Recenzija: Nova serija 3 Sumic Audio HIFI kabela

Sumic Audio poznat je na ovim prostorima kao jedan od prvih domaćih proizvođača audio kabela čiji su se modeli našli u HIFI sustavima mnogobrojnih audiofila. Iza tvrtke stoji Damir Sumić, vlasnik i konstruktor, osoba koja glasi kao legenda u audiofilskom miljeu. Teško da postoji netko tko je iole duže u ovom sportu, a da se nije bar jedanput susreo s nekim Sumic Audio kabelom.

Sve je krenulo davne 1997. godine, kada Sumic Audio na tržište lansira Silver Cotton seriju HIFI kabela te ujedno postavlja kroz odabir vodiča, geometriju i konstrukciju, prepoznatljiv zaštitni znak tvrtke. Naime, koriste se isključivo srebrni vodiči visoke čistoće, spiralna geometrija te zrak i teflon kao dielektrici. Nešto više o tome u kasnijem tekstu.

Damir Sumić, Sumic Audio (lijevo)

Sjećam se kako sam tih davnih godina u trgovini Dobar zvuk u Gajevoj (više ne postoji) u ruke primio Silver Cotton kabel, dok mi je prodavač tumačio kako je riječ o srebrnim vodičima. Wow, pomislio sam kako je u pitanju neki teški high-end proizvod, a što je na neki način i bio jer tada nije bilo previše kabela sa srebrnim vodičima u domaćoj ponudi. Osim Audioquest, Kimber i Van den Hul kabela, trenutno se ne mogu sjetiti ostalih proizvođača.

Nakon Silver Cotton serije, 2005. godine svjetlo dana ugledala je Black Hole serija HIFI kabela. Kao i u slučaju prethodne, i ova se serija razvijala kroz različite inačice, tako da smo imali Black Hole 3, 5, 7, 8, 17, itd. I dok za Silver Cotton kabele možemo reći da su donekle predstavljali ‘underground’ proizvode za koje je znao tek manji broj audiofila, Black Hole serija pokazala se kao prekretnica u radu tvrtke čiji su kabeli izazvali velik interes, ne samo kod domaće, nego i kod strane audiofilske publike.

Osobno sam duže vrijeme koristio Black Hole 5+ balansirani kabel (varijanta s dodatnim srebrnim vodičem) koji je u sustavu zamijenio Audioquest Niagara balansirani kabel i iskreno govoreći, ni sam ne znam zašto ga do danas nisam zadržao. Bio je to (i još uvijek je) izvrstan kabel koji je za relativno malo novca nudio jako puno. Imao sam i tu priliku da sam u svom sustavu neko vrijeme koristio Black Hole Ultimate strujni kabel te da je to bio jedan od rijetkih strujnih kabela kojeg sam silno želio zadržati u sustavu, ali mi se u tom trenutku cijena samog kabela pokazala kao nepremostiva barijera.

Black Hole serija kabela također se kroz godine i inačice mijenjala tj. unaprjeđivala sve do trenutka kada se nisu pojavile nove serije, ovog puta podijeljene u četiri kvalitativna razreda – Overture, Ultra, Reference, kasnije i Ultimate, kao samostalna serija najboljih proizvoda umjesto sufiksa na Black Hole kabelima. No Sumic Audio se ovdje nije zaustavio tako da su nakon nekog vremena na tržište plasirane Overture 2, Ultra 2, Reference 2 i Ultimate 2 serije kabela, naravno, poboljšanih karakteristika.

Sve te godine Sumic Audio proizvodio je interkonekcijske, zvučničke, digitalne, phono i strujne kabele pa čak i premosnice (jumpere) za zvučnike s bi-wire zvučničkim priključcima. Po narudžbi kupcima su se nudile i izvedbe specijalnih dužina, terminacija, namjene, itd. Kako se dizala kvaliteta kabela, tako su se i na krajevima nalazili sve kvalitetniji konektori. Koji put je ovo odlazilo u ekstreme jer je odabir pao na najskuplje Furutech proizvode u najboljim modelima, a što je u konačnici strahovito diktiralo konačnu cijenu kabela bez obzira bila riječ o strujnom, interkonekcijskom ili zvučničkom kabelu. Ako, primjerice, maloprodajna cijena kompleta najboljih Furutech strujnih konektora košta oko 600 eura, ne možete očekivati da će srebrni strujni kabel iz vrha ponude koštati neznatno više.

