Reportaža: Teoharov Audio – 4. dio

Kako to obično biva u životu, svemu dođe kraj pa tako i posljednjim, četvrtim dijelom, i ovoj reportaži. U konačnici ću se osvrnuti na još jedan vrlo važan segment proizvodnog procesa Teoharov Audio zvučnika i elektronike, a to su – mjerenja.

No, i posljednji je dan krenuo u izobilju. Naravno, ponovno govorim o hrani. Mihail me ujutro pokupio pred hotelom i predložio da prije odlaska u Audiokulturu, otiđemo na doručak. I to ne bilo kakav, nego ‘malo’ jači. S obzirom na to da su tog dana Mihail i Veselin s obiteljima i prijateljima imali rezerviran smještaj na Ohridu, gdje će provesti produženi vikend i malo odmoriti od silnog posla koji se nakupio posljednjih mjeseci, a ja sam pak imao rezerviran let za Zagreb već oko 15 sati, bilo je jasno da neće biti vremena za zajednički ručak. Pa ono… da ne bih slučajno ostao gladan i takav otišao na put.

Otišli smo na sendvič, pulled pork sendvič iliti u prijevodu, cca 300 g svinjetine s različitim umacima, sjemenkama i povrćem u ogromnom pecivu. Jedva sam to pojeo! Kava jednostavno nije imala gdje stati pa sam je ponio sa sobom u Audiokulturu. Nekih sat vremena kasnije, krenuli smo u laboratorij.

Na izdvojenoj lokaciji, nekih 10-ak minuta vožnje od maloprodajnog dućana Teoharov Audija tj. od Audiokulture, nalazi se zgrada u kojoj su nalazi laboratorij gdje se vrše mjerenja. Labos je mali, ali dovoljno velik da u njega stane skupocjena mjerna oprema. Uglavnom je riječ o Rohde & Schwarz uređajima, inače njemačkog proizvođača čija povijest seže u daleku 1933. godinu kada je tvrtka osnovana.

Od tada pa sve do danas, Rohde & Schwarz nameće se kao svjetski autoritet po pitanju mjerne opreme u različitim oblastima, od bežičnih komunikacija, radija i medija, avio i svemirske industrije pa sve do cyber i državne sigurnosti.

Teoharov Audio koristi Rohde & Schwarz i ostalu opremu za mjerenje elektroničkih dijelova koje ugrađuje u svoje proizvode. Govorim o dijelovima za zvučničke skretnice, pojačala, pretpojačala i ostaloj HIFI opremi iz ponude. Također se mjere i gotovi sklopovi, kao i finalni proizvodi. Između ostalog, mjeri se i ono što je uhu nečujno, ali se itekako odražava na cjelokupni zvučni dojam.

 

Mjerna oprema služi i za postizanje željenih rezultata, odnosno za onim što na papiru izgleda optimalno. Ako postoje određene anomalije u nekom sklopu, komponenti ili vodiču, primjerice, šumovi, distorzije, nejednakosti i ostale nepoželjne pojave, mjerna oprema će ih otkriti i dati zrelu sliku o tome gdje ih i kako otkloniti.

U laboratoriju se sklapaju i testni primjerci uređaja, uspoređuju prijašnje verzije s novima. Ovdje se vrši i vizualna provjera, ne nužno vezana uz elektroniku, poput CNC obrađenih aluminijskih dijelova za zvučnike ili kućišta uređaja.

Vratio sam se u Audiokulturu, ovog puta s kompletnom predodžbom o tome kako nastaju Teoharov Audio zvučnici i elektronika. Postalo je sasvim jasno da iza cijelog proizvodnog programa stoji visoka stručnost, ponajprije Veselina Teoharova, glavnog i odgovornog konstruktora.

Iz njegov riječi, ali i očiju, naprosto izvire strast prema onome što radi i što stvara. Veselin očito ima jasnu viziju što želi postići i to se naposljetku čuje. Naravno, tu ide i ogromna zasluga Mihailu Teoharovu, bez čijeg pokrivanja logističkog i marketinškog dijela, sada ne biste čitali ovu reportažu u nastavcima, niti biste imali prilike vidjeti i čuti Teoharov Audio zvučnike i uređaje na ovogodišnjem TOO LOUD FESTU. Inače, cijela ekipa koja radi za Teoharov Audio je sjajna i druželjubiva. Sa svima sam razgovarao i provodio ugodne trenutke. Pa čak i njihovi prijatelji i znanci koji su tih dana posjećivali Audiokulturu, bili su izrazito prijateljski nastrojeni i sa svima sam stupio u razgovor kao da se odavno znamo.

