijima. Bilo da je riječ o rezoluciji, dinamici, transparenciji, slojevitosti, veličini pozornice, timbru, teksturi ili bilo kakvom drugom terminu koji se veže uz zvuk, svaki se može opisati u superlativima.

Sustav s ovakvim zvučnicima gotovo da nema ograničenja i teško je zamisliti neki glazbeni materijal koji ne može progutati do kraja. Ograničenje sam osjetio u samoj prostoriji koja je ipak premala za najdublje registre pri velikim glasnoćama. Uvjeren sam da Magico zvučnici i REL-ovi subwooferi bez ikakvih problema zvukom mogu napuniti prostoriju od 100 ili čak više kvadrata. Ovdje tolikih kvadrata nema, ali ih nije realno očekivati u prezentacijskom prostoru nekog audio dućana. Ali da ne bi bilo zabune, bilo je snimaka koje sam slušao isto tako glasno i u kojima nisam osjetio nikakvo ograničenje. Jedna takva je bila “High Water Everywhere”, Joea Bonamasse, live snimka s koncerta u The Royal Albert Hallu.

Transparent Magnum Opus zvučnički kabel, osim što predstavlja najbolji proizvod tvrtke, prepozntljiv je i po specifičnom izgledu, odnosno kućištu izrađenog od karbona u kojem se nalazi sklop el. dijelova sa zadaćom održavanja audio signala u što izvornijem obliku. Kućište je velićine standarnih HIFI komponenti.

Transparent Magnum Opus interkonekti također spadaju u najbolje proizvode i teško je ostati pribran kada saznate cijenu jednog para kabela. U sustavu ih je bilo nekoliko. 

Za teleport u dvoranu bilo je potrebno manje od minute. Volumen zvuka, dinamika i fantastično precizna i rezolutna slika, već su bili dovoljni da steknem osjećaj kako slušam glazbu uživo. Tu se jako brzo kristaliziraju stvari i prihvaća činjenica kako je u pitanju izvanserijski sustav. Sustav koji, nažalost, ne može biti jeftin i svima dostupan.

REL Acoustics Reference No. 31 subwooferi, bez ikakve su sumnje odigrali važnu ulogu u zvuku, i to ne samo u bas području, nego i kroz cijeli frekvencijski opseg. Zašto ih je moralo biti baš šest komada, za mene ostaje nepoznanica, ali ne razbijam previše glavu time. Važno je ono što sam čuo u globalu.

Bas, toliko moćan, brz i precizan, ujedno i rezolutan, ne sjećam se da sam ikad čuo. Sredina frapantno čista, organska i opipljiva. Visokotonsko područje pak, nevjerojatno detaljno i ispolirano do beskraja. Nema tu govora o nekim rupama u frekvencijskom opsegu jer je sve bešavno povezano i harmonički skladno.

Slušanje ovako uvjerljive, grandiozne i raskošne zvučne prezentacije, za mene predstavlja neprocjenjivo iskustvo i važnu kariku u poimanju visokovjernog zvuka te općenito HIFI-ja kao takvog. Stoga se ne treba zamarati cijenama, već iskoristiti ovakvu priliku ako se ukaže.

Ali ako se i ide za cijenom i razmišlja o tome vrijedi li taj zvuk toliko, prethodno se mora znati nekoliko ključnih faktora. Jedan je onaj koji otkriva kako je riječ ustvari o limitiranoj proizvodnji i da se već samim time diktira visoka cijena. Da nekim slučajem ja idem proizvesti zvučnike poput M7, konačna bi cijena bila par milijuna eura jer bi me satrale nabavne cijene materijala i dijelova, a zatim i vanjski kooperanti i njihove proizvodne usluge. A da o honorarima inženjerskog i razvojnog tima i ne govorim.