U novim serijama kabela o kojima ovdje pišem, dakle, Overture 3, Ultra 3, Reference 3 i Ultimate 3, mogli bismo reći da je spuštena lopta na pod, tako da je izrazito skupe konektore u višem razredu zamijenila cijenom daleko prihvatljivija varijanta, kako za proizvođača, tako i za krajnjeg kupca. Odabrani su jeftiniji Furutech, WBT i Neutrik konektori, ali da ne bi bilo zabune, i dalje je riječ je vrhunskim konektorima koje ćete naći u tisućama HIFI sustava, ali u i profesionalnom okruženju. Ovo posljednje se posebno odnosi na Neutrik. No, prema želji kupca Sumic Audio može na kabele staviti najskuplje dostupne konektore. Legenda kaže da navodno postoje audiofili koji mogu čuti razliku između konektora od 50, 250 i 500 eura.

Na testiranje sam dobio sve četiri serije novih interkonekcijskih kabela u dvije varijante, balansiranoj i nebalansiranoj, odnosno u XLR i RCA varijanti. Zvučnički i strujni doći će nešto kasnije na testiranje. S obzirom na to da imam balansirani sustav od izvora do kraja, test se fokusirao na XLR kabele, iako sam bacio uho i na RCA.

Suštinski, nema drastične razlike između jednih i drugih, jasno, govoreći o istoj seriji. Karakter je tu, prepoznatljiv, i u konačnici će razliku učiniti sâm sustav, odnosno na kojoj će se poziciji koristiti kabel tj. koje će komponente spajati.

S tehničke strane gledano, osnovna karakteristika svih kabela u novim serijama i dalje je spiralna geometrija, zrak i teflon (PTFE) kao dielektrik te vodiči od srebra visoke čistoće, punog presjeka i različitih promjena.

Međutim, glavnu razliku naspram ranijih serija čine upravo srebrni vodiči. Sada je u pitanju tzv. UP OCC (Ultra-Pure, Ohno Continuous Casting) srebro, izrazito visoke čistoće (7N, 99,99999%). Za razliku od ranijeg srebra koje je Sumic Audio dodatno tretirao, odnosno ručno obrađivao, ovo već od samog (novog) dobavljača dolazi obrađeno te Sumic Audio tek minimalno dodatno obrađuje vodiče u smislu finog poliranja tj. provlačenja kroz krpice s dijamantom prašinom.

Kabele sam testirao nekoliko mjeseci, pojedinačno i grupno, šetao sam ih od jedne komponente do druge, kombinirao i slušao koristeći gotovo sve glazbene žanrove. Ne sjećam se da sam ikad toliko opsežno testirao neke HIFI kabele, a nije da mi nisu kroz kuću prošli mnogobrojni modeli različitih proizvođača.


Overture 3 balansirani (XLR) interkonekcijski kabeli

Od svih kabela u seriji, uz ranije spomenuti Black Hole 5, imao sam neko vrijeme i Overture interkonekcijski kabel. I od njega sam se rastao u nekom trenutku, ali ga pamtim kao pogođenog kabela koji se odlično snalazio na više pozicija u sustavu. Upravo iz tog razloga nekako me najviše zanimalo što donosi nova verzija.

I dalje je riječ o izvrsnom ‘univerzalcu’ koji prihvatljivom cijenom može značajno unaprijediti zvuk sustava. Otvorenog je karaktera, vrlo precizan i dobro balansiran po frekvencijskom spektru. U stanju je izbaciti na površinu solidnu količinu detalja, pogotovo ako pogledamo o kakvom se radi cjenovnom rangu. Štoviše, rekao bih da je upravo Overture 3, od svih na testiranju, ‘best-buy’ kabel.