A kad sam već spomenuo TOO LOUD FEST, onda bih opisao i jedan trenutak festivala koji mi je zapeo za oko tijekom svjetske premijere Teoharov Audio zvučnika – Legendary. Već sam ranije, u reportaži s festivala, opisao kako je izgledala ta prezentacija. Štoviše, možete ju cijelu pogledati i na mom YouTube kanalu.

Vlatko Stefanovski – Live nastup na TOO LOUD FESTU 2021 u sklopu svjetske premijere Teoharov Audio Legendary zvučnika

Međutim, ono što niste pročitali i što na snimci ne možete vidjeti, jest upravo taj trenutak, kada sam ugledao Veselina Teoharova kako sjedi na podu ispred prvog reda stolaca i sa zadovoljstvom doživljava plodove mukotrpnog rada. Na Legendary zvučnike utrošeno je ogromno vrijeme, kako na razvoj, tako i na konstrukciju i izradu. Konačno, u projekt je bio uključen i sam Vlatko Stefanovski, kao osoba zadužena za fino ugađanje zvuka ‘na uho’.

Sada, na festivalu, u prepunoj dvorani, došao je trenutak da posjetitelji, kroz live nastup Vlatka Stefanovskog, kasnije i kroz klasičan stereo HIFI sustav, čuju o čemu se tu u stvari radi.

Međutim u tom trenutku, live trenutku, zapazio sam Veselinu osmijeh na licu, vedrinu u očima i gestikulaciju lica koja nije skrivala zadovoljstvo. Bio je to blagi osmijeh uz blage pokrete tijela i glave, ali dovoljno izražene da otkriju da se iza svega krije upravo ono što sam ranije napisao – strast prema onome što Veselin radi i stvara.

Veselin Teoharov – Teoharov Audio

Legendary zvučnici su posljednji model zvučnika iz Teoharov Audija i imao sam priliku napraviti prvo kritičko slušanje i stvoriti utiske. Na žalost, ove godine ih neću podijeliti s vama jer jednostavno ne stignem, ali početkom sljedeće sasvim sigurno ćete čitati o novim zvučnicima.

Slušanje novih Teoharov Audio Legendary zvučnika – Foto: Vedran Metelko

Kako su Mihail i Veselin tog, odnosno mog posljednjeg dana u Skopju, ranije otišli na Ohrid, na aerodrom me prebacio njihov (i moj) prijatelj Igor. Inzistirao sam da uzmem taksi, ali to jednostavno nije bila opcija. Nemoguće bi bilo da njihov gost ostane prepušten sam sebi i da se mora snalaziti kako zna. Naravno, meni ne bi bio ni najmanji problem sjesti u taksi i otići na aerodrom, ali ovo dodatno govori kakvi su Makedonci domaćini i jednom kada vas ugoste, nose vas na dlanu sve do trenutka kada odlazite. Tako je bilo i u mom slučaju i ne mogu dovoljno izraziti zahvalnost na gostoprimstvu i svemu onom što su mi pružili tih 5 dana u Skopju i okolici.

Da ne kažem da su mi na samom odlasku pripremili paket u kojem se nalazio kačkavalj, makedonska rakija, namaz od sezama, nekoliko CD-a i nova ploča Vlatka Stefanovskog, Taftalidze Shuffle. Od svega nabrojanog, najviše sam bio zabrinut za kačkavalj jer na aerodromskom rendgenu izgleda poput C4 eksploziva. Samo mi je još nedostajalo da me skinu s aviona i skinu do gola. Na svu sreću to se nije dogodilo, tako da sam narednih dana pijuckajući rakiju i režući komade sira, prisjećao se trenutaka provedenih u Makedoniji.

Bye, bye, Macedonia… See you soon!

Sad pak čekam proljeće i ljepše vrijeme kako bih iskoristio prvu priliku i ponovno zapalio za Makedoniju. Ima još par stvari koje nisam probao. Možda zvuči nevjerojatno, ali zaista je tako.

Osim toga, ne bih se čudio da me ponovno dočeka neka novost iz Teoharov Audija. Za jednu sam siguran, a to je novi maloprodajni prostor. Sudeći prema fotografijama, Audiokultura na novoj lokaciji izgleda bolje nego ikad i nudi odličan prateći sadržaj u obliku glazbenih nastupa i druženja svih onih koji vole glazbu i dobar zvuk. Meni je ovo već sasvim dovoljan razlog za ponovni odlazak u Skopje i buduća inspiracija za pisanje neke nove reportaže. Jasno, u nastavcima. Toliko zvuka, hrane i pića, jednostavno ne stane u jedan ekran.


Ako ste propustili, pročitajte prethodne dijelove reportaže:

Teoharov Audio – 1. dio (uvod)
Teoharov Audio – 2. dio
Teoharov Audio – 3. dio

2 komentara na objavi “Reportaža: Teoharov Audio – 4. dio

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.