Magico je visoko tehnološki razvijena tvrtka koja koristi mnogim proizvođačima zvučnika nezamislivu i nedostupnu tehnologiju, ali je isto tako u suštini “boutique” tvrtka, rezervirana za manju, ekskluzivnu i luksuznu proizvodnju.

Magico nije, primjerice, jedan Bowers & Wilkins, koji također koristi superiornu tehnologiju i sve ostalo, ali godišnje proizvede i proda sto tisuća zvučnika, ako ne i više. U takvoj serijskoj proizvodnji neminovno pada konačna cijena proizvoda.

Osim toga, postoje kupci kojima je tako svejedno koštaju li zvučnici milijun ili deset milijuna nečega. Jahta je već odavno u marini, super auto u garaži, zlatni sat na ruci i vila na nekom otoku. Ne vidim niti jedan opravdani razlog zašto si ne bi priuštili i luksuzne zvučnike, pogotovo ako znaju uživati u glazbi i zvuku.

S druge strane, tu je i onaj faktor koji tumači poslovnu strategiju. Ruku na srce, da ste vi proizvođač audio opreme i da možete birati – kome biste se prvo okrenuli, prosječnom ili bogatom tržištu? Tu se dobrim dijelom nalazi i razlog zašto je high-end HIFI oprema cijenom otišla u nebesa. Pa jednostavno zato što postoji tržište tj. kupci koji ne pitaju za te cijene.

Kako god bilo, a pogotovo nakon ove prezentacije, još čvršćeg sam stava da takvi ljudi kupuju najbolje što trenutačno nudi audio industrija te da će većina dodatno uložiti značajan novac kako bi osigurali adekvatan prostor i kroz ciljane projekte postigli optimalne akustičke uvjete za bezuvjetno uživanje u zvuku.

Doživjeti zvuk koji glazbu pretvara u gotovo nadrealno iskustvo, koji plijeni iskrenim i prirodnim karakterom, koji širom otvara krila prozora i nudi beskrajan pogled u ljepotu glazbe, vjerujem da svatko teži.

Magija se može postići i daleko jeftinijim sustavom i u skromnijim uvjetima, ali nakon ovakve seanse, postaje bistrije gdje još ima mjesta za nadogradnju, naravno, u sklopu svojih mogućnosti. A mjesta uvijek ima. Konačno, ima ga i u ovom.

Jedino za čim žalim jest to, što sam ostao suzdržan pa “gospodinu” u drugom redu nisam rekao da prestane lajati. Ne kužim te likove, koji očito doma imaju skupocjene sustave pa na ovakve prezentacije odlaze kako bi se razmetali znanjem o HIFI-ju, umjesto da slušaju i puste druge da slušaju u miru. Ovaj valjda misli da će nekoga impresionirati ako trkelja o tehničkim stvarima ili svima dati do znanja o kojoj je kompoziciji riječ. Sve je on to već odavno slušao i ima u fonoteci. Teži bezobrazluk i egoizam u kombinaciji s primitivizmom.

No bez obzira na to, prezentaciju ću još dugo pamtiti i ubuduće još zrelije slušati i evaluirati zvuk nekog HIFI sustava. Hvala Tonćiju Dumičiću iz Media Audija na pozivu i Igoru Kanteu iz Ubiqaudiolaba na gostoprimstvu i prezentaciji. Uživao sam u svakoj provedenoj minuti, a isto tako i moj sin.

Prije povratka u Zagreb, zadržali smo se još malo u Ljubljani kako bismo high-end HIFI priču zaokružili jednim drugim, gastro high-endom. Otišli smo u centar, u ćevabdžinicu “Sarajevo ‘84”, na “desetku” u lepinji s kajmakom. Masnih smo se brkova složili oko toga, kako u životu i male stvari čovjeka mogu učiniti sretnim.

Na autoputu smo okrenuli ploču pa si priznali kako bi bilo lijepo danas-sutra imati Magico M7 zvučnike u svom domu. Prošli bi i bez desetke i bez kajmaka.