E sad, nadam se da je u startu jasno da je već i ovaj početni kabel ustvari namijenjen ozbiljnije složenim HIFI sustavima. Cijena od 800 eura, koliko košta metar Overture 3 kabela može lako izazvati prijezir kod neaudiofila (sve mi se više sviđa ovaj termin) i pitati se o čemu ovaj ovdje lupeta, ali vjerujem da će takvi ionako zaobići ovaj tekst.

Pa čak bi audiofili trebali znati da ovakav kabel neće pokazati potencijal u početnim sustavima srednjih komponenti. Nije novost da vlasnici takvih sustava spas traže u kabelima pa očekuju da ako je kabel skup (najčešće srebrni), mogu očekivati drastično poboljšanje u zvuku. Baš suprotno, dobar kabel napravi upravo ono što mu je osnovna namjena, da ima što manje upliva u sam zvuk i prenese audio signal ‘neoštećen’ koliko god je to moguće. Tada ustvari kabel ukaže na slabosti komponente ili komponenti, ali iz nekog razloga, krivac se traži baš u kabelu. Ono, muljav je, visoki su prenaglašeni, srednji povučeni, itd.

Dakle, već Overture 3 valja promatrati kao alat kojim ćete detektirati manjkavosti sustava, ali i otvoriti ventil pa biti nagrađeni dodatnom količinom informacija s nosača zvuka. Određenu restrikciju osjetio sam u bas području u smislu definicije. Ovdje bi to moglo bolje, ali zato upravo postoje serije iznad.

Overture 3 je jedan od onih HIFI kabela koji ćete najvjerojatnije spojiti u sustav i zaboraviti na njega sve do onog trenutka kada krenete graditi sustav na višem nivou, baš kao što sam to i ja svojevremeno učinio. No, bez obzira na to, odlučio sam zadržati Overture 3 u nebalansiranoj (RCA) varijanti. Neće se nalaziti u glavnom sustavu, ali ću ga itekako znati iskoristiti za buduća testiranja komponenti. Možda ovo već dovoljno govori o kvaliteti samog kabela i opravdava Too Loud Star – Highlight nagradu.


Ultra 3 balansirani (XLR) interkonekcijski kabeli

Koliko god da se čini komplicirano i zahtjevno, prednost je kada u trenutku možete međusobno usporediti više kabela, različitih serija, istog proizvođača. Tada možete povući zdrave paralele i vidjeti tj. čuti što čini razliku i isplati li se uložiti više.

Naspram Overture 3, Ultra 3 odlazi korak dalje u smislu protočnosti informacija i boljeg doživljaja glazbenog materijala. Zvuči profinjenije i ispoliranije u prenošenju detalja. Zvučna pozornica nije drastično uvećana po širini, ali je dublja te samim time djeluje uvjerljivije u rekreaciji prostora i ocrtavanju instrumenata.

Nadalje, bas područje djeluje čvršće i artikuliranije, a što se jako dobro može čuti slušajući orkestralna djela. Fundament orkestra dolazi više do izražaja i daje temelj za doživljaj u većem opsegu. Najveću prednost osjetio sam spajajući pretpojačalo i DAC, koji se i u većini slučajeva pokazao najviše osjetljivim na promjenu interkonekcijskih kabela.

Hoće li to biti slučaj i kod vas, zaista ne znam, stoga bih preporučio da provjerite s distributerom Sumic Audio kabela postoji li mogućnost slušanja u vlastitom sustavu prije kupovine. Ovo generalno vrijedi za sve kabele u serijama.

Ultra 3 bez sumnje spada u razred vrhunskih interkonekata. Uspoređujući ga s WAY Vables Harmony+ (oko 1.800 eura/par) i Transparent Musiclink Super MM2 (oko 1.700 eura/par) balansiranim kabelima, dakle kabelima veće cijene od Ultre 3 (1.350 eura/par), rekao bih da se Ultra 3 pokazala tvrdim orahom te čak u određenom segmentu boljim kabelom. Ovdje prvenstveno mislim na bogatije visokotonsko područje, mirnije i uglađenije. Ovo se sasvim dobro osjeti u mikro dinamičkim otklonima i manje zahtjevnom glazbenom materijalu. S druge strane, i WAY Cables Harmony+ i Transparent Musiclink Super MM2 drže ukupno bolji dojam po pitanju ujednačenog balansa po cijelom opsegu.

Ako na Ultra 3 kabele gledate kao sredstvo kojim postižete veću transparentnost zvuka sustava i njime ‘cijedite’ informacije zvučnog zapisa, opravdat ćete dodatno uložen novac. Pomaci naspram Overture 3 kabela su očiti i lako se detektiraju.


Reference 3 balansirani (XLR) interkonekcijski kabeli

Ovo je trenutak kada se stvari zakompliciraju i kada se od vas očekuje da možete prepoznati i valorizirati minimalne razlike u zvuku. Te male razlike u konačnici mogu biti ogromne, a sve prema vlastitom poimanju visokovjernog zvuka.

Dakle, ako postoji očit kvalitativan skok i razlika između Overture 3 i Ultra 3 kabela, razlika između Ultra 3 i Reference 3 kabele nije toliko izražena. Naime, u pitanju su suptilni pomaci u smislu definicije, prozračnosti, detaljnosti, teksture i transparencije. Kada krenete uspoređivati zvuk Ultra 3 i Reference 3 kabela, testni glazbeni materijal morate poznavati u dušu, baš kao i vlastiti sustav. U suprotnom biste mogli upasti u zamku te u glavu ubaciti smrtnog neprijatelja svakog audiofila – autosugestiju. Ako se to dogodi, više neće biti sigurni u ono što čujete i tada kreće – čini mi se, možda je, kao da su, itd. Game over, dalje što više slušate, manje ćete moći donijeti koliko-toliko objektivan sud.

Ovakav razvoj situacije najčešće je prisutan baš kad su kabeli u pitanju i obično se tu najčešće lome koplja. Međutim, rješenje se nalazi, ne samo u zdravoj referenci u glavi, već i u strpljenju.

Naime, često se zna dogoditi da se sama promjena detektira kao pomak nabolje. Ustvari, u pitanju je tek promjena, a je li i bolja, vrijeme će pokazati. Vrlo lako se može pokazati da neki kabel na prvu plijeni, recimo, detaljima ili većom pozornicom, pa taj isti kabel netko proglasi boljim. Nakon nekog vremena ispadne da je takav kabel naporan za slušanje jer cijelo vrijeme ukazuje upravo na navedene stvari. Na svu sreću, imao sam priliku tjednima slušati pojedinačno kabele na određenoj poziciji pa tek onda donijeti zaključke koje ovdje možete pročitati.

Reference 3 kabeli predstavljaju vrhunski audio proizvod, bez zadrške idu u high-end kategoriju i pritom prvenstveno mislim na zvuk. Osim što su zvukovno superiorni naspram prva dva navedena modela, krase ih neutralnost i sposobnost da se izuzmu iz sustava. S Reference 3 kabelima u sustavu nisam mogao detektirati neke veće nedostatke. Štoviše, sve je bilo na mjestu i bolje nego kada su se u sustavu na istoj poziciji nalazili interkonekcijski kabeli vlastitog sustava.

Ovo govori i o boljem balansu u frekvencijskom opsegu, boljem timbru instrumenata, boljoj zvučnoj pozornici, o više detalja i bogatijoj teksturi. Čak bih rekao da je zvuk dobio na brzini ili bolje rečeno, na boljem timingu. Prema mnogim audio inženjerima i konstruktorima, ključ dobrog zvuka upravo leži u vremenu i vremenskoj usklađenosti. Ljudsko uho je nevjerojatno osjetljiv instrument i može detektirati anomalije u vremenskoj domeni, a onda zvuk više nije ono što bi trebao biti. Drugim riječima, možete imati ne znam kako dobro projektirane, konstruirane i skupe zvučnike te HIFI komponente, ali ako ugrozite integritet audio signala lošim kabelima u smislu vremenske usklađenosti – nema vam spasa!

Nažalost, to malo bolje, naspram Ultra 3 kabela, osjetno više košta, tako da ćete za metar Reference 3 kabela odvojiti 2.000 eura. Međutim, onaj (ili ona?) koji planirati uložiti toliki novac u par audio kabela, sasvim sigurno zna što traži u zvuku, kako što zvuči u koncertnim dvoranama i što želi postići.


Ultimate 3 balansirani (XLR) interkonekcijski kabeli

Konačno dolazimo do najskupljih kabela i perjanice ponude Sumic Audio interkonekata – Ultimate 3. Riječ o kabelima rezerviranim za najzahtjevnije audiofile i ultimativne zvukovne domete. Bar tako ime sugerira.

U HIFI-ju proizvođači često svojim najboljim proizvodima daju određene nazive ne bi li naglasili kako se radi o najboljem što u trenutku mogu napraviti i ponuditi. Statement, Reference, Signature pa konačno i Ultimate, neki su od takvih naziva. I sve je to okej dok nazivi piju vodu, odnosno proizvodi ih zvukom opravdavaju. Problem nastaje kada imate, primjerice, Statement proizvod, a on škripi, zateže, mulja, kriješti, kolorira i radi sve ono što jedan proizvod takvog naziva ne bi trebao raditi.

No, Damir Sumić je očito dovoljno samouvjereno najboljim kabelima dao naziv Ultimate, oslanjajući se na dugogodišnje iskustvo, uloženi trud, mnogobrojne zadovoljne korisnike prethodnih Ultimate modela i pozitivne ocjene. I nije pogriješio. Ultimate 3 kabeli u potpunosti zaslužuju takav naziv jer su kategorija kabela za sebe i predstavljaju apsolutnu referencu.

Ultimate 3 nisu nešto malo bolji kabeli kao što su to Reference 3 od Ultra 3 kabela, nego drastično bolji kabeli. Beskrajno su neutralni, s njima u sustavu nit’ što miriši, nit’ što smrdi, a opet, sve je tu!

Ogromna pozornica, tamna pozadina, razvučeni spektar, frapirajuća količina detalja, transparencija, slojevitost i prirodnost, samo su neke odlike Ultimate 3 kabela. Kabeli po spajanju u sustav tjeraju oči na širenje uz blago otvorena usta. Tjeraju na gledanje i traženje izvora zvuka u pozornici, što znači da pojačavaju holografski efekt.

Sustav je toliko prodisao da mi je prvih par dana trebalo vremena da shvatim kako nisam promijenio pojačalo, zvučnike, gramofon, DAC ili neku drugu komponentu (iako i na kabele gledam kao punokrvne komponente HIFI sustava), nego ‘običan’ kabel.

Visoki su dobili na definiciji i kao da se ekstremima nije nazirao kraj. Mogao sam čuti najfinije i najsitnije detalje u snimkama, nevjerojatno prirodno srednjetonsko područje i uvjerljive vokale, ali i iznimno čvrsto i artikulirano niskotonsko područje. Drugim riječima, Ultimate 3 kabeli od vrha do samog dna pružaju ogromnu količinu informacija u fantastičnom skladu. Apsolutno ništa ne strši niti se odvaja. Nema govora o guranju zvučne slike naprijed ili pak o povučenosti. Naprosto je sve ispravno i teško je, zaista teško, naći zamjerke. Bar ih ja nisam našao. Štoviše, ovog puta sam pregrizao pa odlučio zadržati Ultimate 3 kabele u sustavu.

U ovom trenutku zaista ne znam što bih morao mijenjati i nadograđivati u svom sustavu, a da pritom zamijenim i Ultimate 3 kabele. Pa čak i da se takvo što dogodi, a prije ili kasnije će se dogoditi jer se u ovom sportu ne nazire kraj, uvjeren sam da će Ultimate 3 kabeli ostati zacementirani u sustavu. Ovakva se prilika ne propušta i prilično sam siguran da se ovakvi kabeli mogu mjeriti s bilo kakvim kabelima na tržištu, bez obzira na cijenu i proizvođača. Što se mene tiče, bezrezervna preporuka i Too Loud Star – Supreme nagrada.


Na kraju bih zaključio kako je Sumic Audio novim serijama kabela napravio značajan iskorak i postavio ljestvicu prilično visoko. Svaka nova serija interkonekcijskih kabela zaslužuje pažnju jer se u njima nalaze kandidati za značajno unaprjeđivanje sustava. Overture 3 je fantastičan početni kabel za ulazak u high-end vode, dok su Ultra 3 i Reference 3 kabeli ozbiljni proizvodi kojima ste već debelo ušli u high-end razred i koji neće oprostiti manjkavosti ostatka sustava. Ultimate 3 pak, postaje referenca za najzagriženije i nije mu lako odoljeti od onog trenutka kad ga čujete.

Teško je reći što je od svega navedenog i testiranog idealno za vas jer cijene variraju i pitanje je kakav imate sustav te dokle ste spremni ići, ali što god odabrali, teško da ćete pogriješiti. Možda ipak Ultimate 3 kabele ostavite za kraj jer ako se nađu prvi na udaru, mogli bi biti posljednji par kabela koji ćete kupiti.


Cijene:
Overture 3 interkonekcijski kabeli (RCA ili XLR) – 800,00 eura (par, 1 m)
Ultra 3 interkonekcijski kabeli (RCA ili XLR) – 1.350,00 eura (par, 1 m)
Reference 3 interkonekcijski kabeli (RCA ili XLR) – 2.000,00 eura (par, 1 m)
Ultimate 3 interkonekcijski kabeli (RCA ili XLR) – 3.350,00 eura (par, 1 m)

Kabele ustupio:
Robertoshop
Trg bana Josipa Jelačića 9
34550 Pakrac
Tel.: +385 99 4747 120


Sustav za testiranje:

Zvučnici: Wilson Audio Sophia 3, KEF LS50
Izlazno pojačalo: Pass X250.5
Pretpojačalo: Pass XP-20
D/A konverter: Classé CP-800 Rev. 2
Analogni izvor: Kuzma Stabi S PS MKII/Kuzma 4Point 9/Lyra Delos
Phono pretpojačalo: Audio Research Reference Phono 2SE
Digitalni izvor: MacBook Air, Audirvana 3.5
Digitalni izvor (CD transport): Marantz CD6000 OSE LE
Digitalni kabel (USB): Nordost Blue Heaven
Digitalni kabel (AES/EBU): Z Audio Spider (XLR)
Digitalni kabel (COAX): Profigold (RCA)
Zvučnički kabeli: Transparent Musicwave Super MM2, Transparent The Wave Gen. 5
Interkonekti (XLR): Transparent Musiclink Super MM2, Transparent Musiclink Plus MM2, WAY Cables Harmony+, Sumic Audio Ultimate 3
Interkonekti (RCA): Marohei Cables CT Reference, Sumic Audio Overture 3
Strujni kabeli: Transparent Reference Power Cord Gen. 5, Revelation Audio Labs Passage CryoSilver Reference, Audioquest NRG-2, Audioquest NRG-3, Wireworld Stratus
Strujna letva: Supra MD06-EU MKII
Audio dodaci: Stillpoints Ultra SS, Stillpoints Mini, Sound Carrier Phase & Voltage Tester
Audio police: Rondo Spirit Custom
Zvučnički stalci: KEF Performance
Soba: Akustički tretirana, 8,5×3,8×2,8 m

6 komentara na objavi “Recenzija: Nova serija 3 Sumic Audio HIFI kabela

  1. Poštovani,
    da li ste imali priliku u sličnim uvjetima poslušati Audioquest, ili Cardas interkonekcijske kabele tog ranga cijene (npr. Audioquest Wind ili Fire, Cardas Clear, Beyond) ?
    Pitanje postavljam iz radoznalosti i u konačnici kao uvijek potencijalni kupac, ne iz nekih negativnih komparacijskih pobuda.
    Cardas za vodiče ima samo bakar, pa eto sigurno i nije za direktnu usporedbu, iako kabel je kabel. Audioquest ima vrlo sličnu konstrukciju kabelima koje ste predstavili. Gdje bi po vama bili u međusobnoj usporedbi, s obzirom da Audioquest ima samo još jedan model kabela skuplji od Ultimate 3 kabela ?

    • Pozdrav,

      isprike na nešto kasnijem odgovoru. U zadnje vrijeme iz nekog razloga neke komentare moram ručno odobriti pa ih vidim tek kad uđem u WP sučelje. Radim na tome da to sredim.

      U svakom slučaju, nemam iskustva s AQ modelima koje ste naveli kao ni s Cardasom. Međutim, imam s AQ Niagara i Sky interkonektima koji su svojevremeno također predstavljali vrh ponude i bili su dio vlastitog sustava. Već tada je Sumic Black Hole 5+ nadsvirao u mom sustavu AQ Niagara kabele, dok je sa Sky kabelima u pitanju bila mrtva utrka. Prilično sam uvjeren da bi Ultimate 3 mogli bez problema ući u ring s Wind i Fire kabelima, a možda čak i s 2 i pol puta skupljim WEL Signature.

      Što se tiče samog vodiča, osobno mi je svejedno od kojeg je materijala, srebro, bakar ili nešto treće. Što se mene tiče može biti i od rđave žice dokle god radi posao. Jasno, malo karikiram, ali kužite poantu.

      Srdačan pozdrav!

      • Hvala vam na vrlo informativnom i konkretnom odgovoru, kao i na uvijek zanimljivom i odlično koncipiranom blogu i sajmu koji vodite.

  2. Prvo da dam kompliment na izvanrednom “Report-u” u vezi ovih izvanrednih kablova i da castitam autorima na jako dobro izvedenim proizvodima.
    Moje iskustvo sa kablovima marke Audioquest je da sam napravio komparaciju izmedju modela Audioquest Everest (cena 8500 americkih dolara za 2 X 3 metra), koji je od cistog srebra sa puno vesto rasporedjenih zica razlicitih debljina, i sa viseslojnom izolacijom (ukratko, vrlo kompleksan kabl), i mog rucno pravljenog kabla od cistog bakra (svaki centimetar je rucno pravljen, zajedno sa specijalnim metalurskim tretmanom).
    Reezultat i misljenje vise audiofila i na razlicitim audio sustavima najviseg ranga i cena, je da su oba na istoj razini, ali sa drugacijim karakterom.
    Audioquest ima vise detalja i “sjaja” u visokim i srednjim frekvencijama, ali i da ima nekakvu “hladnocu”.
    Sa druge strane, moj , bakarni kabl je davao vise prirodniji za uho i uravnotezeniji zvuk za duze slusanje. Mozda sa malo manje detalja, ali svi su rekli da je dovoljno da se moglo sve cuti i nista sakriti.
    Pre svega, izgleda da klasican bakarni kabl (ako je dobro napravljen i od kvalitetnog bakra) ipak ima prijatniji zvuk od cistog srebra.
    Srdacan pozdrav.

    • Teško je dati generalni sud i zaključiti da je bakar bolji od srebra. Čuo sam i jedne i druge koji su imali problema u visokotonskom ili bas području, a po nekim nepisanim pravilima, bakar bi trebao biti taj koji ‘mulja’, dok srebro ‘vrišti’.

      Međutim, rekao bih da je stvar, prvenstveno u kvaliteti materijala, a zatim i u konstrukciji. Neki od najboljih dostupnih kabela današnjice izrađeni su od bakra (Transparent), srebra (Audioquest) ili kombinirano tj. srebro/bakar (Nordost). Ne kažem da priča završava s ova tri navedena proizvođača, uzeo sam ih samo kao primjer jer ih ima još vrhunskih.

      Konačno, konačan rezultat ovisi i o aplikaciji, odnosno o mjestu gdje će se kabel naći i kakve će komponente spajati.

      Lijepi pozdrav i hvala na komentaru!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *